خبرگزاری کار ایران

بخشایشی اردستانی در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس‌جمهور در انتخاب کابینه آزاد است اما مجلس هم باید رأی بدهد/ برای وزارت خارجه نیازمند شخصیتی مانند صالحی هستیم

رییس‌جمهور در انتخاب کابینه آزاد است اما مجلس هم باید رأی بدهد/ برای وزارت خارجه نیازمند شخصیتی مانند صالحی هستیم
کد خبر : ۱۵۰۹۶۰۵

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در بحث تشکیل کابینه نظر، نظر آقای رییس جمهور است ولی ما هم باید رأی بدهیم. برای وزارت خارجه نیازمند شخصیتی مانند آقای صالحی هستیم و اگر فردی مشابه ایشان باشد بهتر است، چون مجلس هم با توجه به فضایی که وجود دارد رأی اعتماد بهتری خواهد داد.

احمد بخشایش اردستانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص «معیارها و پارامترهایی که برای معرفی وزیر خارجه باید مدنظر باشد»، گفت: هنوز کسی به کمیسیون معرفی نشده که بخواهیم نسبت به آن ها نظر مشخص بدهیم، من به آقای پزشکیان، دکتر صالحی را معرفی کردم چراکه ایشان فرد متعادلی است، البته ظاهرا قبول نکرده و امیدوارم آقای پزشکیان با ایشان صحبت کند.

وی ادامه داد: با توجه به مواضعی که رهبری نسبت به قانون اقدام راهبردی گرفتند، مشخص شد که کسانی که در جهت مخالف آن صحبت می‌کنند مناسب نیستند و میان دیدگاه آن ها و دیدگاه رهبری تعارض وجود دارد.

نماینده اصفهان در مجلس در واکنش به این مساله که «شنیده می‌شود آقای صالحی به علت شرایط جسمانی قصد پذیرش مسئولیت و حتی بازگشت به سازمان انرژی اتمی را ندارند، به جز ایشان چه افرادی مناسب کرسی وزارت هستند؟»، ابراز داشت: برای انرژی اتمی که آقای اسلامی خوب است، برای وزارت خارجه نیازمند شخصیتی مانند آقای صالحی هستیم و اگر فردی مشابه ایشان باشد بهتر است، چون مجلس هم با توجه به فضایی که وجود دارد رأی اعتماد بهتری خواهد داد. می دانید که وزرا یک حالت پاندولی دارند و از طرف دولت معرفی می شوند اما از مجلس باید رأی اعتماد بگیرد.

وی افزود: آقای پزشکیان هم سعی می کند آن‌هایی که به او کمک کردند را در اتاق فکر قرار دهد و یک عده‌ای را معرفی کند که در مجلس رأی بیاورند حالا یک عده ای مانند وزارت خارجه و کشور و اطلاعات و ... با هماهنگی رهبری انتخاب می شوند.

بخشایش اردستانی در پاسخ به این مساله که «احتمالا تعارض بر سر افرادی که با تایید رهبری معرفی می‌شوند کمتر خواهد بود، درباره نظر خود نسبت به معرفی عراقچی» عنوان کرد: من عراقچی را نمی پسندم برای اینکه برادرزاده‌اش را به بانک مرکزی معرفی کرد و آن افتضاح به وجود آمد بنابراین کسی که یک بار این کار را انجام داده باشد و معرف باشد، اصلا به خاطر برادرزادگی ایشان [آن منصب داده شد] چرا شما را بانک مرکزی نمی‌گذارند؟ و بعد هم در پروسه دادگاه و ... درست است که نهایتا برائت داده شد اما بالاخره این فضا به وجود آمد؛ بنابراین من نمی‌پسندم ایشان را ولی اگر معرفی کرد، یک بحث دیگری است.

وی در پاسخ به این سوال که «صحبت شما ناظر به عملکرد فرد دیگری است، درخصوص عملکرد خود عراقچی نظر شما چیست؟ یا حتی آقای تخت روانچی»، گفت: من عملکردی از ایشان ندیدم دیگر، ما در آن زمان که مجلس بودیم وزرا را بررسی می‌کردیم و با وزرا سروکار داشتیم نه با معاونین. با آقای تخت روانچی خیلی آشنا نیستم، ایشان را می‌شناسم اما آشنایی نزدیک از افکار و عملکرد ایشان نداریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه خاطرنشان کرد: آقای پزشکیان باید یک نفر در تیپ آقای صالحی بیاورد، افراد دیگر هم داریم که بتوانند وزیر خارجه شوند، مثلا آقای باقری هم گزینه مناسبی است؛ او اکنون تجربه کسب کرده ، امام صادقی است، از تیم رییسی و جلیلی است وقتی می‌گوییم کابینه ائتلافی، ایشان هم خوب است. ایشان گفته کابینه جامع و در کابینه جامع باقری می‌گنجد.

وی خاطرنشان کرد: البته نظر، نظر آقای رییس جمهور است ولی ما هم باید رأی بدهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز