خبرگزاری کار ایران

کاظمی در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر:

هر زمان که یادم می‌آید در چه جایگاهی قرار گرفتم تنم می‌لرزد/ دست مدیران و معلمان را می‌بوسم

هر زمان که یادم می‌آید در چه جایگاهی قرار گرفتم تنم می‌لرزد/ دست مدیران و معلمان را می‌بوسم
کد خبر : ۱۵۲۳۲۳۵

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر زمان که یادم می‌آید در چه جایگاهی قرار گرفتم تنم می‌لرزد از اینکه چه مسئولیت بزرگی در قبال فرزندان عزیز مردم در این کشور داریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا کاظمی در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی، باهنر و شهیدان خدمت شهریورماه، گفت: خیلی خوشحالم که در اولین روزهای آغاز خدمت در نظام تعلیم و تربیت این توفیق نصیبم شد در مجلسی که معطر به نام شهیدان بزرگ تعلیم و تربیت و معلمانی که یادشان در سپهر جمهوری اسلامی آسمانی شد، حضور پیدا کنم تا با لطف این عزیزان راه آن‌ها را ادامه دهم. پیشاپیش رحلت پیامبر و شهادت امام حسن را تسلیت عرض میکنم و آرزوی سلامتی برای وجود مقام معظم رهبری دارم. ان‌شاءالله بتوانیم سرباز نظام تعلیم و تربیت و مقام معظم رهبری باشیم.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: آنچه که امروز باید بیشتر به آن بپردازیم و یاد کنیم و رفتار و عمل خودمان را با آن منطبق کنیم، اندیشه های والای شهید رجایی و باهنر است. دو معلمی که در یک سنگر باهم بودند و جزو بنیانگذاران نظام تعلیم و تربیت بودند. این عزیزان با عمر کم‌شان جاودانه شدند.

وی ادامه داد: آنچه باعث شد که زندگی این شهیدان عزیز را که مرور کنیم این بود که شهید بهشتی و باهنر بسیار هوشمندانه فضای تعلیم و تربیت آن زمان را رهبری کردند تا بتوانند اندیشه‌های اسلامی را به بهترین شکل ممکن در کتب درسی بگنجانند و این مسیر را تا بعد از انقلاب ادامه دادند.

کاظمی عنوان کرد: رفتار این عزیزان ماندگاری این مکتب و اندیشه‌ تعلیم و تربیت را رقم زد. وقتی مرور کنیم در سیره این شهدا تعلیم و تربیت را می‌بینیم رفتار معلمی و مردمی آن‌ها مشخص بوده است. هنوز وقتی فریادهای شهید باهنر و شهید رجایی را به خاطر می‌آوریم که چه مسئولیتی در تعلیم و تربیت برعهده گرفته بودند، تن آدم را می‌لرزاند. هر زمان که یادم می‌آید در چه جایگاهی قرار گرفتم تنم می‌لرزد از اینکه چه مسئولیت بزرگی در قبال فرزندان عزیر مردم در این کشور داریم. من به عنوان یک معلم چه حسی باید داشته باشم، این شهیدان با این حس مسئولیت آرام نبودند. مردمداری و ساده‌زیستی و ارتباط صمیمانه با معلمان و مردم و تصاویر زیبا از زندگی شهید رجایی باید برای ما الگو باشد. رئیس جمهوری در دنیا و تاریخ نداریم که اینگونه عمل کند. باید این حس مسئولیت‌پذیری را در خودمان داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اولین جلسه هیات دولت با رهبر معطم انقلاب، تصریح کرد: رهبری موضوع آسیب‌های اجتماعی را مطرح کردند و فرمودند مهم‌ترین دغدغه‌ای که یک مسئول و انسان باید داشته باشد، همین حس مسئولیت اجتماعی است. اگر یک فرزند معتاد درخانه خودت داشته باشی چه حسی داری آیا لحظه‌ای خواهی نشست؟ نه درگیر خواهید شد. رجایی از معدود مسئولینی بود که این حس را داشت.

وی افزود: امروز تمام مشکلاتی که در  حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی داریم ناشی از غفلت در حوزه تعلیم و تربیت بوده‌ است. امروز راه پیشرفت و رسیدن به قله‌های پیشرفت و تعالی و شتاب در مسیر توسعه توجه به نظام تعلیم و تربیت است. معلمان و مدیران رکن این تحول هستد و آنچه امروز داریم محصول کار معلمان و مدیران پر تلاش است. من به عنوان یک معلم دست مدیران و معلمان را می‌بوسم همه کمک کنیم تا نظام تعلیم و تربیت ارتقا پیدا کند. اگر می‌خواهیم راه شهیدان رجایی و باهنر را ادامه دهیم باید با همان دغدغه‌ها ادامه دهیم.

کاظمی با اشاره به موفقیت‌های اخیر دانش‌آموزان ایرانی در المپیاد جهانی نجوم، گفت: دیروز دانش‌اموزان ما در هفدهمین المپیاد نجوم با کسب پنج مدال طلا در میان کشورهای پر مدعا که بهترین تکنولوژی ها را دارند، پیروز شدند کشورهای غربی و آمریکای پرمدعا را شکست دادند، این کار معلمان ماست. باید مسیرها را تعیین کنیم تا به قله‌های پیشرفت در جهان برسیم، برنامه‌ریزی‌های ارزشمندی باید داشته باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم جامعه سعادتمندی داشته باشیم بنا به راهبردهای قرآنی راهی  جز نماز و اقامه فرهنگ ایثار نداریم. قرآن راه رسیدن به پیشرفت‌های فرهنگی و اجتماعی را در همین دو موضوع مطرح می‌کند. مانند جمله معروف شهید رجایی که به کار بگویید وقت نماز است. تعهداتی که با خودش و خدای خودش بسته بود. من به عنوان یک معلم تمام تلاشم را خواهم کرد تا دغدغه‌های معلمان را برطرف و یک فضای تعلیم و تربیت مناسب را مهیا کنم، از مسیر درسی در برنامه تعلیم و تربیت تا فضای قرآنی  تلاش می‌نیم فرهنگ ایثار و ارزش‌های دفاع مقدس در نظام تعلیم و تربیت ساری و جاری شود. پیمودن این راه سخت و سنگین میسر نخواهد شد مگر با تفضل به خداوند منان و توسل به ائمه و الگو گرفتن از شهیدانی همچون رجایی و باهنر.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز