خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از جلسه صبح امروز مجلس/ موافقان و مخالفان وزرای نفت و ورزش چه گفتند؟

گزارش ایلنا از جلسه صبح امروز مجلس/ موافقان و مخالفان وزرای نفت و ورزش چه گفتند؟
کد خبر : ۱۵۲۰۵۷۵

ایلنا از روند برگزاری جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جلسه صحن علنی امروز ۳۱ مرداد مجلس شورای اسلامی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد.

با توجه به اینکه روند بررسی صلاحیت و برنامه های وزیر نفت در جلسه روز گذشته ناتمام مانده بود، ادامه این روند در پیش گرفته شد و در ابتدا محسن بیگلری نماینده سقز در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: کسی که قرار است به عنوان وزیر نیرو انتخاب شود باید اشراف کافی بر مشکلات این وزارتخانه داشته باشد حال این‌که آقای علی‌آبادی شناخت کافی از ماموریت‌های وزارت نیرو ندارد و تنها در مدت کمی معاون وزیر نیرو بوده و برنامه‌هایش را هم براساس آن زمان ارائه کرده است.

پس از بیگلری، رحمت الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی طی سخنانی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو ابراز داشت: به یقین انتخاب وزیری توانمند برای وزارتخانه نیرو با توجه به بحران شدید آب و برق در تمامی کشور و حتی با همسایگان بسیار ضروری است چرا که ما در این حوزه علاوه بر داخل کشور با همسایگان نیز دچار تنش و چالش شده ایم.

پس از آن حمیدرضا گودرزی در مخالفت با علی آبادی تصریح کرد: آقای دکتر پزشکیان در شرایطی آقای علی آبادی را برای تصدی وزارت نیرو به مجلس معرفی کرده است که همه می‌دانند سوابق ایشان به حوزه آب و برق باز نمی‌گردد، همچنین انتخاب ایشان نه تنها دستاوردی برای کشور نخواهد داشت بلکه تیر خلاص به تمام امیدهای مردم خواهد زد.

در ادامه شریعتی نماینده مردم بهشهر در موافقت با علی آبادی خاطرنشان کرد: ایشان در جلسات مختلف از بکارگیری توانمندی‌ها و دانش بروز و نیروهای خلاق و ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی بر روند پیشرفت پروژه‌ها نظارت و پی‌گیری خواهد نمود و حدود سه دهه با آگاهی کامل نسبت به توزیع آب و برق اشراف کامل را برای حل مشکلات وزارتخانه نیرو دارد و می‌تواند با اشراف کامل موضوعات آب و برق را حل و راهوری نماید.

گودرزی نماینده الیگودرز نیز در سخنانی عنوان کرد: دکتر پزشکیان در انتخاب رییس جمهور گفت: من حزبی نیستم، اصولگرا و اصلاح طلب نمی‌بینم و با همه یک جور می‌بینم، در حال حاضر کابینه‌ای که معرفی کرده یک رنگین کمان برای دولت وفاق ملی است، امروز نوبت ما نمایندگان است که این امانت بزرگ را به اهل آن بسپاریم، زمانی که قرار است به مردم حکمرانی کنیم با عدالت باشیم.

هاشمی نیا آخرین موافق وزیر نیرو نیز در سخنانی گفت: آقای علی آبادی مدت بسیاری در شرکت مپنا کار کرده و این شرکت را به رتبه های عالی رساند و مدیریت صحیح ایشان باعث شد که نامی از ایشان در جهان مطرح شود لذا با شناخت و درک درستی که ایشان از حوزه انرژی دارند می تواند کمک کند که وزارت نیرو به خوبی مدیریت شود.

پس از پایان سخنان نمایندگان موافق و مخالف نوبت به عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو رسید تا به دفاع از برنامه های خود بپردازد.

وی سخنانی گفت: اینجانب در صورت تائید شما بزرگواران مصمم هستم اهداف تعیین شده در برنامه هفتم و قانون مانع زدایی از صنعت برق را اجرایی کنم، این اهداف در برنامه تقدیمی در قالب اعداد و ارقام ذکر شده است و شما می دانید و ما هم معتقدیم تکیه بر منابع دولتی برای رسیدن به اهداف بلند برنامه هفتم راهی واقع بینانه نیست. اگرچه برادران ما در سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی و سایر عزیزان به ویژه آقای دکتر عارف باید مساعدت خود را برای حل این مسائل بیش از پیش کنند. البته من نیز مطالبه خواهم کرد.

پس از پایان سخنان علی آبادی، محمدباقر قالیباف رییس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان توضیحاتی را درخصوص نحوه رأی گیری برای وزرا در جلسه عصر ارایه کرد.

همچنین بیانیه فراکسیون مستقلین ولایی مجلس نیز در حمایت از تمامی اعضای کابینه در صحن علنی مجلس توزیع شد.

با اتمام بررسی برنامه ها و صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی نیرو، نوبت به بررسی آخرین وزیر پیشنهادی یعنی برنامه ها و صلاحیت احمد دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رسید که در ابتدا گزارش کمیسیون فرهنگی در موافقت با صلاحیت احمد دنیامالی قرائت شد.

پس از آن حمیدرضا گودرزی اولین موافق دنیامالی در اظهاراتی بیان کرد: از نظر تجربه و تخصص دنیامالی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با سال‌ها تجربه ملی و بین‌المللی در عرصه مدیریت ورزشی و شناخت عمیق از نیازها و چالش‌های موجود در این حوزه به عنوان یک گزینه مناسب شناخته می‌شود.

زارعی نماینده مخالف دنیامالی نیز طی سخنانی گفت: آقای دنیامالی در حوزه شهرسازی تخصص دارد و در تمام ادوار نمایندگی خود در حوزه های عمرانی فعالیت کرده است بنابراین ایشان با مفاهیم تخصصی حوزه ورزش و جوانان آشنا نیست. دنیامالی در حوزه جوانان و فناوری نرم هیچ تخصصی ندارد آن گونه نشود که ما در ماجرای  وزارت کشاورزی در مجلس کار را به دست همکار خود سپردیم و الان در حال مجازات است.

در ادامه مهرداد گودرزوند چگینی نماینده رودبار در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: آقای دنیا مالی چندین سال در معاونت عمرانی شهرداری تهران حضور داشتند و با زیرساخت‌ها آشنایی کافی دارند و می‌توانند با توجه به تجربیاتی که دارند کمک‌های شایانی در این حوزه انجام دهند.

صدیف دری نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش گفت: جناب آقای دنیامالی باید ارتباط مناسب بین دستگاه های مختلف دینی، ورزشی و سایر دستگاه ها ایجاد شود تا بتوانید ورزش را به صورت جد سر و سامان دهید. ابرچالش هایی همانند افزایش بیماری ها ناشی از فقر حرکتی، کم تحرکی که موجب مرگ بسیاری از هموطنان می شود در اولویت های برنامه های شما قرار بگیرد.

همچنین مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود در موافقت با دنیامالی تصریح کرد: همکاران عزیز الان مهم‌ترین مشکل ما زیرساخت‌های ورزشی در کشور ما است، دنیامالی سال ها معاون عمرانی خود قالیباف بوده در تامین زیرساخت ها قول می‌دهم می‌تواند تحول ایجاد کند در استان‌ها اگر این ها را درست کنیم مطمئن باشید ورزشکاران خوبی را به دنیا خواهیم فرستادیم. المپیک ۴ سال بعد در آمریکا برگزار می‌شود.

مالک شریعتی نیاسر دیگر موافق وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در سخنانی گفت :آقای دنیامالی نیز همکاری ایثارگر، بااخلاق و نجیب ما در مجلس بوده‌اند و بنده توفیق داشتم در مجلس یازدهم با ایشان همکار باشم و آقای دنیامالی را یک فرد دارای شاخصه حق‌مدار یافتم، نجیب، صبور و دارای حلم است و جامعیت مناسب در ۱۲ شاخص فوق دارد و امتیاز بالایی در این زمینه دارد و مقبولیت ایشان در جامعه ورزشی قابل تأمل است چراکه نه تنها تجربه و سابقه کار دارد، بلکه خودشان نیز اهل ورزش و اهل تعامل با نهادهای حاکمیتی هستند و اینکه از مجلس به دولت می‌روند با دعوت رئیس‌جمهور بوده است و ایشان خود داوطلب نبودند.

غلامرضا زارعی در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش با اشاره به اینکه برخی مطالبی که درباره دنیامالی در صحن مجلس مطرح شد ارتباطی با وی ندارد، ادامه داد: نباید قبل از اینکه وی در جایگاه خود قرار گیرد آن را مواخذه کنیم، همچنین باید یادآور شوم بر اساس مطالبی که عنوان شد برخی دوستان همچنان در گذشته سیر می کنند البته باید به این نکته اشاره کنم که ما هم نقد داریم اما باید اجازه دهیم وی ابتدا در جایگاه خود قرار گرفته و بعد به این مسائل بپردازیم.

عزیزی فارسانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان گفت: آقای دنیا مالی سهم ورزش از تولید ناخالص ملی ما شش دهم درصد است، راهکار مناسبی در برنامه شما دیده نشده است که باید در این رابطه توضیحات لازم را ارایه بدهید. همچنین در برنامه شما رفع وابستگی ورزش به بودجه‌های دولتی است اما تعارضی در اینجا دیده می‌شود که آن نیز در مناطق محروم نظیر شهرستان‌های فارسان، اردل، کیار و کوهرنگ که بخش خصوصی توانمندی در آنجا سرمایه‌گذاری نمی‌کند پارادوکس وجود دارد و شما می‌خواهید این تناقض را چگونه برطرف کنید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز