خبرگزاری کار ایران

متکی:

مدارس دولتی آرام آرام از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می شوند

مدارس دولتی آرام آرام از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می شوند
کد خبر : ۱۴۹۹۶۰۰

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مدارس دولتی آرام آرام از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می شود ضمن اینکه موضوع آموزش و پرورش در تراز قانون اساسی بعد از ۴۵ سال در برنامه تصمیم گیران در دولت و ناظران در مجلس قرار نگرفته است.

به گزارش ایلنا، منوچهر متکی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۱۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید و امام شهدا و تقدیر از وزیر برای ارائه گزارش در سه حوزه کمبود نیروی انسانی، مطالبات معلمان و آماده سازی مدارس و فضای آموزشی، گفت: نکته ای که به آن توجه خاص دارم مربوط به بند ۳ اصل سوم قانون اساسی است که به آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمامی سطوح و تسهیل و تامین آموزش عالی اشاره دارد و آن را به دولت جمهوری اسلامی ایران در زمره اهداف اصل دوم قانون اساسی متذکر می شود.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس آمار از مجموع ۱۰۷ هزار و ۱۱۷ مدرسه در کشور بخش کمی از آن ها غیرانتفاعی و حدود ۹۰ درصد دولتی هستند که اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی افزود: متاسفانه در تهران با کمبود هزاران معلم در مدارس مواجه هستیم کما اینکه در محروم ترین و پر جمعیت ترین منطقه تهران یعنی منطقه ۱۷ مشکلات مربوط به معلم، مدرسه و فضای آموزشی بیداد می کند.

متکی یادآور شد: در گفت وگویی که با والدین دانش آموزان در یکی از مساجد این منطقه داشتیم به این نکته اشاره شد که ۳ تا ۴ درس در مدرسه معلم نداشته است و الان دانش آموزان آن برای امتحانات نهایی آماده می شوند.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: گزارشی از نمایه اقدامات و پیشرفت های پروژه های کلان آموزش و پرورش در دولت شهید رئیسی دارم که مجال گفتن نیست اما اصل حرف این است مدارس دولتی آرام آرام از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می شود ضمن اینکه موضوع آموزش و پرورش در تراز قانون اساسی بعد از ۴۵ سال در برنامه تصمیم گیران در دولت و ناظران در مجلس قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: اعتبارات آموزش و پرورش با ماموریت های این وزارتخانه در تراز قانون اساسی نیست و این در حالی است که در کشورهای موفق در زمینه آموزش و پرورش مساحت فضای مدارس در بالاترین سطح استانداردها قرار دارد.

متکی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: سوال اساسی آن است چرا خروجی مراکز آموزشی در تراز انقلاب اسلامی نیست و همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز