خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

خون شهدای غزه گریبان صهیونیست‌های اشغالگر را خواهد گرفت

خون شهدای غزه گریبان صهیونیست‌های اشغالگر را خواهد گرفت
کد خبر : ۱۵۱۴۸۰۴

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور فجایع صهیونیست‌ها در غزه را نشانگر اضمحلال زودهنگام رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: مطمئنا خون ۴۰ هزار کودک و زن بی گناه فلسطینی یقه صهیونیست‌های اشغالگر راخواهد گرفت.

به گزارش ایلنا، 

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرماندهان و مسئولان نیرو‌های مسلح استان اردبیل که در سالن اجتماعات سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل برگزار شد به برنامه‌های صیانت از نیرو‌های مسلح اشاره و تصریح کرد: برنامه‌های سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در راستای صیانت و سلامت نیرو‌های مسلح است چرا که قوت و قدرت کشور در گرو وجود نیرو‌های مسلح مقتدر و با ایمان است.

وی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار به سالروز ورود اسرای کربلا به شام اشاره کرد و گفت: خبرنگاران واقعی حضرت سجاد (ع)، زینب (س) و سکینه و ام‌کلثوم بودند که در منازل مختلف با روایت واقعه کربلا امویان را رسوا می‌کردند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور ایثارگری‌های حضرت سجاد و زینب کبری (س) را یادآور شد و تصریح کرد: این بزرگواران با روایتگری عاشورا و تبیین حقایق اجازه ندادند کربلا در کربلا بماند. روشنگری درباره کربلا و تبیین اخبار واقعه کربلا رسالت سنگینی بود که حضرت سجاد و زینب (س) به همراه سایر اسرا توانستند به سرانجام برساند.

وی به دسیسه یزید در نحوه انتقال اسرا از کربلا به شام اشاره کرد و گفت: لشگر امویان با قرار دادن رأس مبارک امام حسین (ع) بر سر نیزه بر پیشانی کاروان اسرا و بهدنبال آن سر‌های مطهر ۱۷ شهید کربلا از بنی هاشم و انتقال اسرا با غل و زنجیر درصدد بودند تا با خط و نشان کشیدن برای سران طوایف و مخالفان حکومت اموی سرنوشت قیام کنندگان علیه یزید را به تصویر بکشد غافل از اینکه این اسرا که پاک‌ترین انسان‌ها و از نسل پیامبر اکرم (ص) بودند در منازل مختلف کربلا تا شام ساکت نمانده و با تبیین حقایق بین مردم و انعکاس وقایع کربلا یزید و حکومت اموی را رسوا کردند به طوری که در مجلس شام خود یزید برای جلوگیری از شکستش در کربلا، دستور خود به لشگریان کوفه را تکذیب کرد.

لزوم انتقال دقیق و به موقع اخبار توسط اصحاب رسانه در شرایط کنونی 

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تاکید کرد: امروز تنظیم خوب خبر و انتقال به موقع آن به مردم مهم و اصل و اساس است چرا که دنیای امروز که مملو از خبرگزاری‌ها و رسانه‌های متعدد است فرصت کم‌نظیری برای دشمنان صهیونیست ایجاد کرده تا با انتشار اخبار جعلی توسط امپراتوری‌های خبری، با دروغ‌های رسانه‌ای مردم را گمراه و با ترویج فساد و تفکرات غربی و ضد دینی به اهداف خود برسد.

وی همچنین به وقایع صدر اسلام اشاره کرد و گفت: دشمنان کاری کردند که بعد از ۵۰ سال از رحلت نبی مکرم اسلام و ریختن خون‌های ناحق، حقایق دین اسلام و ارزش‌های اسلامی را وارونه جلوه دهند تا آنجا که مردم شناختی از اهل بیت نداشته باشند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور با اشاره به اتفاقات غزه، گفت: امروز جریان غزه همان ادامه جریان صدر اسلام است و دشمنان صهیونیست پس از شکست ۱۵ مهر در عملیات طوفان الاقصی درصدد بودند با ریختن خون فلسطینیان مظلوم در غزه آن شکست مفتضحانه را جبران کنند، اما نهایت جنایت آن‌ها موجب شد مردم دنیا بیش از پیش از آن‌ها متنفر شوند.

ترور اسماعیل هنیه، بیداری جهانی را رقم زد

وی در ادامه به ترور اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس از گروه‌های مبارز فلسطینی اشاره کرد و یادآور شد: شهادت این فرمانده بزرگ جبهه مقاومت که همواره در خط مقدم مبارزه با صهیونیست بود و در این راه فرزندان خود را نیز تقدیم آزادی قدس شریف کرد نه تنها دستاوردی برای رژیم منفور صهونیست نداشت بلکه موجی از بیداری جهانی را علیه استکبار جهانی به ویژه رژیم صهیونیستی در جهان راه انداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار نفر از فلسطینیان در غزه به شهادت رسیدند که اغلب این شهدا کودکان و زنانی بودند که حتی کار با اسلحه را نیز نمی‌دانستند و بی‌گناه و مظلومانه در اوج شقاوت به شهادت رسیدند.

خون شهدای غزه گریبان صهیونیت‌های اشغالگر را خواهد گرفت

وی فجایع صهیونیست‌ها در غزه را نشانگر اضمحلال زودهنگام رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: مطمئنا خون ۴۰ هزار کودک و زن بی گناه فلسطینی یقه صهیونیست‌های اشغالگر راخواهد گرفت.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور به برافراشتن پرچم فلسطین مقابل کنگره آمریکا اشاره و عنوان کرد: امروز شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» ملت ایران فراتر از منطقه در خود آمریکا و مقابل کنگره این کشور رساتر از همیشه فریاد زده می‌شود و این برگرفته از گفتمان مقاومت است.

وی از این موضوع به عنوان شکست امپراتوری دروغین رسانه‌ای استکبار یاد کرد و گفت: امروز خبرنگاران رسالت سنگین زینبی را بر عهده دارند تا بار دیگر با تبیین حقایق همچون حضرت زینب که با تبیین حقایق کربلا را در تاریخ جاودانه کرد، آن‌ها نیز کربلا‌های زمان و عاشورا‌های دوران را در تازیخ زنده نگه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان در بخش دیگری از سخنان خوداظهار کرد: نیرو‌های مسلح استان اردبیل در زمره پاکدست‌ترین و با اخلاص‌ترین نیرو‌های مسلح کشور هستند که میزان جرایم در آن‌ها بسیار کم و حداقلی است و این برگرفته از بصیرت عاشورایی رزمندگان و اعتقاد بالای فرزندان این دیار است.

تاکید بر  آگاه‌سازی، بصیرت‌افزایی، تبیین و روشنگری برای نیروهای مسلح 

وی به تبیین آثار و برکات جلسات آگاه‌سازی، بصیرت‌افزایی، تبیین و روشنگری با موضوع جرایم در بین نیرو‌های مسلح پرداخت و گفت: مهمترین اثر این جلسات کاهش وقوع جرایم در بین نیرو‌های مسلح است و نیز نتیجه اقدامات پیشگیرانه است.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه مأموریت‌ها مشخص است، گفت: سوء‌استفاده از موقیت شغلی در هیچ سمت و جایگاهی پذیرفتنی نیست و این موضوع در نیرو‌های مسلح نیز به دقت مورد پیگیری و رسیدگی است و با متخلف به صراحت برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه سوء‌استفاده از لباس و سمت شغلی اعتماد مردم را از بین می‌برد و رسیدگی به این دسته از جرایم اولویت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است، تاکید کرد: قطعا در تعریف مأموریت‌ها هم کاستی‌هایی وجود دارد، ولی این امر دلیل بر تخلف و ارتکاب به جرم نیست چراکه موضوع اعتماد مردم و نظام در میان است.

وی به دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ارائه گزارش سازمان قضایی نیرو‌های مسلح اشاره کرد و گفت: این دیدار که قبل از اتفاقات تلخ سال ۱۴۰۱ بود رهبر معظم انقلاب به جد پیگیر وضعیت فضای مجازی بودند و خواستار خنثی‌سازی اثرگذاری دشمنان در فضای مجازی به ویژه روی نوجوانان و جوانان بودند و این نشان دهنده عمق بینش و بصیرت رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

انحراف از آرمان و اعتقاد جایی در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ندارد

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کل کشور با بیان اینکه انحراف از آرمان و اعتقاد جایی در نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ندارد، گفت: صاحب قدرت اگر منحرف شود مرکتب جرایمی خواهد شد که نه تنها دارای آثار منفی برای خود فرد دارد بلکه برای مجموعه، جامعه و حتی کشور نیز دارای اثرات سوء و جبران ناپذیر خواهد بود بنابراین کنترل و مراقبت مسئولیت شغلی بسیار مهم است.

وی افزود: طبق قوانین موجود فرد مجرم علاوه بر رد مال، جزای نقدی یا حبس دارد و همین موضوع بر اساس قانون ۱۲۵ جرایم نیرو‌های مسلح مجرم علاوه بر رد مال دارای محکومیت یک تا ۵ سال حبس و زندان می‌شود و جایگزینی برای آن نیست.  آثار سوء‌استفاده از مناصب شغلی بیشتر از خود جرم است به همین دلیل دارای مجازات سنگین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان طرح پیشگیری را لازمه صیانت و حفظ سلامت نیرو‌ها در نیرو‌های مسلح عنوان کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا با صیانت از نیرو‌های مسلح بر اقتدار کشور بیافزایند.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز