خبرگزاری کار ایران

ضرغامی خبر داد؛

تصویب تاسیس مرکز بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان

تصویب تاسیس مرکز بین‌المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان
کد خبر : ۱۵۰۰۷۱۶

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مساله دوم در نشست منطقه ‌ای سازمان گرشگری جهانی در فیلیپین تاسیس مرکز بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید. حدود ۱۰ سال بود که این بحث جریان داشت. رقبای جدی هم بودند برای اینکه این مرکز را در کشور خودشان تاسیس کنند الحمدلله با جایگاه برجسته صنایع دستی ما در سطح جهانی و اقدامات خوبی که همکاران ما در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام دادند منجر به این شد که در نشست فیلیپین با سخنرانی آقای زوراب رییس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزت الله ضرغامی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: فردا در استان فارس ۱۱ پروژه افتتاح می شود و با اعتبارات خوبی که تصویب شده با مبلغ و اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار می کند و تا پایان این دولت در استان های مختلف پروژه های بزرگی به بهره‌برداری می رسد که فردا هم در استان فارس این کار صورت می گیرد؛ از افتتاح هتل ۵ ستاره و اقامتگاه‌های سنتی و مرمت  آنها اقدامات مهم بازار وکیل شیراز و طرح والرین که طرح جامعی است گرفته تا مسجد مشیرالملک، تخت جمشید و نقش رستم مجموعه اقدامات مرمتی در حوزه میراث فرهنگی در فارس افتتاح خواهد شد.

وی افزود: مساله دوم در نشست منطقه ‌ای سازمان گرشگری جهانی در فیلیپین تاسیس مرکز بین المللی صنایع دستی و گردشگری در اصفهان به تصویب رسید. حدود ۱۰ سال بود که این بحث جریان داشت. رقبای جدی هم بودند برای اینکه این مرکز را در کشور خودشان تاسیس کنند الحمدلله با جایگاه برجسته صنایع دستی ما در سطح جهانی و اقدامات خوبی که همکاران ما در معاونت صنایع دستی و گردشگری انجام دادند منجر به این شد که در نشست فیلیپین با سخنرانی آقای زوراب رییس سازمان جهانی گردشگری تاسیس این مرکز در اصفهان به تصویب رسید.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری یادآور شد: این مرکز تقاطع صنایع دستی و گردشگری است یعنی سازمان گردشگری جهانی به این نتیجه رسیده است که از موقعیت صنایع دستی و اهمیتش در تقویت گردشگری جهانی استفاده شود. این مرکز برای خود سازمان گردشگری جهانی کار بسیار مهمی است اولین بار است که مجموعه‌ای تاسیس می شود و کاری که برای اولین بار صورت می گیرد دارد در اصفهان انجام می شود. به مردم این استان می گوییم آورده ما براین برای این کار مجوز کارخانه ریس باف بود که با پیگیری و دستور رئیس جمهور شهید در تیرماه ۱۴۰۲ به تصویب دولت رسید و این موقعیت بزرگ تاریخی و بنای تاریخی و صد ساله در مرکز اصفهان ایجاد شد و با انتقال از وزارت اقتصاد به وزارت میراث اردیبهشت امسال با حضور مسئولان استانی افتتاح شد و آغاز به کار کرد.

وی گفت: ان‌شاالله در اصفهان یک مرکز بزرگ بین المللی صنایع دستی در آینده افتتاح خواهد شد صنایع دستی از همه جای دنیا به این منطقه خواهد آمد یک مرکز ارتباطات بین المللی خواهد شد سازمان گردشگری جهانی هم موظف است کمک کند برای کارهای آموزشی و کارگاه های کوچک و کارهای پژوهشی و کاربردی و ان شا‌الله یکی از جاذبه های گردشگری ارزشمند برای ایران و در سطح جهانی خواهد بود.

خبر در حال تکمیل می باشد...
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز