خبرگزاری کار ایران

صالحی در مخالفت با خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم؛

عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی در انتخاب اعضای کابینه نقطه ضعف کابینه چهاردهم است

عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی در انتخاب اعضای کابینه نقطه ضعف کابینه چهاردهم است
کد خبر : ۱۵۱۸۶۲۲

نماینده مردم اقلید در مجلس عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی در اعضای کابینه را از نقاط ضعف کابینه چهاردهم برشمرد و گفت: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور سهمی در کابینه ندارند به طور مثال مناطق جنوبی و شرقی کشور سهمی در کابینه ندارند.

به گزارش ایلنا، مسلم صالحی در نشست علنی امروز (شنبه، ۲۷ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه و خط‌‌مشی کابینه دولت چهاردهم گفت: قبل از اینکه به بیان نقدهای خود بپردازم باید به نقاط قوت کابینه اشاره کنم؛ توجه به سلایق سیاسی مختلف یکی از این مزایا است، دولت شما جزء معدود دولت‌هایی است که در کابینه خود از سلایق مختلف سیاسی استفاده کرده است که این موضوع نشانه‌ای از وفاق ملی بوده و بارقه امیدی را در دل‌های مردم روشن کرده است.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند این موضوع یک فرصت است اما می‌تواند به تهدید تبدیل شود، اگر نتوانیم صدای واحدی از کابینه بشنویم، اختلافات سیاسی در سطوح اجرایی موجب می‌شود که کابینه با چالش روبرو شود بنابراین باید شرایطی فراهم شود که فرصتی که خودتان مهیا کردید به بهترین شکل استفاده شود.

وی توجه به جنسیت‌ها را دیگر نقطه قوت کابینه پیشنهادی دکتر پزشکیان دانست و اضافه کرد: استفاده از یک خانم متخصص به عنوان وزیر راه و شهرسازی اتفاق خوبی است و امیدوارم همکاران عزیز نیز به ایشان رأی اعتماد دهند و در آینده نیز جا دارد که توجه بیشتری به بانوان که ۵۰ درصد جامعه بوده و توانمندی بسیاری در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند در سایر سطوح مدیریتی شود.

صالحی با بیان اینکه توجه به اسناد بالادستی و منویات مقام معظم رهبری از دیگر نقاط قوت برنامه‌های آقای دکتر پزشکیان است، تصریح کرد: با وجود همه نقاط قوت، نقاط ضعفی نیز متوجه کابینه چهاردهم است از جمله اینکه پیش از این شعار جوانگرایی مطرح می‌شد و قرار بود سن کابینه کاهش یابد اما در حال حاضر میانگین سن کابینه به ۶۰ سال رسیده است، البته صرف جوانگرا بودن نمی‌تواند حسن محسوب شود و باید به نکات دیگر هم توجه شود همان‌گونه که در دولت شهید رئیسی و سایر دولت‌ها در برخی موارد جوانگرایی باعث آسیب شده بود.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم عدم توجه به پراکندگی جغرافیایی در اعضای کابینه را از نقاط ضعف کابینه چهاردهم برشمرد و ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ تا ۷۰ درصد کشور سهمی در کابینه ندارند به طور مثال مناطق جنوبی و شرقی کشور سهمی در کابینه ندارند، وقتی صحبت از وفاق ملی می شود باید به تمام موضوعات از جمله پراکندگی جغرافیایی، جناح‌های سیاسی مختلف، اقشار مختلف مذهبی و جنسیت‌ها توجه شود، این در حالی است که استان فارس با جمعیت بسیار حتی یک سهم در کابینه نیز ندارد بنابراین انتظار داریم که در معاونت‌ها سهم استان فارس دیده شود.

وی با اشاره به کلی بودن برنامه وزرای پیشنهادی آن را از نقاط ضعف کابینه چهاردهم توصیف کرد و افزود: انتظار می‌رود وزرای پیشنهادی برنامه‌های عملیاتی را ارائه کنند نه سیاست‌های آرمانی‌ را، باید برنامه‌ها قابل سنجش و دارای استراتژی باشند تا نمایندگان بتوانند میزان اجرایی شدن آن را ارزیابی کنند.

صالحی تصریح کرد: باید تخصصی بودن به ویژه در وزارتخانه‌های اقتصادی مدنظر قرار می‌گرفت و می‌شد از وزرایی استفاده کرد که در برخی از این وزارتخانه‌ها تخصص بیشتری دارند تا بتوانند مشکلات این حوزه را برطرف کنند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی در پایان خطاب به دکتر پزشکیان بیان کرد: نمایندگانی بودند که برای رأی آوری شما سینه سپر کردند؛ تهمت‌ها و تهدیدها را شنیدند بنابراین انتظار می‌رود از نقطه نظرات مشورتی آنها استفاده کنید هر چند ذکر این نکته نیز ضروری است که نمایندگان در امور اجرایی دخالت نمی‌کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز