خبرگزاری کار ایران

عبدلیان‌پور:

مرکز وکلا نماد وحدت و همکاری میان اقوام و ادیان مختلف کشور است

مرکز وکلا نماد وحدت و همکاری میان اقوام و ادیان مختلف کشور است
کد خبر : ۱۵۴۳۵۶۵

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه باحضور در جمع ماموستا‌ها و شخصیت‌های حقوقی اهل سنت استان کردستان به مشکلات و درخواست حقوقی و قضایی آن‌ها رسیدگی کرد.

به گزارش ایلنا، در نشست هم اندیشی با شخصیت‌های حقوقی استان کردستان تعدادی از امام جماعت‌های اهل سنت، شخصیت‌های حقوقی و قضایی و مدرسین حوزوی اهل سنت حضور داشتند که مسائلی را همچون ضرورت توجه به اصول فقهی اهل سنت در محاکم قضایی، نحوه گزینش جوانان و تحصیل کردگان، مصاحبه‌های مختلف برای تایید صلاحیت‌ها و برخی دیگر دغدغه‌های جامعه حقوقی و علمی اهل سنت را بیان کردند.

درادامه این نشست حسن عبدلیان با بیان اینکه این اولین نشست هم اندیشی حقوقی با اهل سنت کردستان می‌باشد، درمورد درخواست‌های حقوقی حضار گفت: ما درمورد مسائل و دغدغه‌های شما پیگیری جدی خواهیم داشت و در حوزه مسائل حقوقی با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به دنبال راهکار‌های مناسب خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار داشت: با روندی که در مجموعه ما وجود دارد و باتوجه به اینکه ما در مرکز مجموعه‌ای از اقوام وادیان را داریم، هیچگونه محدودیت و یا ممنوعیتی برای حضور و فعالیت اهل سنت وجود ندارد.

عبدلیان پور با اشاره به اینکه ما درمرکز وکیل و کارشناس شیعه، سنی، مسیحی، کلیمی و زرتشتی داریم، گفت: فکر نمی‌کنم در جمهوری اسلامی هیچ نهادی اینگونه اقوام و ادیان مختلف را در دل خود جا داده باشد. چرا که ما هیچ منعی در این زمینه نداریم.

رئیس مرکز در ادامه افزود: حقیقتاً درعمر مدیریت من در مرکز تاکنون از هیچ نهاد و مجموعه‌ای توصیه‌ای برای اینکه فردی با دین یا قومیت خاص را کنار بگذاریم، نداشته ایم.

وی در این زمینه گفت: مجموعه ما یک نهاد ملی است چرا که هریک استان‌های ما هیات مدیره مستقل دارند که خودشان اعضای خود را انتخاب می‌کنند. درهمین استان کردستان هم رئیس وکلا و هم رئیس کارشناسان ما اهل سنت هستند و اتفاقاً رئیس کارشناسان استان شما یک خانم اهل سنت است. این شاهدی بر ادعای ماست که در مجموعه ما هیچ تفاوت و امتیازی برای اقشار مختلف قائل نیستیم و حتی اقلیت‌ها را بیشتر تکریم می‌کنیم.

عبدلیان پور با اشاره به اهتمام جدی مرکز برای رسیدگی به امور اهل سنت گفت: داریم. حضور من در کردستان از باب رسیدگی مستقیم به مشکلات وکلا و کارشناسان استان بوده و قطعاً درصدد رفع مشکلات خواهیم بود.

رئیس مرکز درمورد اظهارات برخی حضار مبنی بر توجه بیشتر دستگاه قضا بر امور اهل سنت گفت: حقیقاً نگاه حاکمیت و نظام بر محور وحدت قرار دارد و تبعیضی وجود ندارد. وی همچنین درمورد عملکرد مرکز در برخورد با اهل سنت گفت: مرکز کاملاً آزاد و مستقل در حوزه تصمیم گیری‌ها عمل می‌کند و نگاه ویژه‌ای به امور اهل سنت و دیگر ادیان دارد.

عبدلیان پور همچنین در مورد اهتمام ویژه ریاست قوه قضائیه به امور حقوقی و دادگاه‌های اهل سنت گفت: ما تاکنون سه مراسم ملی و بین المللی پیرامون وحدت در قوه قضائیه برگزار کردیم که مقامات عالی رتبه قوه در آن شرکت می‌کنند و توصیه‌های جدی در راستای حمایت از اهل سنت به ما دارند؛ لذا نکات و دغدغه‌هایی که در این جلسه همفکری و هم اندیشی مطرح شد را شخصاً به ریاست محترم قوه منتقل خواهم کرد.

وی در ادامه به عملکرد مرکز در زمینه اقوام و ادیان مختلف گفت: ما درمرکز درکمیسیون‌های تخصصی مسائل را پیگیری می‌کنیم. در بحث وکالت تخصصی به صورت ویژه به مسئله احوال شخصیه ادیان پرداخته ایم و امروز وکلایی تخصصی در این حوزه داریم که درمحاکم مختلف در پرونده‌های ادیان مختلف براساس فقه و اصول آن‌ها ورود پیدا می‌کنند.

عبدلیان پور افزود: ما درهرکجا که توانسته ایم براساس احساس وظیفه شغلی، شرعی و انسانی به دنبال ایجاد شرایط برابر برای ادیان و اقوام مختلف داریم و درصدد استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد فضایی سالم و شایسته سالار برای تمام اقشار هستیم.

وی همچنین به فعالیت جدی و همکاری مناسب مرکز با شورای حقوقی مجلس شورای اسلامی اشاره داشت و گفت: ما می‌توانیم دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه را از طریق این شورا نیز پیگیری کنیم و این نیاز به پیگیری‌های بیشتر از سوی شما حقوق دانان اهل سنت دارد تا مجلس به صورت قانونی و رسمی به این مسائل رسیدگی شود.

رئیس مرکز در پایان با تشکر از ماموستا‌ها و حقوقدانان و شخصیت‌های قضایی اهل سنت گفت: این جلسات از جنس جلسات دشمن سوز است که همواره مورد تایید مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضائیه می‌باشد. وی با بیان اینکه می‌توانیم با گفتگو با یکدیگر مشکلات را مطرح و بررسی کنیم گفت: من از شما دعوت می‌کنم این دست جلسات را به کررات تکرار کنیم و در مناسبت‌های مختلف هم اندیشی داشته باشیم چرا که این قبیل اقدامات مورد خشنودی خداوند و رفع بیشتر مشکلات در بین اهل سنت و جامعه خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز