خبرگزاری کار ایران

صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایلنا:

وظایف نیروهای مسلح در رابطه با حمله احتمالی اسرائیل کاملاً روشن است/ ناوها و ناوچه‌های منطقه، کاملاً زیر دید و در تیررس موشک‌ها هستند

وظایف نیروهای مسلح در رابطه با حمله احتمالی اسرائیل کاملاً روشن است/ ناوها و ناوچه‌های منطقه، کاملاً زیر دید و در تیررس موشک‌ها هستند
کد خبر : ۱۵۳۷۶۸۹

تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه در رابطه با آمادگی ایران درصورت واکنش احتمالی اسرائیل گفت: مجموعه ناوها و ناوچه‌های منطقه، کاملاً زیر دید و در تیررس مجموعه‌های دفاعی کشور از جمله ارتش ، سپاه و هوافضای سپاه در حوزه موشکی هستند. قطعاً و یقیناً در این رابطه وظایف نیروهای مسلح کاملاً روشن است و حفاظت از آب و خاک جمهوری اسلامی در هر اقدامی که دشمنان بخواهند انجام دهد، بر عهده آن‌هاست.

صدرالحسینی تحلیل‌گر مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با اقدامات نظامی صورت گرفته در عملیات وعده صادق ۲ و نتیجه‌ای که برای منطقه در پی خواهد داشت، گفت: ما با یک ارتش خسته روبه‌رو هستیم که امکانات و تجهیزات قابل توجهی در اختیارش است. به طوری که همزمان با اعلام حمله زمینی رژیم صهیونیستی به لبنان، هفت و نیم میلیون دلار تجهیزات نظامی از آمریکا به سمت رژیم صهیونیستی ارسال شد. این رژیم به دنبال این است که حمایت آمریکا و غرب را به‌طور رسمی اعلام کند. البته ما می‌دانیم که بخش قابل توجهی از آن برای رعب و وحشتی است که می‌خواهد برای جامعه مقاومتی ایجاد کند. الرعب و النصر به معنا و مفهوم ایجاد ترس و پیروزی است، همان‌طور که داعش در سوریه و عراق و بخشی از لبنان تلاش می‌کرد این اتفاق بیفتد، الان هم این سیاست در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

اسرائیل امکان عملیات نظامی واقعی ندارد

وی ادامه داد:‌ توانمندی ارتش رژیم صهیونیستی در به کار بردن این ابزارآلات، به جز مسائل مربوط به هوانوردی و هواپیماهای جنگی، که حتی بخشی از خلبان‌های آن غیر اسرائیلی هستند، کاملاً مشهود است و مقاومت این را می‌داند. نکته‌ای که در اینجا حائز اهمیت است، این است که ما در غزه و تقریباً در طی یک ماه گذشته، نزدیک به ۴۵ روز، شاهد بودیم که رژیم صهیونیستی به جز استفاده از امکانات حمله‌ی هواپا و هواپیماهای آخرین مدل که هدیه آمریکایی‌هاست، امکان انجام عملیات نظامی واقعی نداشت و ندارد.

حمله زمینی به لبنان امکان‌پذیر نیست

این تحلیل‌گر مسائل منطقه گفت: رژیم صهیونیستی بعد از ماجرای لبنان و پیجر‌ها اقداماتی را انجام داد، اما با اقدام مقاومت لبنان، نزدیک به ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر آواره شمال و شمال شرق شدند. بنابراین رژیم صهیونیستی از توانمندی نظامی در مقابل مقاومت کاملاً دستش بسته است.

وی افزود: در اقدامی که ایران شب گذشته انجام داد بخش قابل توجهی از  تانک‌ها ، آسیب جدی دید و منطقه‌ای که تانک‌ها در آن قرار داشتند تقریباً می‌توان گفت که از بین رفت. واقعیت این است که رژیم صهیونیستی در حوزه نظامی توان انجام عملیات ندارد. آیا این وضعیت به نقاط دیگر نیز سرایت خواهد کرد؟ حتماً این‌طور است، اما این نافی استفاده از اقدامات هوایی نیست. باید توجه داشت که از ماه‌های قبل که صحبت از حمله زمینی به لبنان بود، ما می‌گفتیم که حمله زمینی به لبنان امکان‌پذیر نیست، اما حملات هوایی حتماً صورت خواهد گرفت. ما هم دیدیم که این حملات بیشتر بر مناطق غیرنظامی متمرکز بود و مردم را آواره کرد.

فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شود

وی در تشریح وضعیت ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: ضعف ارتش اسرائیل شامل استعفای فرماندهان، عدم حضور نیروهای داوطلب و خستگی مداوم ناشی از اقدامات نظامی غزه است که در حال حاضر کاملاً مشهود است. اما از جهت تجهیزات، آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و فرانسوی‌ها در این ایام چیزی کم نگذاشته‌اند و سعی کرده‌اند که با تجهیزات نظامی، رژیم صهیونیستی را سرپا نگه دارند.

وی گفت: بخش قابل توجهی از فرماندهی نظامی رژیم صهیونیستی از ساعاتی بعد از عملیات "طوفان الاقصی" توسط آمریکایی‌ها انجام می‌شود. به‌طوری‌که فرماندهان سنتکام، مستقیماً فرماندهی یگان‌های نظامی رژیم را به عهده دارند. برای فهم این موضوع می‌توانم بگویم که نسبت نظامی رژیم صهیونیستی به آمریکا مانند نسبت لشکر به قرارگاه است. کسانی که کمی با ادبیات نظامی آشنا هستند، می‌دانند که این بدین معناست که بدون نظر قرارگاه، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. اگرچه بخش تاکتیکی عملیات را لشکر انجام می‌دهد، اما بخش فکری و طراحی‌ها بیش از ۵۰ درصد، توسط آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد.

اتمام جنگ برای رژیم صهیونیستی به معنای اقرار به شکست است

صدرالحسینی در رابطه با اقدام ایران در شب گذشته تصریح کرد: آنچه که ما از شب گذشته تا به حال رصد کردیم، افزایش فشار افکار عمومی به نتانیاهو بوده است. حتی شهردار تل آویو نیز اعلام کرد که این جنگ نباید از جانب رژیم صهیونیستی ادامه یابد و بلایی که به سر ما و مردم آمده، ناشی از افکار و لجبازی شخص نتانیاهو است. بنابراین، از ابتدای این عملیات فشار افکار عمومی را در رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم که خواهان پایان جنگ هستند. 

وی گفت: اتمام جنگ در طول یک سال گذشته برای رژیم صهیونیستی به معنای اقرار به شکست است..

صدرالحسینی ادامه داد: در حال حاضر سرزمین‌های اشغالی به یک پادگان نظامی تبدیل شده است و در آنجا سانسور وجود دارد. هیچ‌گونه تماسی که به ماموریت‌های نظامی مربوط باشد، صورت نمی‌گیرد و حتی در ایمیل‌هایی که برای نظامیان ارسال می‌شود، اجازه هیچ‌گونه بیان مسائل نظامی را ندارند.

وی افزود: فضای مجازی در آنجا به شدت فیلتر شده است و این موضوع توسط برخی از کسانی که از رژیم خارج شده‌اند، بیان شده که آنجا در حوزه مسائل امنیتی و نظامی محدودیت های فراوانی وجود دارد. حتی خانواده‌های کشته‌شدگان در جنگ "طوفان الاقصی" اجازه ندارند که بدانند فرزندانشان در کدام یگان نظامی بودند. هر چند خانواده کشته‌شده‌ها در جنگ یک افسر «هادیـ» امنیتی رژیم برایشان گذاشته و سوالاتی که به موضوعات کاری و نظامی فرزندان یا شوهرانشان مربوط می‌شود، اعلام می‌کنند که باید به افسر هادی ما مراجعه کنند. بنابراین این اطلاعات به سختی در دسترس قرار می‌گیرد و به دلیل این شرایط، نتانیاهو و مقامات ارشد نظامی و سیاسی اعلام کرده‌اند که ما در جنگ هستیم و فضای جنگی کاملاً در آنجا حاکم است.

وظایف نیروهای مسلح در رابطه با حمله احتمالی اسرائیل کاملاً روشن است

این تحلیل‌گر مسائل منطقه‌ در رابطه با آمادگی ایران درصورت واکنش احتمالی اسرائیل، گفت:  یکی از موضوعات اساسی که وظیفه نیروهای مسلح است، دفاع از امنیت ملی کشور است و نیروهای مسلح در حوزه پدافند و اشراف هوایی، کاملاً آماده هستند.

ویتاکید کرد: باید توجه داشته باشید که مجموعه ناوها و ناوچه‌های منطقه، کاملاً زیر دید و در تیررس مجموعه‌های دفاعی کشور از جمله ارتش ، سپاه و هوافضای سپاه در حوزه موشکی هستند. قطعاً و یقیناً در این رابطه وظایف نیروهای مسلح کاملاً روشن است و حفاظت از آب و خاک جمهوری اسلامی در هر اقدامی که دشمنان بخواهند انجام دهد، بر عهده آن‌هاست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز