خبرگزاری کار ایران

تدوین سند راهبردی جامع و سند راهبردی منابع انسانی سازمان ثبت اسناد در سال گذشته

تدوین سند راهبردی جامع و سند راهبردی منابع انسانی سازمان ثبت اسناد در سال گذشته
کد خبر : ۱۶۱۶۷۱۷

معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از تدوین سند راهبردی جامع سازمان و نیز سند راهبردی منابع انسانی که هر دو برای نخستین‌بار تدوین شده‌اند خبر داد و بر اجرای برنامه‌های گسترده در حوزه تحول و توسعه تأکید کرد.

 

به گزارش ایلنا، پژمان پروین در یکصد و شصت و هفتمین نشست شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت، سال ۱۴۰۳ را سال کوشش و جهادگری نامید و تأکید کرد که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در راستای تحول قوه قضائیه، گام‌های اساسی و ماندگاری برداشته است.

 

وی با اشاره به دستاورد‌های بزرگ سال گذشته، تدوین سند راهبردی جامع سازمان و نیز سند راهبردی منابع انسانی، رفع چالش‌های صدور مجوز استخدامی، اجرای نظام بهره‌وری در پرداختی‌ها، و تدوین دستورالعمل‌های بهینه‌سازی نیروی انسانی، افزایش چندبرابری تامین اعتبارات در حوزه احداث ابنیه، تعمیر و تجهیز و پرداخت‌های رفاهی به کلرکنان را از مهم‌ترین اقدامات این سازمان برشمرد.

معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اهمیت تدوین اسناد راهبردی گفت: خلاء این اسناد موجب خسارت به مجموعه سازمان و حتی کارکنان بود که در سال گذشته با استفاده از ظرفیت کارشناسی سازمان این اسناد تدوین و ابلاغ شد.

پروین، تدوین نظام بهره‌وری را اقدام بزرگی در راستای توسعه عدالت سازمانی عنوان کرد و گفت: نظام بهره‌وری جدید که از فروردین‌ماه سال جاری اجرایی خواهد شد، تمامی پرداختی‌های سازمان را مبتنی بر عملکرد و کارآمدی کارکنان ساماندهی خواهد کرد.

گام‌های بلند در حوزه استخدام و رفاه کارکنان

وی افزود: در سال گذشته، سازمان ثبت توانست با ارزیابی و مصاحبه بیش از ۱۶۰۰ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی و اعلام نتایج نهایی در اسفندماه، گامی بزرگ در جذب نیرو‌های متخصص بردارد.علاوه بر این، انعقاد قرارداد‌های رفاهی متعدد از جمله همکاری با یکی از بانک‌های کشور، دو شرکت خودروسازی، اماکن ورزشی و تور‌های مسافرتی و ارائه بیمه تکمیلی، کمک‌هزینه‌های بلاعوض فرزندآوری و ازدواج، از دیگر اقدامات مهم سازمان در راستای ارتقای رفاه کارکنان بوده است.

تحولات اساسی در آموزش و پژوهش

معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در حوزه آموزش، برای نخستین‌بار در سال‌های اخیر، سازمان ثبت اقدام به برگزاری کانون ارزیابی شایستگی مدیران در سراسر کشور، اجرای دومین المپیاد ثبتی، و دوره تربیت مدیران شایسته کرد. همچنین، برگزاری سومین همایش ملی ایده‌های تحول‌آفرین ثبتی، چاپ و انتشار ۱۳ عنوان کتاب تخصصی نظام ثبتی، و توزیع آنها در سطح کشور، نشان از رویکرد جدی سازمان در ارتقای دانش تخصصی و توسعه علمی حوزه ثبت دارد.

توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای امنیت سازمان ثبت

پروین ادامه داد: در راستای توسعه زیرساخت‌های سازمان، افتتاح ۴۵ پروژه عمرانی به مساحت بیش از ۳۵ هزار متر مربع در استان‌های مختلف کشور در دستور کار است و تمام اعتبار مالی و مطالبات پیمانکاران تامین و پرداخت شده است که انشااله در هفته قوه قضاییه شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

وی افزود: همچنین ۴۴ پروژه دیگر در سال جاری کلنگ زنی خواهد شد. این پروژه‌ها پس از بررسی کامل از سوی دفتر فنی و مهندسی تایید شده و اعتبار مالی لازم برای آنها نیز تامین شده است که با افتتاح پروژه‌های جدید، ۳۲ واحد ثبتی از ملک استیجاری خارج خواهند شد که این اقدام، یک تحول چشمگیر در بهینه‌سازی دارایی‌های سازمان محسوب می‌شود.در سال ۱۴۰۳، در جذب اعتبار در بخش احداث اماکن مورد نیاز شاهد رشد ۳۵۰درصدی نسبت به سال ۱۴۰۲ بودیم. 

معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: در حوزه فناوری، مجوز خرید ۸۰ ایستگاه شمیم و ۱۰۰ دستگاه روور صادر شد که نقشی کلیدی در توسعه زیرساخت‌های ثبتی و نقشه‌برداری دقیق ایفا خواهد کرد. همچنین، به‌روزرسانی دوربین‌های مداربسته در راستای تقویت امنیت اطلاعاتی سازمان از دیگر اقدامات صورت‌گرفته بوده است.

وی گفت: در خصوص اعتبارات تعمیر، تجهیز و نگهداری نیز شاهد رشد چندبرابری بودیم و در شش ماهه نخست سال جاری این تجهیزات به شبکه سازمان افزوده خواهد شد. تمام مطالبات معوق پیمانکاران از سنوات گذشته در سال ۱۴۰۳ پرداخت شده است.

 پروین با بیان اینکه انضباط مالی و رعایت بیت المال یک اصل مهم مدیریتی است و معطل ماندن پروژه‌ها موجب خسارت مالی و مدیتریتی است خطاب به مدیران کل استان‌ها گفت: تمامی استان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی باید نسبت به اتمام پروژه‌های فعلی، برنامه ریزی برای اجرای برنامه‌های ابلاغی از جمله پروژه‌های جدید اقدام کنند.

مدیریت عملکرد، نظارت و ارتباطات بین‌سازمانی

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم سازمان در سال ۱۴۰۳، رتبه‌بندی عملکرد روسای واحد‌های ثبتی و تقدیر از برترین‌ها بوده است. این اقدام با هدف تقویت انگیزه و افزایش بهره‌وری مدیران و کارکنان اجرا شد. همچنین، تشکیل تیم‌های نظارتی برای بررسی امور مالی و اجرای پروژه‌ها، یکی از برنامه‌های کلیدی سازمان برای شفاف‌سازی و افزایش اثربخشی عملکرد‌ها در سال جاری است.

معاون راهبردی، توسعه مدیریت و منابع سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان، بر ضرورت ارتباط مؤثرتر مدیران کل استانی با استانداری‌ها و سازمان مدیریت تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود که در سال ۱۴۰۴، با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند، مسیر رشد و تعالی سازمان ادامه یابد.

وی تاکید کرد: تا روزی که در این سازمان فعالیت می‌کنیم باید مجاهدانه کار کنیم چرا که ریاست معزز قوه قضاییه و معاونان ایشان از این سازمان انتظار دارند و ما به عنوان متصدیان باید بر اساس سیاست‌های تحولی قوه قضاییه نسبت به پیشبرد اهداف متعالی نظام و قوه قضاییه متعهد و پرتلاش باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز