خبرگزاری کار ایران

فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس:

نیروی هوایی ارتش در اوج توان و قدرت خود قرار دارد

نیروی هوایی ارتش در اوج توان و قدرت خود قرار دارد
کد خبر : ۱۵۳۴۲۰۶

امیر سرتیپ دوم خلبان حیدریان با اشاره به نقش بی‌بدیل نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس اظهار کرد: نیروی هوایی همچنان در اوج توانمندی و آمادگی خود قرار دارد و هیچ‌گونه تعرض و تجاوزی به میهن اسلامی را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن حیدریان فرمانده پایگاه شکاری شهید عبدالکریمی بندرعباس، به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور در برنامه «پلاک ۸» شبکه خلیج فارس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس به ویژه شهدای نیروی هوایی ارتش، با اشاره به نقش بی‌بدیل این نیرو در ایستادگی در برابر پیشروی رژیم بعث عراق گفت: در شرایط بحرانی آغاز جنگ، در حالی که کشور در اوضاع انقلابی قرار داشت و نیروهای مسلح از هماهنگی کافی برخوردار نبودند، نیروی هوایی ارتش به عنوان آماده‌ترین نیروی نظامی کشور، نقش کلیدی در مقابله با تجاوزات دشمن بعثی ایفا کرد.
وی با اشاره به حمله اولیه نیروی هوایی ایران تنها دو ساعت پس از شروع جنگ افزود: نیروی هوایی با ۶ فروند جنگنده فانتوم اف-۴ به خاک عراق حمله کرد و این آغاز دفاعی بود که بعدها به پیروزی‌های بزرگی منجر شد.
امیر سرتیپ دوم حیدریان در ادامه اظهار کرد: در عملیات «کمان ۹۹» که با حضور ۱۴۰ فروند جنگنده ایرانی انجام شد، ۸۰ درصد از توان عملیاتی دشمن به‌ویژه در حوزه هوایی از کار انداخته شد که این پاسخ سخت و کوبنده نقش بزرگی در ناکامی صدام حسین در رسیدن به اهدافش داشت.
فرمانده پایگاه شکاری هوایی بندرعباس با اشاره به رشادت‌های کارکنان فنی و پروازی نیروی هوایی در دوران بعد از جنگ، خاطرنشان کرد: اقدامات لازم برای به‌روزرسانی و تقویت نیروی هوایی با تکیه بر توان داخلی و جوانان متخصص انجام شده است و مردم اطمینان داشته باشند که نیروی هوایی در اوج توان و قدرت خود قرار دارد و هیچ‌گونه تعرض و تجاوزی به میهن اسلامی را تحمل نخواهد کرد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز