خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های عراقی خبر دادند؛

عراقچی فردا به بغداد می‌رود

عراقچی فردا به بغداد می‌رود
کد خبر : ۱۵۴۱۷۶۴

وزیر خارجه ایران فردا یکشنبه طی سفری رسمی و در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای خود برای گفت‌وگو با مقامات عراقی به بغداد سفر می‌کند.

به گزارش ایلنا،‌ یک منبع در وزارت خارجه عراق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار میدل ایست نیوز، گفت که عراقچی فردا ظهر وارد بغداد می‌شود.

عراقچی پیش از این برای رایزنی در خصوص تحولات منطقه و در راس آن حمله رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان، به قطر و عربستان سفر کرده بود.

وی چهارشنبه گذشته در ریاض با همتای عربستانی خود و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفت‌وگو کرد و سپس برای رایزنی‌های بیشتر راهی دوحه شد.

وزیر خارجه ایران در سفر به قطر در گفت‌وگو با پایگاه خبری الجزیره، تاکید کرد که تهران با وجود آنکه به دنبال جنگ و تنش نیست، برای هر سناریویی آماده است.

منابع خبری سفرهای وزیر خارجه ایران به کشورهای عربی را نشانه راه‌اندازی کارزاری دیپلماتیک برای جلوگیری از پاسخ رژیم صهیونیستی به حمله ایران می‌دانند.

بر اساس گزارش رسانه‌ها کشورهای شورای همکاری با توجه به تشدید تنش‌ها در منطقه و نگرانی از پیامدهای زیانبار جنگ برای همگان، از آمریکا خواسته‌اند مانع هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به چاه‌های نفتی ایران شود.

پیش از این نیز «العربی الجدید» نوشت که که سید عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران طی روزهای آتی طی سفری رسمی به قاهره سفر می‌کند تا شماری از پرونده‌های مشترک و دیدگاه دو کشور نسبت به تحولات منطقه‌ای را بررسی کند.

عراقچی قرار است در این سفر با بدر عبدالعاطی، وزیر خارجه مصر، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات این کشور و عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز