خبرگزاری کار ایران

بروجردی در دیدار با سفیر امارات:

دیپلماسی پارلمانی نقش خوبی در روابط دو کشور ایفا خواهد کرد

دیپلماسی پارلمانی نقش خوبی در روابط دو کشور ایفا خواهد کرد
کد خبر : ۱۵۱۷۷۶۰

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر امارات در تهران تأکید کرد: در شرایطی که سرعت تحولات بسیار بالا است، با تبادل نظر مستمر بین ایران و امارات، نباید از آن عقب بمانیم.

به گزارش ایلنا، سیف الزعابی سفیر امارات متحده عربی امروز(چهارشنبه،  ۲۴ مردادماه) با علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دیدار و گفت و گو کرد.

علاءالدین بروجردی در ابتدای این نشست ضمن قدردانی از حضور مقامات اماراتی در مراسم تشییع پیکر شهید رئیسی و مراسم تحلیف رئیس جمهور پزشکیان، گفت: واقعیت این است که ما دو کشور همسایه هستیم و دین مبین اسلام تکلیف همسایگان را روشن کرده و انتظار می‌رود ایران و امارات روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند.

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از نقش سفیر امارات در تقویت روابط دوجانبه و برگزاری کمیسیون مشترک بین ایران و امارات، بیان کرد: تبادل نظر مستمر بین ایران و امارات را لازم می‌دانم ضمن اینکه سرعت تحولات بسیار سریع است و نباید عقب بمانیم.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی با استفاده از دیپلماسی پارلمانی می‌تواند نقش خوبی در روابط دو کشور ایفا کند.

بروجردی به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رفتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه، دل هر انسانی را به درد می آورد و همین وجدان انسانی سبب شده تا شاهد خروش انسانی در دانشگاه‌های آمریکا باشیم زیرا همانگونه که حضرت علی علیه‌السلام فرموده‌اند: «انسان ها یا در دین با هم برادرند یا در خلقت با هم برابر هستند.»

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان به نقش ایرانیان در کمک به ساخت امارات نوین اشاره کرد و افزود: تعداد زیادی از مردم حوزه انتخابیه من در کشورهای امارات، کویت، قطر، بحرین و عمان زندگی می‌کنند و این حوزه فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد که کشور قطر به این حوزه وارد شده است.

سفیر امارات متحده عربی در تهران: در شرایط کنونی حاکم بر منطقه به کمک شما نیاز داریم

سیف الزعابی نیز در این دیدار، ضمن قدردانی از سوابق علاءالدین بروجردی در تقویت روابط دوجانبه، گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به همسایگان داشته و دولت‌های متوالی کارهای خوبی انجام داده‌اند؛ به خصوص در دولت شهید رئیسی گام‌های بزرگی برداشته شد. همچنین رئیس‌جمهور پزشکیان در سخنرانی اخیر خود توجه به همسایگان را مورد توجه قرار دادند و این مسیر به خصوص روابط با کشورهای همسایه را تکمیل می‌کنند.

سفیر امارات متحده عربی در تهران ضمن اشاره به تعداد دانشجویان ایرانی در امارات، بیان کرد: میزان تبادلات تجاری بین ایران و امارات مناسب است.

وی افزود: تردیدی نیست که سفر آقای قالیباف به امارات و برگزاری دیدارهایی با محمد بن زاید رئیس امارات، نایب رئیس و شیخ منصور بن زاید رئیس دیوان، نتایج بسیار خوبی به دنبال داشت.

سیف الزعابی از سفر هیات‌های بلندپایه امارات به ایران در آینده نزدیک خبرداد و گفت: ما به کمک شما در این برهه نیاز داریم، شما می‌دانید سرعت تحولات جهان به میزان است. وضعیت غیرقابل پیش بینی که در منطقه حاکم است باعث شده سرنوشت منطقه به گونه‌ای باشد که بیش از پیش به انسجام کشورهای منطقه نیاز داشته باشیم.

سفیر امارات متحده عربی در تهران در پایان تصریح کرد: من به عنوان سفیر تلاش کرده‌ام تا در دوره ماموریتم در ایران موفق باشم تا ارتباطات به صورت مستمر برقرار باشد.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز