خبرگزاری کار ایران

دهانی در نطق میان دستور:

وزرا کم‌کاری‌ها در توسعه سیستان و بلوچستان را جبران کنند

وزرا کم‌کاری‌ها در توسعه سیستان و بلوچستان را جبران کنند
کد خبر : ۱۵۳۷۶۸۸

نماینده «سراوان، سیب و سوران و مهرستان و گلشن» در مجلس گفت: وزرا و سایر مقامات دولتی باید منصفانه و از روی وجدان با آنچه که در توسعه سیستان و بلوچستان صورت نگرفته و یا کم کاری شده را جبران کنند.

به گزارش ایلنا، محمد نور دهانی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: شهادت سید مقاومت را خدمت مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و همکاران محترم در مجلس شورای اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: گستاخی و دهن کجی رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و از سپاه پاسداران، بابت عملیات وعده صادق ۲ که انجام دادند و موجب نشاط و شادابی در جهان اسلام و کشور شدند،تقدیر می کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های شهادت تروریستی اخیر در استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: از ریاست محترم جمهور و وزیر کشور دعوت می‌کنم با توجه به رسالت انقلابی که دارند، نسبت به تشکیل جلسه اضطراری و بررسی موضوع، اقدام عاجلی را در دستور کار قرار دهند. چرا که تداوم اینگونه اقدامات خرابکارانه به نفع استان و کشورمان نیست.

وی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان پرچمدار وحدت بوده و هست. وفاداری مردم این استان همواره زبانزد خاص و عام بوده است.جناب دکتر پزشکیان، مردم شریف ما همیشه در انتخابات با مشارکت خویش برادری و همراهی خود را به انقلاب و اسلام ثابت کردند اما هم اکنون در کنار این برادری، چشم انتظار برابری هستند. مردم قانع و مهمان نواز استان می‌توانند میزبانان خوبی برای جنابعالی و هیئت دولت باشند، از آنجایی که «شنیدند کی بود مانند دیدن! » از جنابعالی دعوت می‌کنم به استان سیستان بلوچستان تشریف بیاورید و هر چه زودتر نسبت به حضور در این استان برنامه‌ریزی لازم را انجام دهید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزرا و معاونین محترم رئیس جمهور، نمایندگان ملت شریف ایران، شاخص‌های توسعه در استان پهناور سیستان و بلوچستان هیچ وقت نتوانست مقامی بهتر از اول یا دوم از آخر جداول در مقایسه با میانگین کشوری را کسب کند.

وی ادامه داد: عدالت در توزیع امکانات به معنای تقسیم مساوی آن در سطح کشور نیست، بلکه باید تلاش کرد که اختلاف بین شاخص‌های توسعه در سطح کشور، کاهش یابد، وزرا و سایر مقامات دولتی باید منصفانه و از روی وجدان با آنچه که در توسعه سیستان و بلوچستان صورت نگرفته و یا کم کاری شده را جبران کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت شریف ایران و نمایندگان ملت، مردم ما در جنوب شرق کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اما اگر زمانی کسی بخواهد به مردم و منافع ملی، حقوق و امنیت ملی چشم طمع و تجاوز داشته باشد، قاطعانه در برابر متجاوز خواهند ایستاد و از سرزمین و از منافع و حقوق ملت دفاع خواهند کرد؛ آنها مردمانی از نسل اصیل ایران و شایسته بهترین خدمات هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از خلل‌های اصلی توسعه در حوزه انتخابیه بنده، نبود راه است. نه تنها در حوزه انتخابیه، بلکه در کل استان آمار کشته‌های ناشی از تصادفات نگران کننده است. جا دارد نگاه ویژه‌ای در این حوزه نسبت به حوزه انتخابیه داشته باشید.

وی تاکید کرد: محورهای مواصلاتی ایرانشهر به مهرستان و مهرستان به سراوان و سراوان به گلشن، فاقد راه مناسب هستند که همیشه شاهد تصادف وکشته شدن جوانانی هستیم که سرمایه‌های ایران و زمین هستند. شایسته است، مسیر خاش به سراوان و‌کهک به عنوان یک جاده ترانزیتی مورد توجه قرار گیرد. چرا که حجم بسیار زیادی از مبادلات تجارتی با کشور پاکستان از این میسر می‌شود.

وی ادامه داد: البته ما امید داریم، الحاق سراوان به خط ریلی استان و کشور در برنامه دولتمردان باشد، چرا که هم سبب توسعه حوزه انتخابیه می شود و هم تجارت مرزی با کشور پاکستان را بهبود می‌بخشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه‌های استان سیستان و بلوچستان به اسم جاده‌های مرگ شناخته می‌شوند، روزی نیست که خانواده‌ها با این جاده‌های غیر استاندارد و نا ایمن عزادار نشوند. از این رو انجام این مهم نیازمند اعتبارات خاص بوده و نه اعتبارات بدون تخصیص و قطره چکانی.

وی تاکید کرد: محورهایی از جمله محور مهرستان به بیرندگان، هیدوج به کلوکی، کلهرگان به کلگان نیازمند توجه جدی هستند. از این رو کلیه راه‌های روستایی حوزه انتخابیه بنده نیازمند توجه هستند، متاسفانه کمترین شاخص توسعه مربوط به حوزه انتخابیه بنده می‌باشد که از این چهار شهرستان، مهرستان کمترین شاخص توسعه را دارد.

وی در ادامه بیان کرد: از وزیر محترم راه و شهرسازی دعوت می‌کنیم تا به استان مذکور و حوزه انتخابی بنده سفری داشته باشند.

این نماینده مجلس شورای مشکلات در حوزه بهداشت و درمان انتخابیه خود بیان کرد: توجه به بهداشت و درمان در حوزه انتخابیه بنده از نیازهای مبرم منطقه است، اینکه مردم ما برای مشکلات درمانی خود، آواره کرمان و زاهدان باشند، رنج آور است. علی رغم نامه نگاری‌های متعدد تا امروزعلوم پزشکی سراوان در حد یک تابلو و یک عنوان بوده است. متاسفانه این دانشگاه نه رئیسی دارد، نه نیرویی دارد و نه دانشجویی و نه حساب مالی مستقلی. خواهشاً علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراوان را دریابید و هرچه سریعتر نسبت به استقرار کامل و اصلاح مسایل بر شمرده شده اقدام کنید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به بیمارستان سلامت سوران، بیان کرد: این بیمارستان در آستانه افتتاح بوده و نیاز به توجه مسئولین و وزارت بهداشت و درمان دارد. وزیر بهداشت و درمان باید نسبت به تجهیز بیمارستان و ردیف استخدام و تامین نیرو اقداماتی را مد نظر قرار دهد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد بیمارستان ۶۴ تختخوابیه گلشن و سیرکان چندین سال است که جانمایی شده اما نیازمند موافقت اصولی و توجه ویژه دارند.

وی تاکید کرد: مهمترین مشکلات بهداشت و درمان مهرستان، فرسودگی و از رده خارج شدن ناوگان‌ها، آمبولانس ها، کمبود شدید فضای فیزیکی و نبود آزمایشگاه است. همچنین تعداد ۱۹ خانه بهداشت فاقد ردیف بودجه و ساختمان است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود شدید نیروی متخصص و عدم خدمات‌رسانی مناسب به شهروندان و نبود پزشک متخصص در شهرستان مهرستان از مهمترین کمبودها قلمداد می‌شود.

وی تاکید کرد: وزیر محترم تعاون کار و رفاه اجتماعی از شرکت‌های کوچک و بزرگ زیر مجموعه خود سوال کنید چه سرمایه‌گذاری‌هایی در استان سیستان و بلوچستان و حوزه انتخابیه بنده، انجام داده اند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به وزیر نیرو بیان کرد: گرمای هوا در تابستان امان مردم را بریده و با قطعی‌های مکرر همراه بوده است، اما تعرفه‌های شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان و گلشن با توجه به گرمای زیاد، سردسیری درج شده است. با این حال و علی رغم نامه نگاری پی در پی، جوابی قانع کننده در این زمینه دریافت نکردیم. خواهشاً نسبت به اصلاح تعرفه‌ها به گرمسیری اقدام کنید. همچنین با توجه به فقر حاکم در منطقه و مشکلات مختلف، بالا بودن فیش برق اصلاً پذیرفتنی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تامین اعتبار خط ۲۳۰ ولت پهره به مهرستان و سراوان از جمله ضروریات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان از تمام زحمات مدیران جهادیه استان و حوزه انتخابیه خود تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز