خبرگزاری کار ایران

قائم‌پناه در نشست معارفه سرپرست صندوق کارآفرینی امید:

باید از نگاه منفی به سرمایه‌داران پرهیز کنیم/ افزایش رضایت مردم موجب تقویت عزت ایران خواهد شد

باید از نگاه منفی به سرمایه‌داران پرهیز کنیم/  افزایش رضایت مردم موجب تقویت عزت ایران خواهد شد
کد خبر : ۱۵۴۶۷۶۷

معاون رئیس جمهور گفت: افزایش رضایت مردم، به نوبه خود موجب تقویت جمهوری اسلامی و عزت ایران خواهد شد. بنابراین، هرچه بیشتر در راستای افزایش رضایت مردم کوشش کنیم، به افتخار و عزت جمهوری اسلامی می‌افزاییم و این افتخار به رهبر جمهوری اسلامی نیز تعلق خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، محمدجعفر قائم‌پناه معاون اجرایی رئیس جمهور در نشست معارفه سرپرست صندوق کارآفرینی امید گفت: یاد و خاطره تمامی شهدا، به‌ویژه شهدای اخیر لبنان و یکی از همکاران عزیزمان که در این راه جان خود را فدای خدمت کرده است، گرامی می‌دارم. امیدوارم خداوند آن‌ها را با شهدای کربلا محشور کند.

وی با بیان اینکه کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد که بیشتر جنبه اقتصادی دارد، گفت: با توجه به تورم ۳۰ تا ۳۵ درصدی، مشکلات بیکاری، چالش‌های اقتصادی و معیشتی مردم باید مورد توجه قرار گیرد. در این شرایط، مبارزه با جنگ اقتصادی که شامل موانع داخلی و خارجی است، از اهمیت بالایی برخوردار است. وظیفه دولت این است که به تولید محتوا و حذف موانع رشد تولید و سرمایه‌گذاری کمک کند.

قائم‌پناه با بیان به اینکه اگر نتوانیم ثروت خلق کنیم، توزیع فقر هنری نیست، تصریح کرد: باید شرایطی فراهم کنیم که مردم بتوانند با تلاش و زحمت خود، ثروت تولید کنند. هدف ما ایجاد اشتغال است که خوشبختانه این صندوق یکی از نهادهای مؤثر در این زمینه است.

وی عنوان کرد: همچنین باید توجه داشته باشیم که بانک‌ها باید از بنگاه‌داری پرهیز کنند و به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران کمک کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را انجام دهند. باید سرمایه‌گذاری و کارآفرینی در جامعه ارزشمند شناخته شود و از نگاه منفی به سرمایه‌داران پرهیز کنیم.  باید همه تلاش کنیم تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را در جامعه محترم بشماریم و از خدمات آنان قدردانی کنیم. زیرا آن‌ها در واقع در مبارزه با فقر و بیکاری، نقش مؤثری ایفا می‌کنند.

قائم‌پناه عنوان کرد: اگر یک پزشک قلابی وجود داشته باشد، این دلیل بر این نیست که سایر پزشکان نیز قلابی هستند. بنابراین، افرادی که در حال حاضر در کشور ما سرمایه‌گذاری می‌کنند و در زمینه تولید اشتغال و ایجاد ثروت فعالیت دارند، باید در جامعه ما دارای منزلت و ارزش باشند. اهمیت سرمایه‌گذار و کارآفرین باید افزایش یابد تا همه ترغیب شوند که با افتخار بگویند هزار کارگر یا هزار کارمند را به کار گرفته‌اند و در چارچوب قوانین و مقررات به آن‌ها حقوق پرداخت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود، گفت: مقام معظم رهبری در فرامین خود به وضوح اعلام کرده‌اند که بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی باید به بخش خصوصی واگذار شود. در اوایل انقلاب، تمایل به دولتی کردن همه امور وجود داشت که نتیجه‌ای ناموفق به همراه داشت. اوج دولتی‌ بودن در کشورهای سوسیالیستی و کمونیستی نمایان‌گر فقر و عدم تحرک است. برعکس، کشورهایی که ارزش کارآفرینی را مورد توجه قرار داده‌اند، نشاط و جنب و جوش بالایی دارند.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای تحقق رشد اقتصادی و بهبود شرایط زندگی مردم، باید بخش خصوصی را فعال کرده و از آن حمایت کنیم، اظهار کرد: این حمایت باید شامل قوانین و تسهیلات بانکی باشد. هدف ما باید کمک به کارآفرینی، تولید و کاهش نرخ بیکاری باشد. امیدوارم برادران و خواهران حاضر در این صندوق بتوانند در چارچوب قوانین و مقررات، به بانکی معتبر تبدیل شوند و در راستای ایجاد اشتغال و افزایش رضایت مردم تلاش کنند.

وی گفت: افزایش رضایت مردم، به نوبه خود موجب تقویت جمهوری اسلامی و عزت ایران خواهد شد. بنابراین، هرچه بیشتر در راستای افزایش رضایت مردم کوشش کنیم، به افتخار و عزت جمهوری اسلامی می‌افزاییم و این افتخار به رهبر جمهوری اسلامی نیز تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز