خبرگزاری کار ایران

پژمانفر در تذکر شفاهی:

دولت باید مقید به اجرای قانون برنامه هفتم توسعه باشد

دولت باید مقید به اجرای قانون برنامه هفتم توسعه باشد
کد خبر : ۱۵۴۸۲۶۹

رئیس کمیسیون اصل ۹۰قانون اساسی مجلس، گفت: باید از اینکه گفته می شود نمی توان بخشی از برنامه هفتم را اجرا کرد و باید به مجلس برای اصلاح بازگردانده شود جلوگیری کنیم و اساسا قانون برنامه تائید شده و نهایی است باید مقید به اجرای آن باشیم تا در پایان ۵سال با بالاترین میزان رشد اجرا شود.

به گزارش ایلنا، نصرالله پژمانفر در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده یک طرح اصلاح موادی از قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در خصوص بررسی لایحه بودجه، گفت: امسال اولین سالی است که قانون برنامه هفتم توسعه اجرا می شود، انتظار داریم یک پنجم برنامه هفتم در لایحه بودجه دیده شود. اگر این کار را امسال انجام ندهیم و منطبق با قانون برنامه لایحه بودجه شکل نگیرد در سال های آینده قطعا دیگر نمی توان این موضوع را مراقبت کرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه از کمیسیون اصل ۹۰ کسی در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بر اساس آئین نامه داخلی حضور ندارد، ادامه داد: باید مراقبت کرد تا قانون برنامه هفتم توسعه در ابعاد مختلف اجرایی شود، در قانون برنامه بسیاری از تکالیف مصوب شده که باید آن ها اجرایی و نهایی شود.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان به راحتی از کنار اجرای قانون برنامه هفتم توسعه عبور کرد، گفت: در کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مراقبت و مکاتبات مختلفی را با دستگاه های ذیربط در قانون برنامه هفتم انجام دادیم، پیگیری های لازم و نظارت را انجام می دهیم تا از روزهای اول ابلاغ برنامه هفتم این قانون اجرایی شود، ایجاد فاصله و اعمال نظارت ها در سال های پایانی اجرای برنامه هفتم نتیجه ای جز اتفاقات رخ داده در قوانین برنامه گذشته ندارد.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: قوانین برنامه گذشته حدودا ۳۰ درصد اجرا شدند. باید مراقبت کنیم قانون برنامه هفتم توسعه به عنوان مهم ترین پیمان و میثاق بین مجلس و دولت اجرایی شود و امروز نیز شعار دولت اجرای قانون برنامه هفتم است. باید از اینکه گفته می شود نمی توان بخشی از برنامه هفتم را اجرا کرد و باید به مجلس برای اصلاح بازگردانده شود جلوگیری کنیم و اساسا قانون برنامه تائید شده و نهایی است باید مقید به اجرای آن باشیم تا در پایان ۵ سال با بالاترین میزان رشد اجرا شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز