خبرگزاری کار ایران

صدیقی در خطبه های نماز جمعه:

رئیس‌جمهور نباید در برابر امام اظهارنظر، استنباط و امامت کند

رئیس‌جمهور نباید در برابر امام اظهارنظر، استنباط و امامت کند
کد خبر : ۱۴۹۸۸۲۶

امام جمعه موقت تهران گفت: عقیده رئیس جمهور باید کمی بیشتر از ما باشد، زیرا او شخصیت دوم کشور است و باید نور باشد و عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد، مانند شهید بهشتی بگوید امام گفته نه، من هم می‌گویم نه. خودش اظهارنظر و استنباط نکند در برابر امام، امامت نکند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله کاظم صدیقی روز جمعه در خطبه‌های اول نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) گفت: شهید بهشتی یک فرد نبود، امام (ره) فرمودند شهید بهشتی یک ملت بود.

وی افزود: من افتخار دارم که در محضر شهید بهشتی بزرگ شدم هم در محضر ایشان درس خواندیم و هم ایشان مدرسه حقانی را برنامه‌ریزی کردند، سعه صدر، حلم و بردباری، قلب در عبادت، بینش جهانی داشت

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: او همیشه جهانی فکر می‌کرد، بلند نظر بود، مخالف را تحمل می‌کرد با کسی جدال نمی‌کرد، پنجه به روی کسی نمی‌انداخت، دریای حلم و صبر و حوصله بود، در خدمتگزاری عاشق بود همانگونه که جد وی امیرالمومنین و خلف صالح وی شهید خدمت شهید جمهور آیت الله شهید رئیسی دقیقاً آن سعه صدر و حلم و بردباری و تحمل مخالف، نپرداختن به حاشیه، چشم دوختن به هدف دغدغه مردم داشتن را شهید رئیسی هم از شهید بهشتی به ارث برده بود.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: شهید بهشتی شخصیتی ممتاز بود اگر نگوییم بی‌نظیر بود کم نظیر بود، امام به او مدال داد که شهید بهشتی یک ملت بود.

وی گفت: شهید بهشتی در عین نرمش، سعه صدر و اخلاق نرم اسلامی قاطع و مواضع‌اش انقلابی ولایت مدار بود بنی صدر و جریان منافقین و ملی‌گرا‌ها ایشان را منزوی کردن مانند جدش امیرالمومنین به وی تهمت زدند.

وی تصریح کرد: شما نمی‌دانید تهمت چگونه پر و بال یک فرد فعال را قیچی می‌کند و او را گوشه نشین می‌کند و روی بیرون آمدن پیدا نمی‌کند، شهید بهشتی را با تهمت‌های خودشان و با او عظمت فکری و قدرت تشکیلاتی و دولت سازی و کادرسازی و معنویت و خشوع و خضوع در برابر پروردگار متعال گوشه نشین کردند.

وی افزود:، اما خون او تولد مجددی بود که هم انقلاب را آبیاری و احیا کرد و هم خود وی جلا پیدا کرد و شناخته شد؛ لذا یاد خاطره این پرچمدار سترگ نظام جمهوری اسلامی بزرگ می‌داریم که نه یک فرد بود بلکه یک ملت بود دلسوز و متدین و مردمی و متعبد به ولایت بود.

آیت‌الله صدیقی اظهار کرد: وقتی به او می‌گفتند روزنامه‌ها این همه مطلب علیه شما مطلب می‌نویسند چرا از خودت دفاع نمی‌کنی گفت امام به من فرموده است.

وی ادامه داد: شهید بهشتی هم در فقه مجتهد و هم در عرفان عارف بود و می‌گفت من این آرامش را از علامه طباطبایی گرفته‌ام. علامه طباطبایی عارف واصلی بود و در حکمت و فلسفه صاحب نظر و در رشته‌های مختلف نظریه‌پرداز بود، اما نسبت به امام رهبری و رهبری و ولایت منم نداشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: شهید رئیسی، مغتنم و بی‌قرار، شب از روز نشناخته و خستگی را خسته کرده، عنصری پویا، پیشران، خدمتگزار، بی توقع، بی ادعا، همیشه در صحنه و متعبد بود. شهید بهشتی و هم شهید رئیسی برای ما تراز و الگو و مدل هستند رئیس جمهوری را که می‌خواهیم انتخاب کنیم علاوه بر اینکه باید مومن، متدین و بصیر و صاحب نظر، باید اصلح باشد.

آیت‌الله صدیقی خاطرنشان کرد: عقیده رئیس جمهور باید کمی بیشتر از ما باشد، زیرا او شخصیت دوم کشور است و باید نور باشد و عقیده به مبانی انقلاب داشته باشد، مانند شهید بهشتی بگوید امام گفته نه، من هم می‌گویم نه. خودش اظهارنظر و استنباط نکند در برابر امام، امامت نکند.

وی ادامه داد: شهید رئیسی به حضرت آقا خطاب می‌کرد، مقتدای من، مقتدا یعنی در همه جبهه‌های فکری، احساسی، عملی دنبال شما هستم و به در سیاست، تعامل، مردمداری، باطن‌گرایی به شما اقتدا کرده‌ام و شما الگوی من هستید. رئیس جمهور باید به امام و رهبر شما اقتدا کند و به کسی که شما اقتدا کردید، رئیس جمهورتان هم باید اقتدا کند.

امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم گفت: مساله دوم، مساله کارایی است، رئیس جمهور باید کفایت، عرضه و نشاط و انرژی لازم در وجودش باشد تا بتواند مانند شهید رئیسی بدود. اگر کسی این تجربه و توان را ندارد نمی‌تواند جای شهید رئیسی را بگیرد.

وی افزود: امام به چند چیز ایمان داشت، ایمان به خدا، ایمان به راه خودش و ایمان به مردم خودش. شهید رئیسی ایمان به مردم داشت. شما مردم در شهیددادگی جلوه هستید، هر جا که مشکلی پیش آمده از جان و مال خود ایثار کرده‌اید. در انتخابات‌ها هم شما همیشه حافظ و حامی انقلاب بودید. رئیس جمهور شما باشد عاشق مردم باشد

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز