خبرگزاری کار ایران

حسینی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت:

نفت قلب تپنده اقتصاد ایران، موتور محرک کشور و پیشران اقتصادی است

نفت قلب تپنده اقتصاد ایران، موتور محرک کشور و پیشران اقتصادی است
کد خبر : ۱۵۲۰۲۴۱

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزارت نفت قلب تپنده اقتصاد ایران، موتور محرکه کشور و پیشران اقتصادی است. موضوع وزارت نفت ملی و فراتر از مباحث منطقه‌ای و سازمانی است. اگر این وزارتخانه به مشکل بخورد، نه تنها دولت که جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه می‌کند. دشمن بخش زیادی از توان خود را برای تحریم این حوزه قرار داده است.

به گزارش ایلنا، اسماعیل حسینی نماینده مردم شیراز در مجلس به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی نفت گفت: درباره وزیر پیشنهادی نفت باید بگویم وزارت نفت قلب تپنده اقتصاد ایران، موتور محرکه کشور و پیشران اقتصادی است. موضوع وزارت نفت ملی و فراتر از مباحث منطقه‌ای و سازمانی است.

وی افزود: اگر این وزارتخانه به مشکل بخورد، نه تنها دولت که جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه می‌کند. دشمن بخش زیادی از توان خود را برای تحریم این حوزه قرار داده است. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: به عنوان مخالف ثبت نام کردم تا دغدغه‌های متخصصان صنعت نفت نسبت به برنامه وزیر پیشنهادی را بیان کنم. 

وی اظهارداشت: وزیر پیشنهادی نفت به احتمال زیاد از این مجلس رای اعتماد خواهد گرفت، اما نکاتی که مطرح می‌شود در جهت کمک به شما و دولت است.

حسینی با اشاره به چالش‌های پیش روی نفت ادامه داد: ناترازی انرژی تلاش بازیگران منطقه‌ای برای ضربه به ایران در معادلات منطقه‌ای، عدم تکمیل زنجیره ارزش افزوده و عدم رضایت کافی و خروج نیروی انسانی توانمند از بدنه وزارت نفت از جمله چالش‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم با بیان اینکه ایراداتی در برنامه ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی نفت وجود دارد، گفت: در برنامه ارائه شده بعضا نکات اجرایی مطرح نشده است. نمونه آن درخصوص رفع ناترازی انرژی درباره طرح جمع‌آوری گازهای مشعل است که آسیب‌شناسی در راستای رفع موانع اجرای پروژه نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس ایجاد سامانه جامع مدیریت هوشمند انرژی و تقویت تجهیزات مربوطه را ضروری خواند و تصریح کرد: وزیر پیشنهادی نفت درباره تاسیس سازمان بهینه‌سازی و مدیریت راهبردی انرژی به عنوان یکی از الزامات قانون برنامه هفتم به کلی‌گویی بسنده کرده است.

حسینی گفت: درباره بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش شدت آن کلی‌گویی شده و ساز و کار اجرایی بیان نشده است

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز