خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جلسه معارفه استاندار جدید خراسان رضوی:

۸ استاندار انتخاب‌شده از دل کارگروه و پیشنهاد وزارت‌کشور به هیئت دولت بودند

۸ استاندار انتخاب‌شده از دل کارگروه و پیشنهاد وزارت‌کشور به هیئت دولت بودند
کد خبر : ۱۵۴۱۷۱۶

وزیر کشور گفت: تاکنون هشت استاندار منصوب شدند که همگی از دل کارگروه انتخاب استانداران متشکل از خبرگان و افراد خوشنام و دارای سوابق مسئولیتی بیرون آمده و از سوی وزارت کشور به دولت پیشنهاد و تایید شده اند.

به گزارش ایلنا، اسکندر مومنی وزیر کشور در آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی گفت:  برای تعیین استانداران شاخص‌هایی تعیین و به تایید رئیس جمهور رسید و کارگروهی وظیفه بررسی استانداران پیشنهادی و انطباق آنان با این شاخص را برعهده دارد.

وزیر کشور گفت: پیشنهادهایی از طرف تشکل‌ها، معتمدین و ستادها به کارگروه انتخاب استانداران رسیده اما تاکنون هیچ دخالتی در انتخاب استانداران صورت نگرفته است و حتی برای استان خود رئیس‌جمهور محترم نیز با تاکید ایشان سازوکار تعیین شده، طی شد.

مومنی افزود: آقای مظفری اولویت اول این کارگروه برای استانداری خراسان رضوی بود و هیئت دولت هم به اتفاق آرا ایشان را برگزید.

وزیر کشورگفت: ۲۳ سال پیش که توفیق خدمتگزاری به مردم این دیار را داشتم، آقای مظفری معاون استاندار بود و من تمایل داشتم ایشان انتخاب شود با این حال این وظیفه را به کمیته انتخابی سپردم و خوشبختانه نظر کمیته و خبرگان و بزرگان استان نیز ایشان بود و الحمدلله وفاق خوب و جمعی درباره آقای مظفری در استان وجود دارد.

وی افزود:آقای مظفری عزیز، ایثارگر و از خانواده معظم شهدا و دارای تحصیلات متناسب و تجربیات ارزشمند در چند دهه گذشته است.

 مومنی تاکید کرد: شاخص‌های ده‌گانه‌ای در نظر گرفته شده است که همه استانداران پس از یک‌سال ارزیابی می‌شوند و از بین این شاخص‌ها، حاشیه‌نشینی و ساماندهی اتباع در استان خراسان رضوی جزو اولویت‌های ویژه است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی و مشهد مقدس به دلیل وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) دارای جایگاه خاص و رفیعی در ایران و جهان اسلام است، گفت: تلاش‌های زیادی انجام گرفته اما معتقدیم شرایط موجود شایسته مردم خراسان رضوی نیست، این استان ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی، مذهبی و اقتصادی دارد.

وزیر کشور، کم آبی، توسعه و گسترش حاشیه نشینی، ضعف زیرساخت‌ها به ویژه حمل و نقل و حضور اتباع غیرمجاز بیگانه را از چالش‌های این استان دانست.

مومنی با تاکید براینکه وفاق ملی و همدلی باید در همه بخش‌های کشور دیده شود، گفت: مردم باید در اداره کشور فرصت مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: مردم‌داری و در نظر گرفتن کرامت مردم مهمترین مطالبه دولت از کارگزاران است.

وزیر کشور با بیان اینکه اصلی‌ترین اولویت ما موضوع اقتصادی و معیشتی است، گفت: مردم باید تغییر را در معیشت و سفره‌شان ببینند؛ برای پیشرفت اقتصادی گریزی نداریم که به بخش خصوصی، کارآفرینان و تولیدکنندگان توجه ویژه داشته باشیم.

 مومنی افزود: تولیدکننده نباید در پیچ و خم‌های اداری دنبال حل مشکلش باشد، بلکه ما باید تسهیل‌کننده روند کار و حل مشکلات آنان باشیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز