خبرگزاری کار ایران

قالیباف در نطق پیش از دستور:

مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند/ فلسطین پایتخت قلب همه مسلمانان جهان است

مجلس موفقیت دولت را موفقیت نظام و مردم می‌دانند/ فلسطین پایتخت قلب همه مسلمانان جهان است
کد خبر : ۱۵۲۹۷۰۲

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:مجلس موفقیت نظام مردم و نظام می‌دانند و کمک به دولت را در چارچوب قانونی وظیفه خود می‌دانند که این رویکرد در رأی اعتماد خودش را نشان داد‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۳) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود ضمن تبریک هفته وحدت، گفت:امروز غزه پایتخت قلب همه مسلمانان جهان است، آرمان تمام ملت‌های اسلامی متوقف طولانی‌ترین نسل کشی مسلمانان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:نمایندگان مجلس موفقیت دولت را  موفقیت نظام و مردم می‌دانند و کمک به دولت برای حل مسائل مردم را  در چارچوب های قانونی، وظیفۀ خود تعریف میکنند که این رویکرد در رأی اعتماد به کابینه خود را نشان داد و حمایت رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر ارزنده دانستن اقدام مجلس حاکی از صحیح بودن تصمیم مجلس بود. 

وی خاطر نشان کرد:در راستای تعامل صحیح دولت و مجلس،  ضروریست انتصابات رده های میانی هیئت دولت نیز در چارچوب اصولی که  رییس جمهور محترم،  تحت عنوان وفاق  ذکر کرده اند، صورت گیرد. و همانطور که ایشان  بر ضرورت رعایت قانون، در تمامی انتصابات  تاکید دارند مجلس نیز در کمیسیون‌های تخصصی  بر حسن اجرای قوانین موضوعه  به ویژه  قانون نحوۀ انتصاب اشخاص در مشاغل حساس  نظارت خواهد کرد.  امیدواریم بر این اساس،  مدیرانی با انگیزه، کارآمد،  متخصص  و معتقد به مبانی انقلاب  در تمامی رده‌های مدیریتی  انتخاب شده  و بتوانند انتظارات ملت شریف ایران را  برآورده سازند.

قالیباف اظهار داشت:همچنین  با توجه به تأکید رهبر حکیم انقلاب  خطاب به  هیئت دولت  مبنی  بر حکمرانی قانونمند در فضای مجازی، این ضرورت احساس می‌شود که  شورای عالی فضای مجازی  به عنوان نهاد تخصصی ذیربط و هیئت محترم دولت، نقشۀ راهی در این زمینه تدوین کنند  و  درصورت ضرورت تصویب قوانین لازم در مجلس،  به فوریت،  لایحۀ مورد نظر را به مجلس  تقدیم نمایند و کمیسیون‌های مربوطه  حسن انجام این کار را  از دستگاه‌های ذی‌ربط  پیگیری کنند.

وی ادامه داد: اتهامات بی پایه و اساس کشورهای غربی  خصوصاً تروئیکای اروپایی  دربارۀ ایران  نشان‌دهندۀ تاثیرپذیری کورکورانۀ آنها  از رژیم صهیونیستی  و دارای پیام بی اعتمادی برای جمهوری اسلامی ایران است.  ما معتقدیم،  تکرار ادعاهای کذب رژیمی که به دروغگو بودن شهرت دارد،  با درخواست دیپلماسی و مذاکره  سازگار نیست و تا زمانی که اروپایی ها  و دیگر کشورهای غربی  بخواهند با  ادعاهای کذب،  زمینه را برای فشار بیشتر فراهم کنند،  هیچ گفتگوی مثمر ثمری  شکل نخواهد گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز