خبرگزاری کار ایران

توصیه رییس ستاد انتخابات استان تهران:

حضور در انتخابات را به ساعت پایانی شب موکول نکنید

حضور در انتخابات را به ساعت پایانی شب موکول نکنید
کد خبر : ۱۴۹۸۷۴۵

براساس تجربه‌های دوره‌های گذشته شهروندان استان تهران معمولا در ساعات عصرگاهی به شعب مراجعه می‌کنند درخواست ما این است که در همین ابتدای روز به شعب مراجعه کرده و رأی خود را در صندوق بیاندازد و کار را به ساعت پایانی شب موکول نکنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس جوهری (رییس ستاد انتخابات استان تهران) در جمع خبرنگاران گفت: از مردم شریف و عزیز استان تهران قدردانی می‌کنیم از ساعات ابتدایی صبح برای حضور در انتخابات در پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

وی ادامه داد: تعداد واجدان شرایط رای دادن در انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران ده میلیون و ۱۹۹ هزار و۷۴۲ نفر اعلام شده است. این تعداد افرادی هستند که می‌توانند رای دهند و در انتخابات شرکت کنند.

رییس ستاد انتخابات استان تهران با بیان اینکه تدابیر لازم برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای اندیشیده شده است، تصریح کرد: نمایندگان و عوامل اجرایی از ساعت ۵ صبح در شعب اخذ رأی حضور دارند و به موقع کار اخذ رأی شروع شده است و تاخیر در اخذ رأی در شعب نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: تاکنون مشکل خاصی در شعب اخذ رأی گزارش نشده است. مردم عزیز اگر اشکال یا نکته‌ای را در شعب اخذ رأی داشتند می‌توانند به شماره ۴۵۵۰۰ تماس گرفته و نکات خود را اطلاع دهند.

جوهری تاکید کرد: برخی از افراد ممکن است شناسنامه قدیمی داشته باشند و با مراجعه به شعب اخذ رأی ممکن است با اشکال مواجه شوند از همین رو تاکید می‌کنیم حتما افرادی که دارای شناسنامه قدیمی هستند هم می‌توانند به شعب مراجعه کرده و هماهنگی لازم با ثبت‌ احوال صورت گرفته است و عوامل اجرایی شعب مکلف هستند با تماس با ثبت‌احوال داشته و کد ملی‌هایی که در شناسنامه قدیمی درج نشده را در اختیار شهروندان قرار دهند تا روند اخذ رأی انجام شود.

وی تصریح کرد: تفاوتی که این دوره از انتخابات با انتخابات پیشین مجلس داشت این است که در انتخابات مجلس با ۵ مدرک هویتی امکان رأی دادن وجود داشت اما در این دوره انتخابات براساس قانون تنها دو مدرک هویتی قابل قبول است و افراد با شناسنامه و یا کارت ملی می‌توانند رأی دهند توصیه ما نیز این است که افراد با کارت ملی در شعب حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: براساس تجربه‌های دوره‌های گذشته شهروندان استان تهران معمولا در ساعات عصرگاهی به شعب مراجعه می‌کنند درخواست ما این است که در همین ابتدای روز به شعب مراجعه کرده و رأی خود را در صندوق بیاندازد و کار را به ساعت پایانی شب موکول نکنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز