خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در همایش استانداران و فرمانداران:

برای احقاق حقوق داوطلبان رایزنی‌ می‌کنیم

وزیر کشور گفت: تلاش می‌کنیم حقوق داوطلبان در چارچوب قانون احقاق شود و در همین راستا رایزنی‌هایی را آغاز کردیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در دومین همایش استانداران و فرمانداران سراسر کشور عنوان کرد: ما در مقطع مهمی هستیم و در بحث سیاست داخلی موضوع انتخابات را در پیش‌رو داریم. انتخابات در این مقطع ارزش صدچندان پیدا کرده است. در شرایطی قرار داریم که موضوع‌های منطقه از جمله دخالت گروه‌های تروریستی و تهدیدهای آنها زیاد شده از طرف دیگر در زمینه مذاکرات به لطف خدا و به همت آقای روحانی توفیق بزرگی به دست آوردیم.

او با بیان اینکه جامعه ما در شرایط بسیار امیدوار و با نشاطی قرار دارد، گفت: ما در این مقطع توانستیم شرّ بزرگی را از کشور برانیم، برای همین باید قدردان باشیم و بتوانیم شرایط مطلوب و خوبی را برای مردم رقم بزنیم.

رحمانی‌فضلی انتخابات را نزدیک‌ترین حادثه در حوزه سیاست داخلی دانست و گفت: امیدوارم با فراهم شدن بسترهای رقابت سالم و قانونی انتخاباتی باشکوه داشته باشیم و بار دیگر اقتدار داخلی خود را مبتنی بر وحدت، قانون‌گرایی و همراهی با دولت و نظام به اثبات برسانیم.

وزیر کشور یادآور شد: در مرحله هماهنگی‌ها تا جایی که قانون اجازه می‌داد با همه نهادهای مرتبط به ویژه شورای نگهبان رایزنی کردیم و هماهنگی‌های لازم را انجام دادیم. در مرحله ثبت‌نام‌ها نیز رکورد بالایی ثبت شد که نشان‌دهنده انگیزه و امید مردم به نظام و دولت بود و در این مراحل اعتبارسازی بالایی صورت گرفت.

او ادامه داد: در مرحله بررسی صلاحیت‌ها ۱۰۶۳ هیات اجرایی کار تایید صلاحیت‌ها را انجام دادند و حدود ۱۰ هزار نفر فقدان سابقه داشتند. تقریباً هیچ اعتراضی در این مرحله به وزارت کشور واصل نشد. شورای نگهبان و به ویژه آقای جنتی نیز امروز از هیات‌های اجرایی و وزارت کشور تشکر کردند.

وزیر کشور با اشاره به تعیین صلاحیت‌ها بعد از رسیدگی هیات‌های نظارت گفت: حق همه داوطلبان است که حقوق خود را پیگیری کنند. ما هم دنبال این مسئله هستیم و در این مدت شاید ۲۰ جلسه و ملاقات در این خصوص داشتم. دیروز نیز خدمت رهبری رسیدم و گزارشی را خدمت ایشان ارائه دادم. همه ما فعال هستیم و تلاش می‌کنیم حق کسی ضایع نشود.

رحمانی فضلی با بیان اینکه ۱۲هزار نفری که برای انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، بلاشک نخبگان سیاسی کشور هستند، گفت: این داوطلبان باید در فضای سیاسی کشور احساس تحقق حقوق خود را در چارچوب قانون داشته باشند. رهبری نیز امروز بر قانون‌مداری تاکید داشتند. ایشان قبلاً هم در حوزه حق‌الناس فرمایش‌هایی را داشتند، لذا تلاش می‌کنیم حقوق داوطلبان در چارچوب قانون احقاق شود و در همین راستا رایزنی‌هایی را آغاز کردیم.

او افزود: رئیس جمهور هم در چارچوب اختیاراتی که دارد پیگیری‌های خود را انجام می‌دهد. من و آقای جنتی از دو ماه قبل با یکدیگر صحبت‌هایی کردیم و نظر ایشان نیز نسبت به این مسئله مثبت بود که اعتراض‌کنندگان در فضای منطقی توام با رایزنی‌های مشترک به شرایط اغنایی برسند تا اطمینان خاطر پیدا کنند.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: استانداران و فرمانداران در چارچوب حاکمیت تعریف می‌شوند برای همین خواهش من از آنها این است که همه را در اظهارنظرهای خود به رعایت قانون ارجاع بدهند.

وزیر کشور با اشاره به موضوع اجرای برجام گفت: ‌دیروز رئیس جمهور و امروز هم رهبر انقلاب در نظر خود بر اقتصاد مقاومتی و مدیریت حوزه اقتصادی تاکید داشتند برای تحقق اهداف ناشی از برجام بخش اعظم کار در استان‌ها و توسط استانداران و فرمانداران تامین می‌شود. برای همین آن‌ها باید در بسیج منابع، ساماندهی امکانات، افزایش بهره‌وری و تقویت سرمایه‌گذاری تلاش کنند.

کد خبر : ۳۴۰۰۲۴