خبرگزاری کار ایران

شکوری‌راد درگفت‌وگو با ایلنا:

رویکرد پزشکیان اقتضا می‌کند که بخش بزرگ‌تری از جامعه زیر چتر وفاق قرار گیرند

رویکرد پزشکیان اقتضا می‌کند که بخش بزرگ‌تری از جامعه زیر چتر وفاق قرار گیرند
کد خبر : ۱۵۳۶۶۴۷

یک فعال سیاسی گفت: رویکرد وفاق ملی پزشکیان اقتضا می‌کند که بخش بزرگ‌تری از جامعه زیر چتر وفاق قرار گیرد. بنابراین، اعتماد به نیروهایی که در گذشته رویکردهای نادرستی داشته‌اند، اما اکنون آماده همکاری با گفتمان آقای رئیس‌جمهور هستند، جزئی از برنامه وفاق است. دوم اینکه باید توجه داشت که حامیان پزشکیان به رویکرد و عملکرد ایشان دل‌بسته هستند و باید از این دلبستگی‌ها غافل نشد. این دلبستگی‌ها را نباید سست کرد و از هم گسست.

علی شکوری‌راد عضو هیات رئیسه جبهه اصلاحات ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با حواشی به وجود آمده در مورد سخنان رییس‌جمهور در سازمان ملل و انتقاد برخی نمایندگان از تریبون مجلس در خصوص این سخنان گفت: مواضع و کنش‌های آقای پزشکان در سیاست خارجی مغایر با بیانات رهبری نیست و قطعا هماهنگ شده است و فکر نمی‌کنیم رییس‌جمهور خارج از این چهارچوب حرفی زده باشند. امور نظامی در اختیار رهبری قرار دارد و گاهی مسئولین دولت هم از تصمیماتی که اتخاذ می‌شود، بعداً مطلع می‌شوند. به همین دلیل، متوجه کردن این موضوعات به رئیس‌جمهور یا دولت از نظر من کار درستی نیست و کسانی که این کار را می‌کنند، به دنبال تسویه‌حساب انتخاباتی با دولت هستند و این را بهانه و مستمسک خود قرار می‌دهند.

رویکرد قلدرمآبانه اسرائیل مانع بزرگی در مسیر سیاست خارجی ایران است

شکور راد در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد سیاست خارجی ایران می‌تواند به صلح و ثبات در منطقه کمک کند، بیان کرد: یکی از برنامه‌ها و شعارهای دولت جدید، ایجاد وفاق در داخل و گفت‌وگو و تنش‌زدایی در خارج بوده است تا این دو بتوانند به بهبود وضعیت اقتصاد فروشکسته کشور کمک کنند. برای انجام این کار، دولت باید هم وفاق را در داخل شکل دهد و هم گفت‌وگو و تنش‌زدایی را در خارج دنبال کند. در این میان رویکرد قلدرمآبانه اسرائیل مانع بزرگی در مسیر سیاست خارجی ایران است، این رژیم در حال گسترش دامنه جنگ در منطقه است. باید توجه داشته باشیم که افتادن در دام جنگ‌، در حقیقت بازی کردن در زمینی است که اسرائیل طراحی کرده است.

 گفت‌وگو با غرب یا تنش‌زدایی به معنای اعتماد به آن‌ها نیست

این فعال سیاسی در رابطه با انتقادات جناح مخالف دولت از خوش‌بینی‌ها نسبت به روابط با غرب و آمریکا، گفت: خوشبینی وجود ندارد، اما دولت عاملیت دارد و سیاست‌های خود را پیش می‌برد. این سیاست‌ها هماهنگ با رهبری اجرا می‌شوند. ما نمی‌گوییم که نسبت به غرب باید خوشبین بود، نمی‌شود به دشمن خوشبین بود اما می‌توان با دشمنان گفت‌وگو کرد و از دشمنی‌های آن‌ها کاست. بحث گفت‌وگو با غرب یا تنش‌زدایی به معنای اعتماد به آن‌ها نیست؛ بلکه به معنای این است که ما به عنوان یک کشور مستقل، تصمیمات ملی خود را اتخاذ کنیم و منافع ملی خود را تأمین کنیم. در این راستا، با دوستان و حتی دشمنان خود گفتگو می‌کنیم تا از دشمنی‌های آن‌ها بکاهیم. این اصول سیاست خارجه است.

رویکرد وفاق ملی پزشکیان اقتضا می‌کند که بخش بزرگ‌تری از جامعه زیر چتر وفاق قرار گیرند

وی با اشاره به نقدهایی که متوجه دولت چهاردهم است، عنوان کرد: نقدها از دو طرف وجود دارد؛ یکی نقدهای درونی از سوی نیروهای حامی پزشکیان که در برخی زمینه‌ها به خصوص انتصابات انتقاداتی دارند. دو نکته را باید در این زمینه ذکر کنم: اولاً، رویکرد وفاق ملی پزشکیان اقتضا می‌کند که بخش بزرگ‌تری از جامعه زیر چتر وفاق قرار گیرد. بنابراین، اعتماد به نیروهایی که در گذشته رویکردهای نادرستی داشته‌اند، اما اکنون آماده همکاری با گفتمان آقای رئیس‌جمهور هستند، جزئی از برنامه وفاق است. دوم اینکه باید توجه داشت که حامیان پزشکیان به رویکرد و عملکرد ایشان دل‌بسته هستند و باید از این دلبستگی‌ها غافل نشد. این دلبستگی‌ها را نباید سست کرد و از هم گسست. در انتصابات نیز باید توضیحات لازم ارائه شود تا نیروهای حامی دلسرد نشوند. این نکته بسیار مهم است که آقای پزشکیان، وزرای انتخابی و معاونان خود را به گونه‌ای گزینش کنند که مورد رضایت حامیانشان باشند یا حداقل توجیهی برای انتخاب‌هایشان ارائه دهند.

پاسخگویی به انتقادات نسبت به دولت، بر عهده حامیان پزشکیان است

وی خاطرنشان کرد: افرادی که انتقاد می‌کنند، بسیاری از آن‌ها از ابتدا با دکتر پزشکیان مخالف بوده و هوادار رقیب ایشان هستند. اگر آن‌ها سر کار بودند، وضعیت بسیار آشفته‌تر می‌بود. آن‌ها بر اساس منافع خودشان نقد می‌کنند. بنابراین، طبیعی است که دولت و شخص رئیس‌جمهور باید در برابر این فشارها ایستادگی کنند و اجازه ندهند که انتقادات آن‌ها بر روند کار دولت تأثیر بگذارد. پاسخگویی به این انتقادات عمدتاً بر عهده حامیان دکتر پزشکیان است و آن‌ها نیز نیاز به دلگرمی بیشتری دارند تا بتوانند این وظیفه را بهتر انجام دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز