خبرگزاری کار ایران

محتشمی در گفت‌وگو با ایلنا:

عارف، عراقچی و مجید انصاری را برای معاون اولی، وزارت خارجه و کشور پیشنهاد دادیم

عارف، عراقچی و مجید انصاری را برای معاون اولی، وزارت خارجه و کشور پیشنهاد دادیم
کد خبر : ۱۵۱۰۱۰۰

دبیر کل حزب آزادی گفت: افرادی را که به آن ها اعتقاد داشتیم به کارگروه‌ها پیشنهاد دادیم، منتظر لیست نهایی پزشکیان هستیم. آقای عارف را به عنوان معاون اول رییس‌جمهور، آقای مهرعلیزاده را برای معاونت اجرایی و برای وزرات امور خارجه آقای عراقچی و وزارت کشور آقای مجید انصاری و کواکبیان را پیشنهاد دادیم.

مجید محتشمی دبیرکل حزب آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اهمیت همکاری، تعامل و تفاهم قوه مجریه با مجلس و قوه قضاییه برای پیشبرد امور و بهبود وضعیت معیشت مردم، گفت: درصورتی که این تعامل وجود داشته باشد، کارها به سرعت پیش خواهد رفت و رشد را در جامعه خواهیم داشت، آرامش و امنیت، محصول تفاهم و تعامل بین قوا است که نصیب جامعه می‌شود. جریان یکدستی که قبل از انتخابات ریاست جمهوری بر کشور حاکم شده بود، عملا نتوانست این امر را محقق سازد.

اصولگرایان برای مشاوره‌دهی و اصلاح طلبان برای اداره مطلوب کشور در دولت حضور خواهند داشت

وی در پاسخ به این سوال که جریان اصولگرایی و اصلاح‌طلبی هر کدام در دولت چهاردهم چه نقشی خواهند داشت، عنوان کرد: دولت آقای پزشکیان از همان اول بر این اراده بود که از همه‌ی جناح‌ها و تفکرات به ویژه جریان اصولگرایی معتدل در جهت پیش‌برد اهداف دولت خودشان در آینده استفاده کنند که این نگاه آقای پزشکیان طبعا زمینه مشورت‌دهی گروه‌های معتدل اصول‌گرایی را فراهم می‌کند تا نزدیک دولت دولت آقای پزشکیان باشند. ما هم در جریان جبهه اصلاحات ایران درصدد این هستیم که با دادن مشاوره به آقای پزشکیان، جای اتاق فکر برای ارائه برنامه‌ها منسجم باشیم و در اداره مطلوب کشور تلاش کنیم. بارها رییس جبهه اصلاحات، سخنگوی آن و آقای بهزاد نبوی هم در این رابطه مطلبی گفتند که ما به دنبال سهم‌خواهی نخواهیم بود البته آقای پزشکیان این روند را در مسیر کار خودشان خواهند داشت و از کسانی که در برنامه‌ریزی مطلوب برای دولت موثر هستند و از بین جبهه اصلاحات،  همکارانی را برای خودشان انتخاب خواهند کرد.

افرادی را که به آنها اعتقاد داشتیم به کارگروه ها پیشنهاد دادیم، منتظر لیست نهایی پزشکیان هستیم

محتشمی درباره اعلام لیست افراد پیشنهادی حزب آزادی برای تصدی وزراتخانه‌ها در دولت چهاردهم گفت: حزب آزادی فهرست کاملی را از افرادی که به آن اعتقاد داشته در پست‌های معاونت رییس جمهور، پست‌های وزارتی و نفرات مشخص به کارگروه‌ها ارائه داده است، آن‌ها هم مذاکراتی انجام داده اند و ما منتظر لیست نهایی هستیم که توسط آقای پزشکیان اعلام شود. به صورت کلی افرادی را به آقای پزشکیان پیشنهاد دادیم. مثلا آقای عارف را به عنوان معاون اول رییس‌جمهور، آقای مهرعلیزاده را برای معاون اجرایی و برای وزراتخانه‌های متعدد هم ما افراد مختلفی را پیشنهاد دادیم که بیشتر متعلق به جبهه اصلاحات هستند. برای وزرات امور خارجه آقای عراقچی و وزارت کشور آقای مجید انصاری و کواکبیان را پیشنهاد داشتیم.

انتخاب ما بر سه پایه بود؛ تعهد کاری، تخصص لازم و تجربه کافی

وی درباره دلایل انتخاب شخصیت‌های لیست حزب آزادی گفت: دلیل انتخاب ما سه پایه داشت. اول تقوا و تعهد کاری، این برای ما خیلی ملاک است،‌ کسی که به کار تعهد داشته باشد، اگر کسی از انحرافات اخلاقی، اختلاس و فساد سیتماتیک که در کشور هست، فاصله داشته باشد در جهت پیشبرد اهداف می‌تواند برای دولت چهاردهم موثر واقع شود. دوم داشتن دانش و علم لازم یکی از ملاک‌های ما بوده، به هر حال کسی که می‌خواهد در وزارت نیرو فعالیت کند باید تخصص لازم را داشته باشد. کسی مانند دکتر عارف که می‌خواهد پست معاون اولی را داشته باشد، دو دوره تجربه معاون اولی رییس جمهور را در دولت آقای خاتمی دارد. بقیه افرادی هم که ما معرفی کردیم از دانش لازم برخوردار بودند. سومین معیار ما این بود که اهل سیاست باشند یعنی از تدابیر و مدیریت مطلوب در گذشته برخوردار باشند به عبارتی تجربه کافی هم داشته باشند، اینطور نباشد که بخواهند از صفر در یک وزرات‌خانه شروع کنند، تجربه کافی برای اداره وزراتخانه داشته باشد. مطابق با اندیشه‌ای که در شورای مرکزی حزب آزادی داشتیم، این افراد را خدمت رییس‌جمهور معرفی کردیم.

ما در جبهه اصلاحات فشار نیاوردیم که تمام اعضای کارگروه ها از اصلاح طلبان باشند

دبیرکل حزب آزادی با بیان اینکه فشاری بر رییس جمهور منتخب برای حضور نماینده جبهه اصلاحات در کارگروه های شورای راهبری وجود نداشته است، گفت: تعداد افرادی که در این کمیته‌ها حضور داشتند، حدودا بیست نفر بوده‌ است، از این تعداد یک سهم برای نماینده جبهه اصلاحات بوده یعنی یک بیستم در کمیته رای داشته است و نوزده بیستم بقیه از اقشار و گروه‌های دیگری که خود آقای رییس‌جمهور آن افراد را تشخیص داده بودند و به کمیته‌ها دعوت کردند. ما در جبهه اصلاحات خیلی فشار نیاوردیم که مثلاً از بیست نفر پانزده نفر جبهه اصلاحاتی باشند، نوزده نفر این‌ها از اقشاری مثل مهندسین، دانشجویان، جوانان، بانوان، اقوام و گروه‌های متعدد حتی از اتحادیه‌های صنفی، افراد متعددی انتخاب شدند برای گروه بیست نفره کمیته‌ها که یکی از آن‌ها از جبهه اصلاحات بوده است.

اصولگرایان معتدل در کابینه حضور ندارد، به عنوان مشاور از آن ها استفاده خواهد شد

وی در پاسخ به این سوال که حضور اصولگرایان در دولت چهاردهم به معنای تشکیل یک دولت ائتلافی نخواهد بود، تصریح کرد: این طور نیست که از اصولگرایان معتدل در کابینه حضور داشته‌ باشند. به عنوان مشاور می‌شود از مجموعه اصولگرایانی که معتدل هستند و اهل فشار، تحریم و زور نبودند، استفاده کرد و این دولت، دولت ائتلافی نیست که مثل یکسری دولت‌هایی که نخست وزیر و جبهه اکثریت را در مجلس دارند با یکسری گروه‌های اقلیت ائتلاف کنند. در اینجا رییس‌جمهور می‌تواند نیروهای خود را انتخاب کند و از دیدگاه و مشاوره‌های اصولگرایان معتدل هم بهره‌مند شود. امیدواریم که بعد از تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری، دولت‌ آقای پزشکیان با انسجام کامل تشکیل شود و همگی بدون مانع تراشی برای دولت آقای پزشکیان تلاش کنیم و برای دولت آینده آرزوی موفقیت داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز