خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از مراسم گرامیداشت شهیدان سیدحسن نصرالله و سردار نیل‌فروشان در مصلی تهران

گزارش ایلنا از مراسم گرامیداشت شهیدان سیدحسن نصرالله و سردار نیل‌فروشان در مصلی تهران
کد خبر : ۱۵۳۸۲۵۷

مراسم بزرگداشت شهیدان سیدحسن نصرالله و سردار نیل‌فروشان در حالی در مصلی تهران آغاز شد که قرار است تا دقایقی دیگر نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شود.

به گزارش ایلنا، مراسم بزرگداشت مجاهد فی سبیل‌الله شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله و همراهان ایشان ازجمله سردار شهید نیل‌فروشان به صورت رسمی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد.

تصاویر شهدای مقاومت در دستان نمازگزارن

نمازگزاران در حالی که عکس های رهبر انقلاب، شهید نصرالله، شهید سردار سلیمانی و شهدای مقاومت را در دست دارند، در محل برگزاری نماز حاضر شدند.

اتوبان و خیابان‌های اطراف مصلای تهران به قدری مملو از جمعیت است که در ورودی مصلی صف تشکیل شد.

شعار مردم در مسیر و صحن مصلی

مردم در طول مسیر و در صحن مصلی شعارهایی چون «مرگ بر اسراییل»، «ما اهل کوفه نیستیم مولا تنها بماند» و «حیدر حیدر» همراهی خود را با جریان مقاومت نشان دادند.

این مراسم از سوی رهبر انقلاب اسلامی روز جمعه ۱۳ مهرماه و از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

مداحی شاعران و مدیحه‌سرایان به زبان فراسی و عربی

پس‌از صحبت‌های مجری مراسم، احمد بابایی شاعر و مداح اهل بیت پشت تریبون قرار گرفت اشعاری را وصف شهید سید حسن نصرالله خواند و سپس دقایقی را به مرثیه‌سرایی پرداخت .

بابایی گفت: باز هم روضه‌ای پریشان است، دل ما داغدار لبنان است/ هر خبر روضه‌ای است که ماه را کشتند، باز بی‌هوا کشتند

بعداز شعر خوانی بابایی از شاعر و مدیحه‌سرا و مداح بحرینی حسین الاکرف، دعوت شد تا اشعاری را با زبان عربی بخواند پس از آن مهدی رسولی دیگر مداح اهل بیت پشت تریبون قرار گرفت.

پس از مداحی رسولی در وصف شهدای مقاومت و سید حسن نصرالله، مهدی عادلی قاری قرآن کریم دقایقی را به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

چهره‌های سرشناس لشکری و کشوری در نماز جمعه

چهره‌های سرشناس لشکری و کشوری برای شرکت در نماز جمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری در مصلی تهران حضور دارند. 

سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، سرلشکر صفوی، سرلشکر موسوی، علی صالحی دادستان تهران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، سردار اشتری، پاکنژاد وزیر نفت، سردار شکارچی، علیرضا زاکانی شهردار تهران، آیت الله آملی لاریجانی، محسن رضایی، سردار رادان از چهره هایی هستند که در تا این لحظه در این مراسم حاضر شده‌اند.

مسعود پزشکیان هم به منظور شرکت در نماز جمعه امروز تهران به امامت مقام معظم رهبری وارد مصلی تهران شد و در بدو ورود مورد استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

ورود رهبر انقلاب به مصلی

دقایقی بعد مقام معظم رهبری به منظور ایراد خطبه و اقامه نماز جمعه تهران با همراهی حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری وارد مصلی شدند.

رهبر انقلاب پس از ورود به مراسم بزرگداشت مجاهد کبیر و پرچمدار مقاومت شهید سیدحسن نصرالله در کنار روسای قوا به قرائت قرآن پرداختند.

در این مراسم میثم مطیعی در بزرگداشت شهید نصرالله در حضور رهبر انقلاب روضه‌خوانی کرد.

تجلیل رهبری از عملیات تنبیهی علیه رژیم صهیونیستی

سپس رهبر انقلاب با حضور در پشت تریبون نماز جمعه تاکید کردند: ولایت یعنی پیوند و همبستی مسلمنان با یکدیگر این شد سیاست قرآنی برای مسلمان قرآن سیاستش برای مسلمانان این است که گروه ها و ملت های مسلمان با هم همبستگی داشته باشند و وعده می دهد اگر این همبستگی را داشته باشید موجب می شود عزت خدا پشت سر شما باشد و بر همه موانع غلبه و بر دشمنان پیروز  شوید و حکمت الهی پشتیبان شماست و همه قوانین الهی برای پیشرفت شما به کار خواهد افتاد.

ایشان فرمودند: نقطه مقابل این سیاست، سیاست دشمنان اسلام و مستکبران عالم است که سیاست آنها تفرقه بینداز و حکومت کن است. مبنای کار آنها تفرقه افکنی است، این سیاست را در کشورهای اسلامی با انواع ترفندها اجرا کردند هنوز هم دست بردار نیستند و موجب می شوند دل های ملت های اسلامی نسبت به هم مکدر شود. امروز ملت ها بیدار شدند، امروز روزی است که امت اسلامی می توانند بر ترفند دشمنان اسلام فائق آید دشمن ملت ایران همان دشمن ملت فلسطین و لبنان و عراق و مصر و سوریه و یمن است دشمن یکی است.

آیت‌الله خامنه ای در بخشی از بیانات خود با تجلیل از عملیات تنبیهی نیروهای مسلح علیه رژیم صهیونیستی فرمودند:  کار درخشان نیروهای ما در دو شب قبل هم کار کاملا قانونی و مشروع بود کار نیروهای مسلح ما کمترین مجازات برای رژیم صهیونی در برابر جنایت های حیرت آور این رژیم خون آشام و گرگ صفت و سگ هار آمریکا در منطقه بود. جمهوری اسلامی هر کاری در این زمینه لازم باشد با صلابت و قاطعیت انجام خواهد داد در انجام این وظیفه نه تعلل می کنیم نه شتاب زده می شویم آنچه منطقی و معقول و درست است به نظر تصمیم‌گیران نظامی و سیاسی در هنگام خود انجام می‌شود در آینده هم اگر لازم شد باز هم انجام خواهد گرفت.

ایراد خطبه‌ها به زبان عربی خطاب به ملت لبنان و فلسطین

نمازگزاران در میان بیانات رهبری با شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از جبهه مقاومت پایبندی خود به ولایت را فریاد زدند.

رهبر انقلاب در ادامه بخشی از خطبه‌ی خود را به زبان عربی خطاب به همه‌ی دنیای اسلام به‌ویژه ملّت لبنان و فلسطین ایراد کردند.

ایشان در این بخش تاکید کردند: سیّدحسن نصراللّه جسمش از میان ما رفته ولی شخصیّت حقیقی او، روح او، راه او، و صدای رسای او همچنان در میان ما هست و خواهد بود. او پرچم بلند مقاومت در برابر اهریمنان ستمگر و غارتگر بود؛ زبان گویا و مدافع شجاع مظلومان بود؛ مایه‌ی دلگرمی و جرئت مبارزان و حق‌طلبان بود. گستره‌ی محبوبیّت و تأثیرگذاری او از لبنان و ایران و کشورهای عربی فراتر رفته بود؛ و اکنون شهادت او این اثرگذاری را افزایش خواهد داد.

رهبر انقلاب یادآور شدند: مهم‌ترین پیام گفتاری و عملی او در حیات دنیایی‌اش برای شما ملّت وفادار لبنان این بود که با از دست دادن شخصیّت‌های برجسته‌ای چون امام موسیٰ صدر و سیّدعباس موسوی و دیگران، ناامید و پریشان نشوید؛ در مسیر مبارزه تردید نکنید؛ بر تلاش و توان خود بیفزایید؛ همبستگی خود را دوچندان کنید؛ در برابر دشمن متجاوز و متعرّض با تقویت ایمان و توکّل مقاومت کنید و او را ناکام بگذارید.

اقامه نماز به امامت رهبر انقلاب

در ادامه این مراسم نماز جمعه این هفته تهران به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه شد.

رژیم صهیونیستی در هفته گذشته با حمله به ضاحیه جنوبی بیروت، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان را به شهادت رساند.

در این حمله، سردار عباس نیلفروشان مستشار نظامی ایران در لبنان هم به شهادت رسید.  

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این حملات، شامگاه روز سه شنبه به چندین نقطه نظامی و امنیتی در داخل مرز‌های فلسطین اشغالی حمله موشکی کرد و آن را «وعده صادق ۲» نامید.

سپاه در بیانیه‌اش اعلام کرد این حمله «پس از یک دوره خویشتن‌داری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران و در دفاع مشروع از ایران» و در پاسخ به «ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، دبیرکل حزب الله لبنان و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان و قتل عام لبنان و غزه» انجام شده است.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز