خبرگزاری کار ایران

مالواجرد در جمع خبرنگاران:

ظرف یک ماه آینده قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم خانواده‌های داغ‌دیده معدن طبس مسکن می‌کنیم

ظرف یک ماه آینده قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم خانواده‌های داغ‌دیده معدن طبس مسکن می‌کنیم
کد خبر : ۱۵۴۳۶۳۱

وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرف مدت یک ماه آینده قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم به خانواده‌های داغ‌دیده حادثه معدن طبس مسکن می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزانه صادق مالواجرد در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به خبر اهدای واحدهای مسکونی به بازماندگان معدنچیان طبس عنوان کرد: در خصوص حادثه دیدگان معدن طبس بنا بر تاکید رئیس‌جمهور و پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تامین مسکن محرومین مقرر شد به خانواده‌های داغدیده فاقد مسکن با پراکنش مختلف در استان‌های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان و گلستان مسکن با قرارداد واگذاری‌های به سرپرست خانواده و فرزندانشان تعلق بگیرد.

وی افزود: ظرف مدت یک ماه آینده قراردادهای واگذاری مسکن را تقدیم به خانواده‌های داغ‌دیده حادثه معدن طبس مسکن می‌کنیم.

صادق مالواجرد درباره ادامه ساخت و تحویل نهضت ملی مسکن، با بیان اینکه  قانون تغییر پیدا نکرده بلکه این دولت است که تغییر پیدا کرده است، گفت: بنابراین همه دولت ها قائل به اجرای قانون هستند و ما هم این کار را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص آخرین وضعیت قانون جهش تولید مسکن گفت: در ۶ ماهه گذشته به دلیل عدم تزریق تسهیلات مالی به متقاضیان مسکن، شاهد رکود بازار مسکن در بهمن ماه سال گذشته بودیم که گریبانگیر اکثر خانواده ها در سراسر کشور شد اما با پیگیری هایی که توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون عمران و رئیس کل بانک مرکزی انجام گرفت، تزریق منابعی که از بهمن ماه سال گذشته باقی مانده بود، انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عدد مشارکت بانک‌ها ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزار میلیارد تومان است، گفت: با تاکیدات و پیگیری های انجام شده، قرار است اعطای تسهیلات و ساخت واحدهای تعهد شده را در اولویت قرار داده و تسریع کنیم بنابراین دولت برنامه جدیدی در این خصوص ندارد، طبق قانون برنامه هفتم مشخص است که چه اتفاقی باید بیفتد.

وی با اشاره به تعهدات دولت‌های گذشته یادآور شد: حدود ۷۸۰ هزار نفر از هموطنان پول واریز کردند که متعهدیم فرایند ساخت را تسریع کنیم تا مسکن آنان ارائه شود.

صادق در مورد سرنوشت قانون جوانی جمعیت گفت: این قانون سرجایش برقرار است همه مواردی که در قانون هفتم مطرح شده بنابر بودجه های تخصیصی پیش خواهد رفت البته در دولت قبلی هم تلاش‌های زیادی شده باید ببینیم نتایج چه بوده چراکه مردم نتایج را می‌بینند.

وزیر راه و شهرسازی درباره ساماندهی موضوع اجاره بها با بیان اینکه این مساله فقط به وزارت راه و شهرسازی ارتباط پیدا نمی‌کند، گفت: به طور حتم باید نظارت های ما قوی تر شود و در این خصوص برنامه هایی داشته باشیم که بتوانیم این موضوع را کنترل کنیم. این موضوع همچنین به تورم کشور مرتبط است. با توجه به ابهاماتی که در اعداد و ارقام مسکن وجود دارد به‌زودی یک جلسه تخصصی صرف مسکن برگزار می شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص توافقات صورت گرفته با کشور عراق در حوزه راه و شهرسازی کفت: تفاهمات با کشور عراق در جهت اجرای توافقات قبلی بوده است؛ مثلا در سفر به عراق و شلمچه، اقدامات اجرایی که مدت‌ها انجام نمی‌شد اجرایی شد و بعد از سفر قراردادها به اجرا در آمد و تسریع هم خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز