خبرگزاری کار ایران

رنجبرزاده در موافقت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم؛

برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی راه خواهیم انداخت

برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی راه خواهیم انداخت
کد خبر : ۱۵۱۸۸۰۰

نماینده مردم اسدآباد در مجلس گفت: ایران اسلامی نیازمند است از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کنیم و اگر نیمی از جمعیت را نادیده بگیریم تقابل با ملت تلقی می‌شود. بنابراین راه صحیح این است که ۵۰ درصد ملت که پای صندوق رای حاضر شدند و ۱۶ میلیون نفر به پپزشکیان رای اعتماد دادند و ۱۴ میلیون دیگر به عزیز دیگری رای دادند امروز همه یک صدا به میدان آمدیم و برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی راه خواهیم انداخت.

به گزارش ایلنا، اکبر رنجبرزاده در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات برنامه و خط‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: نگاه ویژه برای تشکیل دولت وفاق ملی نقطه قوت دولت دکتر پزشکیان است و اگر امروز بنده را اینجا می‌بینید که از برنامه برادر عزیزم دفاع کنم به این دلیل است اساس حرکت درست و برای نجات کشور راهی است که انتخاب کرده و از همه نخبگان و سلایق چپ و راست و سیاسیون مختلف که توانمند و شایسته هستند استفاده کرده است، این نقطه مثبت آن است که به آن احترام می‌گذاریم و به وزرای پیشنهادی صرفا براساس توانمندی، تجربیات و شایستگی نظر می‌دهیم. ضمن اینکه نظر نمایندگان در این مورد قابل احترام است.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی نیازمند است از همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها استفاده کنیم و اگر نیمی از جمعیت را نادیده بگیریم تقابل با ملت تلقی می‌شود. بنابراین راه صحیح این است که ۵۰ درصد ملت که پای صندوق رای حاضر شدند و ۱۶ میلیون نفر به پپزشکیان رای اعتماد دادند و ۱۴ میلیون دیگر به عزیز دیگری رای دادند امروز همه یک صدا به میدان آمدیم و برای اعتلای ایران اسلامی بسیج همگانی راه خواهیم انداخت.

رنجبرزاده خاطرنشان کرد: دغدغه مخاطبان محترم این بود که اولا دکتر پزشکیان برنامه کلی را تقدیم مجلس کردند اما این برنامه‌های کلی به قوانین بالادستی، سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و قانون هفتم توسعه اشاره دارد و این خط‌مشی دولت در معرفی وزرا است که خودشان برنامه ارائه دادند.

وی با بیان اینکه برای رفع این دغدغه‌ها و برنامه هفتم اشاره شده کما اینکه مشخص شده برای رشد اقتصادی چطور به ۸ درصد برسیم، افزود: راهکار رسیدن به این اهداف جانمایی در نظام بین‌الملل و دیپلماسی اقتصادی فعال، تقویت تعریف نقش ایران در زنجیره‌های ارزش اقتصادی منطقه ای و فرامنطقه ای به ویژه در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب، رفع موانع سرمایه گذاری خارجی، خصوصی و عمومی است.

رنجبرزاده یادآور شد: برای اینکه تورم را مهار کنیم در قانون برنامه هفتم به رفع ناترازی بودجه، شبکه بانکی، انرژی و صندوق‌های بازنشستگی اشاره شده است. همچنین در پاسخ به اینکه چگونه به توانمند سازی نهاد دولت برسیم آمده است که با اصلاح نظام بروکراسی ناکارامد و اصلاح نهادها و شعبه‌های تصمیم‌گیر متداخل و موازی جهت رفع مشکل و ناهماهنگی در برنامه‌ریزی کلان کشور.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم یادآور شد: در موضوع اقتصادی نیز در برنامه هفتم توسعه به کنترل نقدینگی اشاره شده است که باید از طریق عدم برداشت بی‌رویه از بانک مرکزی اتفاق بیفتد که ما باید بر آن نظارت کنیم و دولت نیز مکلف به اجرا شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز