خبرگزاری کار ایران

با حضور دستغیب صورت گرفت؛

بررسی عملکرد بانک صنعت و معدن در دیوان محاسبات کشور

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۴۹۸

دیوان محاسبات کشور در ادامه سلسله جلسات «شفافیت و انضباط مالی» میزبان مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک صنعت و معدن بود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل دیوان محاسبات کشور، در این جلسه که با حضور رئیس کل، دادستان، معاونین فنی و حسابرسی، معاون حقوقی و همچنین جمعی از حسابرسان این نهاد نظارتی همراه بود، دستغیب با بیان اینکه گزارش های ارائه شده از جانب دستگاه های دولتی و بانک ها، باید قابلیت تصمیم گیری اقتصادی داشته باشد، خاطر نشان کرد: باور ارگان های نظارتی در کشور این است که باید حداکثر حمایت را از بخش خصوصی واقعی داشت اما این موضوع نباید موجب شود که بدون هرگونه ضابطه و دستورالعملی، منابع کشور را در اختیار سایرین قرار داد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه این نهاد نظارتی به دنبال یافتن راهکارهای عملیاتی برای حل مشکلات است، افزود: باید با نگاه حکمرانی به بانک صنعت و معدن نگریست و این مجموعه را در حد بانکی کوچک و غیراثربخش تلقی نکرد؛ لذا انتظار این است که دست اندرکاران این مجموعه، ضمن تهیه گزارش های متقن و دقیق از وضعیت بانک، برای اصلاح امور تدبیر کنند.

سید احمدرضا دستغیب، در ادامه گفت: وجود شرکت های مختلف در بانک صنعت و معدن، هزینه و وقت زیادی را از مدیران آن تلف می کند؛ لذا باید با واگذاری آنها به بخش خصوصی حقیقی، این مساله را مرتفع کرد.

وی رسالت بانک صنعت و معدن را هدایت جریان مالی صنایع و معادن در مسیر توسعه هرچه بیشتر کشور عنوان کرد و بیان داشت: یکی از اقدامات اثربخش از جانب مدیران بانک، اطلاع رسانی به موقع و افشای مسائلی است که به تصمیم گیری بهتر و آسان تر سیاستگذاران کلان در کشور یاری می رساند.

در ادامه این جلسه، علی کامیار، دادستان دیوان محاسبات کشور نیز اظهار داشت: با توجه به شعار سال جاری تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» لازم است تا بانک صنعت و معدن با ایجاد شرایط و تسهیلاتی، در جهت تحقق هرچه بیشتر این خواسته مقام معظم رهبری گام بردارد.

همچنین علی خورسندیان مدیرعامل بانک صنعت و معدن در این جلسه با قدردانی از پیگیری های دیوان محاسبات، گفت: بسیاری از مشکلات موجود در تسویه طلب های بانک از دریافت کنندگان تسهیلات، مربوط به نوسانات ارزی است.

وی در ادامه بیان داشت: عموماً شرکت ها بر این موضوع استناد می کنند که باید نوسانات بازار ارز، توسط دولت پوشش داده شود و همین امر موجب معوق شدن بازپرداخت تسهیلات می گردد.

شایان ذکر است بر طبق یافته های دیوان محاسبات، بانک صنعت و معدن دارای ۵۳ شعبه، بیش از ۱۱۰۰ کارمند و ۱۷ شرکت زیرمجموعه است که ۷۵ درصد تسهیلات اعطایی آن به صورت ارزی و ۳۱ درصد مطالبات، غیرجاری برآورد می شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز