خبرگزاری کار ایران

ارشد نظامی ارتش در منطقه جنوب شرق کشور:

تحرکات دشمنان در شمال‌شرق و جنوب‌ شرق کشور کامل تحت نظر است

تحرکات دشمنان در شمال‌شرق و جنوب‌ شرق کشور کامل تحت نظر است
کد خبر : ۱۵۳۳۷۹۳

امیر سرتیپ غلامعلیان با بیان اینکه اقدامات زیادی برای کنترل و اشراف کامل یگان‌های مرزبانی در منطقه مرزی انجام شده است، گفت: در راستای کنترل مرزهای جنوب شرق کشور، مترددین مرزی که قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند، توسط یگان‌های عملیاتی قرارگاه جنوب شرق دستگیر و تحویل مرزبانی شدند.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ امیر غلامعلیان ارشد نظامی ارتش و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه حوزه مسئولیتی این قرارگاه، حدود ۸۰۰ کیلومتر از مرزهای جنوب‌ شرق را شامل می‌شود، گفت: اقدامات لازم در جهت انسداد حدود ۷۰۰ کیلومتر از مرزهای جنوب‌شرق کشور که در همسایگی افغانستان است، با قدرت و به‌کارگیری گروه‌های مهندسی و ظرفیت‌های موجود در حال انجام است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب ‌شرق نیروی زمینی ارتش ادامه داد: از ابتدای استقرار قرارگاه جنوب ‌شرق در منطقه مشرف به مرز کشور افغانستان از سال ۱۴۰۰، اقدامات بسیار خوبی برای کنترل و اشراف کامل یگان‌های مرزبانی در منطقه مرزی انجام شده است و در این مدت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از مترددین مرزی که قصد ورود غیرمجاز به کشور را داشتند، توسط یگان‌های عملیاتی قرارگاه جنوب شرق دستگیر و تحویل مرزبانی شدند.

امیر سرتیپ غلامعلیان یادآور شد: انسداد مرزها نقش بسیار مهمی در کاهش ورود مترددین غیرمجاز به منطقه دارد. این کار باید از سال‌های قبل انجام می‌شد و خدا را شاکریم که با همت و اقتدار نیروی زمینی ارتش، در حال انجام است.

وی در ادامه درباره مقابله با اشرار و تروریست‌های مسلح در منطقه مرزی گفت: در جوار منطقه مسئولیت ما، گروهک‌هایی همچون «جیش‌الظلم» و «انصارالفرقان» حضور دارند؛ اما هوشمندی یگان‌های نیروی زمینی ارتش و استقرار سامانه‌های اطلاعاتی، جنگالی و شنود، موجب شده که تحرکات دشمنان در منطقه شمال‌شرق و جنوب‌ شرق را به صورت کامل زیر نظر داشته باشیم و این مرزها را برای ورود اشرار ناامن کرده ایم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز