خبرگزاری کار ایران

اخلاقی در تذکر شفاهی:

قانون در همه حوزه از جمله حجاب باید اجرایی شود

قانون در همه حوزه از جمله حجاب باید اجرایی شود
کد خبر : ۱۵۴۵۲۲۵

نماینده مشهد و کلات در مجلس گفت: چه فرقی می‌کند بین مباحث راهنمایی و رانندگی و مسائل مرتبط با پلیس از جمله زورگیری، سرقت یا پوشش و حجاب؟ جامعه بر محور قانون می‌چرخد و هنگامی که قانون در جامعه اجرایی نشود، دولت موظف است که افراد را بر اجرای قانون الزام کند.

به گزارش ایلنا، محسن علی اخلاقی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۹ مهر) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت به مناسبت شهادات یحی السنوار گفت: اخیرا سخنگوی دولت که عمده تخصصشان در حوزه مکانیک است، در حوزه عفاف و حجاب اظهار نظری داشته و فرمودند موضوعات فرهنگی از جنس باور بوده و باور را با باید نمی‌توانیم حل کنیم و همچنین فرمودند که موضوعات فرهنگی را با زور نمی‌توانیم جا بیاندازیم.

نماینده مشهد و کلات در مجلس عنوان کرد: ابتدا عرض میکنم که وی اگر در حوزه تخصصی خودشان اظهار نظر کنند، مناسبتر است. ثانیا مباحث فرهنگی دو عرصه دارد، گاهی در عرصه فردی وتربیتی است که باید انسان‌ها را قانع و باورمند کرد و اتفاقا دولت که سه وزارتخانه آموزش و پرورش، آموزش علی و فرهنگ و ارشاد اسلامی را ذیل خودش دارد باید گزارش دهد که در عرصه تربیتی در رابطه با عفاف و حجاب چه کرده است و چه خوب که این گزارش را به مجلس ارائه کند.

وی اضافه کرد: اما در رابطه با مباحث فرهنگی در جامعه، نمی‌توانیم بگویم کاری نداریم، قانون محور جامعه است. چه فرقی می‌کند بین مباحث راهنمایی و رانندگی و مسائل مرتبط با پلیس از جمله زورگیری، سرقت با پوشش و حجاب؟ جامعه بر محور قانون می‌چرخد و هنگامی که قانون در جامعه اجرایی نشود، دولت موظف است که افراد را بر اجرای قانون الزام کند.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: همچنین مجلس در حوزه انتصابات دخالتی نمی‌تواند داشته باشد؛ اما نمایندگان مردم در مجلس انتصابات دولت رصد می‌کنند و از ارزش های انقلابی، دینی و اسلامی و فتنه نمی‌گذرند لذا خواهشمندم دولت و رئیس جمهور در این حوزه دقت کنند. موضوع گرانی لبنیات در این روزها به مردم فشار وارد کرده خواشمندم دولت در این حوزه آنچه که لازم است اجرایی کند تا فشار مضاعفی بر مردم وارد نشود.

محمدرضا حاجی بابایی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر حاجی دلیگانی گفت: کمیسیون برنامه بودجه اطلاع دادند که دیوان محاسبات گزارش شرکت های دولتی را ارائه کرده و تا ۱۵ هم گزارش تفریغ بودجه را به مجلس ارائه خواهد کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز