خبرگزاری کار ایران

معاون دادسرای انتظامی قضات:

نظارت بر عملکرد قضات نافی استقلال قاضی در صدور رأی نیست

نظارت بر عملکرد قضات نافی استقلال قاضی در صدور رأی نیست
کد خبر : ۱۵۱۲۶۷۶

معاون دادسرای انتظامی قضات با بیان اینکه نظارت بر عملکرد قضات نافی استقلال قاضی در صدور رأی نیست، گفت: پایش‌های نظارتی با هدف حمایت و صیانت از قضات است.

به گزارش ایلنا، مراسم تقدیر از قضات برتر با حضور معاون دادسرای انتظامی قضات، در دادگستری کل استان اصفهان برگزار شد.

در این نشست یحیی جعفری معاون دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات کشور ضمن تبریک و تسلیت شهادت رئیس دفتر حماس، شهید اسماعیل هنیه، این اقدام تروریستی را بر خلاف اصول انسانی و قوانین بین‌المللی دانست و آن را محکوم کرد.

وی در ادامه، هدف از نظارت بر عملکرد قضات را حمایت و صیانت از آنان و ارتقاء عملکرد دانست و گفت: با توجه به حساسیت‌ها و مخاطراتی که در شغل قضاوت وجود دارد دستگاه قضایی با هدف حمایت و صیانت از قضات شریف، پایش‌های نظارتی را در دستور کار قرار داده و این موضوع نافی استقلال قاضی در صدور رای نیست.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان نیز ضمن محکومیت اقدام ناجوانمردانه ترور شهید اسماعیل هنیه، شهادت این مجاهد و مبارز شهید را به مردم فلسطین، محور مقاومت، مردم ایران و مقام معظم رهبری تبریک و تسلیت گفت.

وی افزود: رژیم کودک کش صهیونیستی در طول حیات شوم خود، همواره و در همه جای جهان، مرتکب بدترین جنایات شده است که اگر تنها از لحاظ حقوقی بررسی شود ابعاد و گستردگی این جنایات علیه بشریت، انسانیت، مشخص خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: به شهادت رساندن شهید والامقام، اسماعیل هنیه، آن هم در حالی که میهمان رسمی کشور ما بوده است، تبعات سنگینی را برای اسرائیل جنایتکار به دنبال خواهد داشت و این اتفاق موج گسترده‌تری از انزجار و تنفر از رژیم اشغالگر قدس در تمام جهان به راه خواهد انداخت و راه نابودی این غده سرطانی را هموارتر خواهد ساخت.

حجت‌الاسلام‌ و‌المسلمین جعفری در بخش دیگری از سخنان خود، قاضی را محور دستگاه قضایی توصیف و تصریح کرد: محور دستگاه قضایی قاضی است و حفظ کرامت و شان قاضی باعث حفظ کرامت دستگاه قضایی در تراز گام دوم انقلاب، خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های جهادگونه قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان تاکید کرد: با توجه به آمار ورودی و رسیدگی به پرونده، تلاش قضات و کارکنان دادگستری اصفهان مصداق عینی کار جهادی بوده و این همت و تلاش قابل ستایش و تقدیر است.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعداد ۱۵۰ نفر قاضی که حائز نمره ارزشیابی (خیلی خوب) و ۱۲ نفر قاضی که حائز نمره ارزشیابی (عالی) شده‌اند تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز