خبرگزاری کار ایران

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران:

انفجار پیجرها در لبنان، مستاصل بودن و رذالت صهیونیست را تأیید می‌کند

 انفجار پیجرها در لبنان، مستاصل بودن و رذالت صهیونیست را تأیید می‌کند
کد خبر : ۱۵۳۳۷۸۴

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم اشغال‌گر در ماه‌های گذشته با کوچ اجباری و کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین ثابت کرده است که به ارزش‌های انسانی و اخلاقی اعتقادی ندارد. اقدام به انفجار پیجرها در لبنان، مستاصل بودن و رذالت صهیونیست را تأیید می‌کند.

به گزارش ایلنا، گقارد منصوریان نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۳ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدای نطق میان دستور خود ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌های در سراسر کشور و تهنیت هفته دفاع مقدس بر امت شهیدپرور ایران، حادثه دلخراش معدن ذغال‌سنگ طبس را به خانواده‌های داغدار و مردم تسلیت گفت.

وی در ادامه با اشاره به تحولات جدی در عرصه بین‌الملل، عنوان کرد: در سال‌های اخیر عرصه بین‌الملل با تلاطم‌های سرنوشت‌سازی روبه‌رو بوده است؛ که پس از جنگ جهانی دوم، بی‌سابقه بوده و جهان را به رویارویی ایدئولوژی و ارزش‌ها در قالب منافع سوق می‌دهد. کشورهای فرامنطقه‌ای و بازیگران جهانی با مداخله در مسائل و تحولات دیگر مناطق سعی در اعمال نفوذ و کاشتن نهال‌های منافع خود هستند و با تحریک و حمایت بی قید و شرط بعضی از کشورها، آتش بحران‌ها را افروخته، قوانین و حقوق بین‌الملل را پایمال و به گسترش جنگ دامن می‌زنند.

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس گفت: رژیم صهیونیستی نمونه‌ای آشکار در منطقه خاورمیانه است که با حمایت گسترده تسلیحاتی و اطلاعاتی تعدادی از کشورها، آنچنان گستاخ شده که به وضوح کلمه نسل‌کشی مردم بی‌پناه غزه را رقم می‌زند و با سکوت جامعه بین‌المللی مواجه می‌شود.

منصوریان با تأکید بر اینکه رژیم صهیونیستی بقای خود را در تداوم جنگ و کشتار می‌بیند، تصریح کرد: ایجاد بحران‌ها در منطقه و ترورهای هدفمند این رژیم به دنبال اعمال آن سیاست و کشاندن پای هم‌پیمانانش به منازعه منطقه‌ای است.

وی افزود: رژیم اشغال‌گر در ماه‌های گذشته با کوچ اجباری و کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین ثابت کرده است که به ارزش‌های انسانی و اخلاقی اعتقادی ندارد. اقدام به انفجار پیجرها در لبنان، مستاصل بودن و رذالت صهیونیست را تأیید می‌کند.

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی حتی در سرزمین‌های اشغالی نیز به دیگر ادیان و اقوام اهانت و اعمال فشار می‌کند؛ افزود: ارمنیان مسیحی ساکن در اراضی مقدس اشغالی که حضوری چندصد‌ ساله دارند و یکی از پایه‌های اصلی مسیحیان بیت‌المقدس هستند، با قوت قهری شدید مورد اهانت و فشار قرار گرفتند. زمین‌های ثبت‌شده در تملک کلیسای ارمنی مسیحی تصاحب و به روحانیون مسیحی بی‌حرمتی شده است. این نیز الگویی از پاکسازی تدریجی دیگر اقوام به دست صهیونیست از سرزمین‌های اشغالی است.

منصوریان خطاب به نمایندگان مجلس گفت: این دستخط رژیم صهیونیستی با کارگذاری جمهوری آذربایجان، سه سال قبل در قفقاز جنوبی به وقوع پیوست و موجب تحولات شگرفی در آن منطقه شد. جنگ دوم قره‌باغ در سال ۲۰۲۰ و تصرف آن منطقه توسط کشور آذربایجان با حمایت گسترده تسلیحاتی، لجستیکی و مستشاری رژیم صهیونیستی و ترکیه و آغاز پاک‌سازی کامل از ساکنان ارمنی قره‌باغ، که موجب آوراه‌شدن بیش از ۱۳۰ ارمنی شد و تاکنون نیز در وضعیتی نامعلوم قرار دارند؛ در زندان‌های باکو نیز ۱۰ها اسیر جنگی ارمنی بعد از گذشت ۳ سال از جنگ به سر می‌برند، به وضوح بر نقش صهیونیسم و اهداف مخرب برخی از قدرت‌های فرامنطقه‌ای و بازیچه بودن جمهوری آذربایجان و بی‌اعتنایی به قوانین بین‌المللی صحه می‌گذارد.

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس ادامه داد: این حمایت‌ها آنچنان جمهور باکو را جسورتر کرده که در رسانه‌های رسمی کشورش صحبت از تجزیه ایران عزیز کرده و اکنون نیز در توهم تصرف سرزمین‌های ارمنستان، قطع مرز بین‌المللی ایران و ارمنستان و ایجاد کریدور زنگزور توران بزرگ است.

منصوریان تصریح کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز با حضورش در آن کشور همسایه و مناطق تصرف‌شده قره‌باغ، با حمایت و مسلح کردن باکو سعی در اعمال فشار و ایجاد بحران در مرزهای کشورمان دارد. آن رژیم حامی اجرای حذف مرز تاریخی دو کشور ایران و ارمنستان است تا به گمان خود ضربه‌ای به پیکر عظیم ایران وارد کند.

وی با اشاره به اینکه همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، مرز ایران و ارمنستان از کهن‌ترین مرزهای بین‌المللی بوده و تغییرات و مسدود شدن آن قابل قبول نیست؛ اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب  نیز در جنگ دوم قره‌باغ بر امنیت ارامنه ساکن در آن منطقه تأکید کردند. به وضوح طرح کریدور زنگزور تهدیدی بر امنیت ملی منافع و تمامیت ارضی کشور عزیزمان ایران است. ما با ارتباط میان مناطق و راه‌های مواصلاتی مخالف نیستیم، اما در صورت اجرای کریدور زنگزور خارج از حاکمیت ارمنستان، خفگی ژئوپلوتیک در شمال کشور رخ داده، راه‌های جایگزین و کانال‌های تجاری بین‌المللی شمال به جنوب با چالش جدی روبه‌رو خواهد شد و جایگاه ژئوپلوتیک ایران در منطقه کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین باید با اجرای چنین سناریویی با جدیت مقابله کرد.

نماینده مسیحیان ارمنی اصفهان و جنوب ایران در مجلس در پایان ضمن تشکر ویژه از نظام جمهوری اسلامی ایران برای مرمت و رسیدگی به کلیساهای ارمنی اصفهان و جنوب ایران، گفت: همچنین از وزارت امور خارجه کشور برای افتتاح کنسولگری در شهر کاپان ارمنستان و نیروهای نظامی و اطلاعاتی کشورمان برای ایجاد امنیت در کشور، حضور به موقع در مرزهای شمال غربی کشور و برگزاری رزمایش‌های گسترده برای خنثی‌سازی تحرکات و تهدیدات همسایگان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز