خبرگزاری کار ایران

صدای محرومیت و مظلومیت ایلام را شنوا باشید/ وزیر نفت پتروشیمی دهلران را احیا کند

صدای محرومیت و مظلومیت ایلام را شنوا باشید/ وزیر نفت پتروشیمی دهلران را احیا کند
کد خبر : ۱۵۲۹۹۵۰

نمایندهٔ مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود خطاب به وزیرنفت، گفت: آقای پاک نژاد از شما انتظار دارم که پتروشیمی دهلران را احیا بفرمایید، برای به کارگیری نیروهای بومی، میدان گازی سمند قدح آبدانان به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنید.

به گزارش ایلنا، اسدالله چراغی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی با یاد خدا، یاد شهدا و یاد امام راحل و با سلام به محضر حضرت ولیعصر (عج) و نایب به حقش مقام معظم رهبری، گفت: امیدوارم در سایه نظام جمهوری اسلامی و رهنمودهای رهبر انقلاب اسلامی و پیروی از تمام خدمتگزاران، راه شهدا، شهدای خدمت، شهدای جمهور و شهدای مقاومت خدمتگزار شایسته‌ای برای ملت عظیم الشأن ایران همچنین مردم حوزه انتخابیه‌ام باشم.

نمایندهٔ مردم دهلران، دره‌شهر و آبدانان در مجلس شورای اسلامی، افزود: استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی بداند که اقدامات جنایتکارانه تروریستی‌شان در فلسطین و غزه بی‌ پاسخ نخواهد ماند،به راستی باید کور بود تا خدمات جمهوری اسلامی ایران را نادیده گرفت، به راستی باید کر بود تا بیان کارهای انجام شده را نشنید، به راستی باید کوته بین بود تا افق و چشم انداز آینده جمهوری اسلامی ایران را درک نکرد.

چراغی در ادامه یادآور شد: بنده از سرزمین ایلام آمده‌ام، همان ایلامی که غبار دلتنگی بر شانه‌هایش سنگینی می‌کند، سلام بر سرزمینی که حیات آن محتاج خاک این سرزمین است، سلام بر مردمی که ۸ سال سپربلای این کشور بودند، سلام بر بهشت فرصت‌های از دست رفته، سلام بر منطقه‌ای ثروتمند ولی محروم، سلام بر دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره، سلام بر منطقه‌ای که بی‌تدبیری ریشه آن را می‌خشکاند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور دولت چهاردهم، یادآور شد: جناب آقای دکتر پزشکیان بنده به نمایندگی از مردم استان ایلام و حوزه انتخابیه خود از این سخنگاه صدای محرومیت و مظلومیت مردم شریف شهرستان‌های دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره را به استحضار جنابعالی می‌رسانم، من صدای مردمی هستم که برای اعتلای انقلاب حاضرند هرگونه سختی را به جان بخرند اما تبعیض و بی‌عدالتی را خیر؛ توسعه در کشور جمهوری اسلامی ایران متوازن نبوده و موجب شکل‌گیری دو قطب نامبارک برخوردار و محروم شده است.

چراغی در ادامه خطاب به نمایندگان  یادآور شد: نمایندگان محترم، حضار گرامی و هیات رئیسه قانون محترم  قانون طرح ساماندهی کارکنان دولت و نیروهای شرکتی را مصوب و اجرایی کنید، قانون مشکلات معیشتی مردم، قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان، معلمان نهضتی، معلمان حق التدریسی، پیش دبستانی، غیرانتفاعی، طرح امین و قانون حمایت از جوانان و زنان عزیز این سرزمین را پیگیری مصوب و اجرایی کنید.

وی در ادامه افزود: قانون حمایت از بهیاران و شوراها که بیشترین زحمت را در روستاها متحمل می‌شوند، قانون مناطق جنگی در حوزه انتخابیه بنده را پیگیری مصوب و اجرایی کنید، قانون طرح تصویب ازدواج و مسکن برای جوانان عزیز این کشور که منتظر وعده ما هستند را به تصویب برسانید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان خطاب به وزیر راه یادآور شد: امروز در این نطق می‌خواهم اضطرار منطقه مظلوم  و محروم حوزه انتخابیه خود را بیان کنم، این روزها به دلیل راه‌های مرگ مواصلاتی دهلران منطقه بنده عزادار می‌باشد، جاده اندیمشک به دهلران و مهران به قتلگاه تبدیل شده است، آیا می‌دانید جاده چم سرخ به میمه که ردیف ملی دارد در حدود نیم قرن است که تبدیل به آثار باستانی شده است؟ نمایندگان محترم استحضار دارید که جاده الغدیر در دهلران بوی مرگ و خون می‌دهد.

وی خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: وزیر محترم نفت از شما تشکر می‌کنم که به کار خیانتکاران پتروشیمی دهلران که ۲۵۰۰ نفر از کار بیکار شدند، پایان دادید. برای تعطیلی پتروشیمی دهلران چه پاسخی باید داد، جناب آقای پاک نژاد از شما انتظار دارم که پتروشیمی دهلران را احیا بفرمایید، برای به کارگیری نیروهای بومی، میدان گازی سمند قدح آبدانان به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنید، آیا موسیان و دشت عباس سهمی در پروژه‌های نفتی آن منطقه ندارند؟

این نماینده مجلس خطاب به وزیر نیرو و وزیر جهاد کشاورزی گفت: گناه سد ورگر آبدانان که سال‌ها رها شده،گناه پروژه عقبه کرخه در بخش‌های مورموری و سرآباد گناه سد سیکان دره شهر، گناه عقبه سد سیمره، برای مردم شهرک ولیعصر بدره،چشم شیرین، علی شرقان، گناه پمپاژ‌های رها شده دره شهر، بدره و ماژین گردن بی‌تدبیری مسئولان به اصطلاح به وظیفه خود عمل نکردند و بیشترین نارضایتی را ایجاد کردند.

وی در ادامه اظهار داشت: تعطیلی کارخانه سیمان دهلران با ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی بعد از ۱۵ سال درگیری میان بانک ملت و صنعت و معدن اقتصاد و دارایی،چه کسی باید این مشکل را برطرف کند؟ این مسئله باید در دستور کار قرار بگیرد، پل سیمره، یا زهرا و ماژین از سال ۹۷ به دلیل سیل تخریب و همچنان رها شده است بنیاد برکت، بنیاد علوی، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرای فرمان امام  و قرارگاه خاتم به داد ما برسید، بنده ناامید شدم.

چراغی در پایان خاطرنشان کرد:بنده صدای مردم فهیم شهرستان آبدانان می باشم که علی رغم ویرانگری زمان جنگ همچنان در حسرت یک کارخانه و فرودگاه هستند،جناب آقای دکتر ظفر قندی پزشکان،پرستاران و جامعه پیراپزشکی، کارگران، کمک بهیاران و کادر درمان که سرمایه اجتماعی این کشور هستند به دلیل عدم توجه در پرداخت مطالبات خود به ویژه کارانه و تعرفه گذاری همچنین عدم رضایت شغلی و عدم انگیزه بستری جهت مهاجرت برای آنان فراهم شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز