خبرگزاری کار ایران

شورای نگهبان به پویش «ایران همدل» پیوست

شورای نگهبان به پویش «ایران همدل» پیوست
کد خبر : ۱۵۴۸۸۰۸

سخنگوی شورای نگهبان ضمن اعلام پیوستن این شورا به پویش «ایران همدل»، گفت: این پویش فراتر از کمک‌های مادی، نمادی از همبستگی جهانی است؛ با مشارکت در این حرکت بزرگ یک‌بار دیگر به جهانیان نشان خواهیم داد که انسانیت مرزی را نمی‌شناسد و ما در برابر درد و رنج همدیگر مسئول هستیم.

به گزارش ایلنا، هادی طحان نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان با انتشار ویدئویی از پیوستن این شورا به پویش «ایران همدل» خبر داد و گفت: این روزها شاهد فجایعی در میان امت اسلامی هستیم و متاسفانه ده‌ها هزار بی گناه در غزه و لبنان به خاک و خون کشیده شدند و خانه‌های این عزیزان ویران شده است. رژیم صهیونی زیرساخت‌ها را نابود و معیشت مردم را به طور کلی مختل کرده است؛ در این مصیبت بزرگ ندای مظلومیت مردم فلسطین و لبنان به گوش جهانیان رسیده اما متاسفانه در این خصوص با سکوت مجامع بین‌المللی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه «ایرانیان از دیرباز به همدلی و انسان دوستی شهره بودند و الان هم  زمان آن است که با همدلی و یکپارچگی به یاری مردم غزه و لبنان بپا خیزیم»، عنوان کرد: بر اساس قانون اساسی ما، مسلمانان امت واحده هستند و در چنین مواردی باید به هم‌نوعان خود کمک کنند لذا شورای نگهبان هم در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اساس وظیفه شرعی، ملی و انسانی که دارد، به پویش مردمی ایران همدل که هدفش کمک به آوارگان و آسیب دیدگان این فاجعه انسانی است، پیوست.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: این پویش فراتر از کمک های مادی، نمادی از همبستگی جهانی است؛ با مشارکت در این حرکت بزرگ یک‌بار دیگر به جهانیان نشان خواهیم داد که انسانیت مرزی را نمی‌شناسد و ما در برابر درد و رنج همدیگر مسئول هستیم و ایرانیان یک‌بار دیگر نشان خواهند داد که مثل همیشه در کنار مظلومان ایستاده‌اند.

پویش «ایران همدل»، بزرگترین حرکت جمعی و مردمی برای مواسات و کمک مؤمنانه است که از سال ۱۳۹۸ و پس از بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر شکل‌گیری نهضت تعاون و احسان و کمک مؤمنانه، در کشور آغاز به کار کرد. در پی تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهرها و روستاهای فلسطین در نوار غزه و شهادت ده‌ها هزار نفر از مردم بیگناه این منطقه و تخریب جدی زیر ساخت‌های شهری، منازل مسکونی و از بین رفتن معیشت مردم غزه در یک سال اخیر و همچنین تخریب منازل، ساختمان‌های  مردم در جنوب لبنان، شهادت جمع زیادی از مردم بی‌گناه و خسارت‌های گسترده به آنها، در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر کمک و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان، چهارمین مرحله‌ی پویش مردمی «ایران همدل» به‌منظور جمع‌آوری مشارکت‌های نقدی هموطنان عزیز برای کمک به مردم مظلوم فلسطین و لبنان آغاز به کار کرد.

در این مرحله نیز همانند سه دوره‌ی قبل، همه کمک‌های مردمی واریزی به حساب پویش، توسط جمعیت هلال احمر و گروه‌های مردمی فعال در این حوزه‌ برای رفع نیازهای ضروری و حیاتی مردم مظلوم فلسطین و لبنان هزینه می‌شود.

بر اساس آنچه در این پویش اعلام شده است، داوطلبان مشارکت در این پویش می‌توانند از روش‌های زیر اقدام کنند:

- کمک نقدی:

شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۸۲۰۰۰۰۰۰۰۷

شماره شبا: Ir۳۲۰۲۱۰۰۰۰۰۰۱۰۰۰۱۶۰۰۰۰۵۲۶

کد دستوری: #۱۴*

پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR

- اهدای طلا و جواهرات

- کمک‌هزینه سرپرستی از خانواده های آواره لبنانی و فلسطینی ارسال عدد ۳ به ۳۰۰۰۲۲۲

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز