خبرگزاری کار ایران

خاتمی در نطق میان‌دستور:

بخش خصوصی باید تربیت شود

بخش خصوصی باید تربیت شود
کد خبر : ۱۵۳۷۰۷۵

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با شااره به معطلی گفت: ضوابط دست‌وپاگیر و پیچ‌وخم‌های اداری در بخش تولید خود مانع اصلی تولید است و درواقع در بسیاری از موارد مانع تولید خود دولت است.

به گزارش ایلنا، سید مسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان‌دستور خود ضمن تسلیت شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان، شهید سیدحسن نصرالله به همه آزادی‌خواهان دنیا گفت: امروز صدای انسان‌های داغدیده یک کلمه است؛ «انتقام، انتقام، انتقام.»

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در ادامه نطق خود با اشاره به خسارات قطعی برق در کشور، گفت: در تابستانی که گذشت، گرمای شدید و طاقت‌فرسا به ناترازی برق و قطع آن منجر شد، متأسفانه عدم برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی درست در پاره‌ای از نقاط خساراتی به صنعت و کشاورزی وارد کرد؛ در بعضی از مراکز صنعتی کاهش تولید و بیکاری کارگران را در پی داشت و در بخش کشاورزی موجب آسیب به محصولات کشاورزی شد؛ لذا از وزارت نیرو مصرانه می‌خواهم پیش‌بینی لازم را برای زمان‌های بحرانی داشته باشد و عدم برنامه‌ریزی و ناهماهنگی را ریشه‌یابی و برطرف کند.  

خاتمی با تأکید بر اینکه بحث تولید و اشتغال یکی از دغدغه‌های مسئولان در دولت‌های مختلف و جزو سیاست‌های کشور بوده، تصریح کرد: سال‌ها است که موضوع تولید، رونق و افزایش تولید، رفع موانع تولید و اهتمام به تولید با بهره‌گیری از نیروهای مردمی مطرح و تأکید شده است؛ در این رابطه ذکر چند مسئله اساسی لازم است؛ اول اینکه برای استقبال سرمایه‌گذار دولت باید تسهیلات لازم را فراهم کند تا سرمایه‌گذار احساس امنیت و پشتیبانی کند و این موضوع باید در عمل ثابت شود تا مردم با اطمینان کامل به صحنه بیایند، به تولید و زمینه توزیع و مصرف کالا و صادرات کاملاً اطمینان داشته باشند و سرمایه‌گذار آینده روشنی را مشاهده کند.

وی افزود: واقعیت این است که ضوابط دست‌وپاگیر و پیچ‌وخم‌های اداری در بخش تولید خود مانع اصلی تولید است؛ درواقع در بسیاری از موارد مانع تولید خود دولت است. مسئولان اداری در بعضی از استان‌ها تشویق کرده و کار شروع شده است و این برخورد دوگانه خود اثبات و دلیلی بر این است که در جاهایی که مانع‌تراشی می‌کنند، برخوردها سلیقه‌ای است.  

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با تأکید بر اینکه امروز برای همه روشن است که بخش خصوصی باید تربیت شود؛ عنوان کرد: در بخش صنایع تجهیزات پزشکی و داروسازی در چند دهه اخیر خوشبختانه پیشرفت‌های چشم‌گیری اتفاق افتاده و و آمادگی سرمایه‌گذاران با تجربه و تجارب متخصصان ذی‌ربط، زمینه را بر خودکفا شدن در بسیاری موارد آماده کرده است و کیفیت در بسیاری از زمینه‌ها در حد مطلوب و قابل‌قبول است.

خاتمی با بیان اینکه این صنعت پشتیبانی دولت را می‌خواهد، اضافه کرد: متأسفانه دخالت بی‌رویه در مواردی کار را دشوار کرده است که از وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم موضوع را در معاونت صنایع و غذا و پیگیری کند. البته در کیفیت در ساخت این تجهیزات -چون با سلامتی مردم گره خورده است- دست‌اندرکاران خوب به آن تأکید دارند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار با اشاره به یک نمونه از مشکلات در بخش صنعت در شهرستان خود، گفت: تأسیس شهرک صنعتی گلشهر در دولت اسبق توسط فرمانداری پیگیری، کارشناسی و در شهرستان تصمیم گرفته شد، کار به استان رفت؛ اما بیش از دو سال در پیچ و خم اداری در استان نگه داشته شد و نهایتاً کار را به مرکز دادند و در سازمان محیط زیست کار را قفل کردند.

خاتمی ادامه داد: در همین موضوع دو بار در دولت سابق خدمت مسئول محیط زیست رسیدیم و در بار دوم مسئول محترم مطلب را حل‌شده دیده و دستور داد که کار تمام شده است و آن را ابلاغ کنند؛ اما بیش از یک سال از آن قضیه می‌گذرد و یک کارشناس بحث تشکیل شهرک صنعتی گلشهر را نگه داشته است؛ جالب است بسیاری از ایراداتی که بر آن می‌گیرد هم به محیط زیست ارتباطی ندارد؛ از طرفی صنعت‌گر و سرمایه‌گذار در این دو سال معطل است تا ما این شهرک را آماده کنیم.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذار شهرک صنعتی گلشهر در زمینه‌هایی قرار بر سرمایه‌گذاری دارد که خیلی آلایندگی محیطی هم ندارد، گفت: چه کسی باید این مسئله را حل کند؟ مسئول رفع این موانع تولید کجاست؟ از دولت و وزیر مربوطه می‌خواهم که راه‌حل مبارزه با این موانع را پیش‌بینی و پیشگیری کند و اگر در ادارات با اعمال سلیقه و تمسک به آئین‌نامه‌ها مانع تولید شدند، این موانع شناسایی و رفع شوند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در پایان گفت: همان‌گونه که بارها رئیس جمهور هم اشاره کرده، برای عبور از مشکلات باید از همه ظرفیت‌ها و تأکید بر کارایی و تخصص استفاده شود و این سیاست پیگیری شود؛ مبادا افراد ضعیف و فرصت‌طلب، ضعف و ناکارآمدی خود را پای دامن زدن به مقوله سیاسی بی‌اساس و بی‌فایده بپوشانند. جناب آقای رئیس جمهور، دولت پرتلاش و مخلص قبل از شما، شهید مظلوم رئیسی موضوع گشت ادارات را مطرح کرد و در مواردی هم شروع شد؛ انتطار می‌رود این سنت حسنه ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز