خبرگزاری کار ایران

همتی در صحن مجلس:

در سال ۱۴۰۳ دچار کسری بودجه شدیم/ سال آینده بودجه کشور یکپارچه خواهد بود

در سال ۱۴۰۳ دچار کسری بودجه شدیم/ سال آینده بودجه کشور یکپارچه خواهد بود
کد خبر : ۱۵۴۰۰۲۳

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: هم اکنون این نوید را می دهم که با تلاش دولت سال آینده بودجه کشور به صورت یکپارچه خواهد بود و هر بودجه و هزینه ای مشخص بوده و قابل جا به جا کردن نخواهد بود

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالناصر همتی در جلسه علمی امروز ( سه شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ) مجلس شورای اسلامی در گزارشی به نمایندگان در خصوص عملکرد تبصره‌ ۱۸ که موسوم به تولید و اشتغال قانون بودجه سال  ۱۴۰۳ گفت: مشکلی که در این چند ماه گذشته یعنی از ابتدای سال، بیشتر به تلاش دوستان‌مان باز می‌گردد که سامانه یکپارچه ایجاد شود که  نهایی شد.

وزیر اقتصاد و دارایی ادامه داد: در حال حاضر  دیگر مغایرتی بین استان‌ها و بانک‌های ما و دستگاه‌ها وجود ندارد،تمام دستگاه‌ها و بانک‌های عاملی که از این تبصره یعنی تبصره ۱۸ پرداخت می‌کنند، در سامانه حضور دارند. 

همتی با بیان این‌که مشکل دیگر تخصیص منابع است: سال ۱۴۰۰، ۱۸/۹ همت‌در بودجه پیش‌بینی کردند در صورتی که وقتی ما اوراق را می‌خواهیم به بانک‌ها بدهیم، بانک‌ها باید اول بروند و این‌ها را در بازار بفروشند و تنظیم کنند. این اوراق‌ها با توجه به سن اوراق یعنی تاریخ سررسیدشان تا ۶۰ درصد ارزشش را پیدا می‌کند. بنابراین مقدار پولی که برای سال ۱۴۰۱ بود، ۱۵/۳ همت شد. در سال ۱۴۰۲ میزان ثروت نقدی برای تبصره ۱۸ دو همت بیشتر نبود و بقیه اوراق بود که تقریباً ۲۴ همت بود.

وی با بیان این‌که  در سال ۱۴۰۳ دچار کسری بودجه شدیم و بخشی از بودجه عمومی را در هدفمندی هزینه کردیم، عنوان کرد: همچنین از صندوق توسعه ملی با اجازه از رهبری برای کسری بودجه استفاده کردیم. بنابراین برای تامین تبصره ۱۸ دچار کسری بودجه هستیم اما بانک‌ها برای این موضوع و برطرف کردن آن آمادگی دارند.

وزیر اقتصاد و دارایی تاکید کرد: هم اکنون این نوید را می دهم که با تلاش دولت سال آینده بودجه کشور به صورت یکپارچه خواهد بود و هر بودجه و هزینه ای مشخص بوده و قابل جا به جا کردن نخواهد بود ضمن اینکه امیدواریم بتوانیم پرداختی ۵۱ همت را از طریق ترکیب با منابع بانک ها انجام دهیم و این کار مهمی برای اشتغال زایی و تولید در مناطقی است که نرخ بیکاری بالا دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز