خبرگزاری کار ایران

برای انتخاب استانداران در راستای کمک به انتخاب افراد مناسب تلاش می‌کنیم

 برای انتخاب استانداران  در راستای کمک به انتخاب افراد مناسب تلاش می‌کنیم
کد خبر : ۱۵۴۸۵۴۷

معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور گفت: برای انتخاب استانداران در راستای کمک به انتخاب افراد مناسب تلاش می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمال عرف، معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور در نشست ترکیب استانداران و وفاق ملی که توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: موضوع گفتمان وفاق ملی که مطرح شده، شامل دو جنبه اصلی است: نخست، بینش نظری آقای دکتر پزشکیان که بر این باور است که دعواها و اختلافات موجود به جایی نخواهد برد؛ و دوم، ضرورت رسیدن به جمع‌بندی‌ای که اصول کلی و منافع ملی کشور را مدنظر قرار دهد. این رویکرد به دولت کمک می‌کند تا مسیر کار خود را به‌طور مؤثر ادامه دهد.

وی ادامه داد: در واقع، انتصاباتی که در حوزه ریاست جمهوری صورت می‌گیرد، معمولاً تحت عنوان مقامات سیاسی شناخته می‌شوند. این مقامات بر اساس ماده ۷۱ به‌عنوان مقامات کشور شناخته می‌شوند. هدف ما این است که انسان‌های شایسته و مناسب را در جایگاه‌های مناسب قرار دهیم.

عرف تصریح کرد: سعی ما بر این است که بهترین فرد را از میان گزینه‌های موجود در دستگاه‌های مختلف انتخاب کنیم. البته، این امر نباید به سلب مسئولیت و اختیار وزرا منجر شود. در واقع، هر وزیر مسئولیت و پاسخگویی خود را دارد و ما تنها در راستای کمک به انتخاب افراد مناسب تلاش می‌کنیم.

معاون هماهنگی، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: در خصوص حوزه استانداران، جناب آقای دکترزینی‌وند توضیحات لازم را ارائه داده‌اند. در این زمینه، تمامی گروه‌های سیاسی و افراد ذی‌ربط نیز در نظر گرفته می‌شوند. به‌عنوان مثال، در یک جلسه اخیر درباره یک استان، به این نتیجه رسیدیم که فردی که به‌زودی به دولت ملحق خواهد شد، مناسب نیست. لذا، به‌طور کلی باید شرایط عمومی کشور و وضعیت دولت را در نظر داشته باشیم، زیرا هیچ دولتی نمی‌تواند به‌دلخواه مسیر را تغییر دهد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز