خبرگزاری کار ایران

فیاض زاهد در گفت‌وگو با ایلنا:

اسرائیل می‌خواست ایران را درگیر فرایندی کند که حل منازعات و اوضاع داخلی با اختلال رو به رو شود

اسرائیل می‌خواست ایران را درگیر فرایندی کند که حل منازعات و اوضاع داخلی با اختلال رو به رو شود
کد خبر : ۱۵۱۳۸۶۴

عضو شورای راهبری دولت چهاردهم گفت: نتانیاهو روز اول کار رییس‌جمهور ایران را برای این ترور انتخاب کرد چون تمرکز اصلی این بود که ایران را درگیر یک فرایندی کند که مسئله حل منازعات و اوضاع داخلی با اختلال رو به رو شود.

ابراهیم فیاض زاهد عضو شورای راهبری دولت چهاردهم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره زمان اعلام اعضای کابینه دولت، گفت: اراده آقای رییس‌جمهور بر این است که به سرعت این کار صورت گیرد. شورای راهبری در یک‌فرصت بسیار محدود با توجه به گزارشات کمیته‌ها، پیشنهادات خودش را بین سه تا پنج نفر برای هر وزارتخانه برای آقای رییس‌جمهور فرستاد، ایشان هم مقید بود که اگر کاندیدایی از دیگر مراجع، عناصر و نمایندگان نهادهای مختلف وجود دارد، با آن‌ها هم رایزنی کند.

در چند روز آینده  پزشکیان  گزینه های پیشنهادی وزراتخانه‌ها را به مجلس معرفی خواهد کرد

وی افزود: بعد از شهادت آقای هنیه در معرفی کابینه دولت، اختلال محدودی ایجاد شد ولی تمرکز ایشان بر این بود که با مقام معظم رهبری، نهادهای امنیتی و مقامات عالی رتبه مشورت کنند. همه‌ی این‌ها زمان بر است، انشاالله در چند روز آینده آقای رییس‌جمهور به یک جمع‌بندی نهایی خواهند رسید و گزینه های پیشنهادی وزراتخانه‌ها را به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهند کرد.

اسرائیل می‌خواست ایران را درگیر فرایندی کند که در آن، حل منازعات و اوضاع داخلی با اختلال رو به رو شود

فیاض زاهد درباره ابعاد پاسخ ایران به اقدامات تروریستی اسرائیل، گفت: اظهارنظر در این حوزه‌ها شایسته مقامات ارشد نظامی و امنیتی است اما به عنوان یک شهروند ایرانی به نظرم باید دو سه نکته را در نظر قرار داد؛ نکته اول اینکه باید ببینیم چرا نتانیاهو که از نظر من قصاب غزه است و سابقه بسیار سیاهی در کشتن کودکان و زنان فلسطینی دارد، روز اول کار رییس‌جمهور ایران را برای این ترور انتخاب کرد، چون به نظر می‌آید اگر موساد تصمیم جدی برای این کار داشت در کشور‌های ترکیه و قطر هم می‌توانست این‌کار را انجام دهد ولی تمرکز اصلی این بود که ایران را درگیر یک فرایندی کند که هم مسئله حل منازعات و هم اوضاع داخلی با اختلال رو به رو شود، در حوزه بین‌الملل تمرکز دولت آقای پزشکیان بر این است که مذکرات برجام را به نتیجه برساند و تحریم‌ها برداشته شود.

 پرستیژ ایران باید حفظ شود

وی با اشاره به پاسخ متقابل ایران به اسرائیل، خاطرنشان کرد: اگرچه هرگونه درگیری شدید در این حوزه در راستای اهداف نتانیاهو است اما از طرفی اصل بازدارندگی، حفظ پرستیژ ایران و تعبیری که رهبر انقلاب درباره آن مهمان عزیز به کار بردند، دست ما را باز می‌گذارد برای اینکه متناسب با آنچه که می‌توانیم نسبت به تنبیه کشور متجاوز اقدام کنیم که می‌تواند مستقیم و غیرمستقیم باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز