خبرگزاری کار ایران

عین‌اللهی مطرح کرد؛

جبران کمبود دارو با اولویت حمایت از دانش‌بنیان‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۷۷۴

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بنای ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان داروهای مورد نیاز اکثر بیماری‌ها را تأمین کنیم.

به گزارش ایلنا، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان جلسه امروز هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره مورد تأمین دارو، گفت: بنای ما بر این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم بسیاری از داروهای مورد نیاز اکثر بیماری‌ها را تأمین کنیم، مثلا در رابطه با بیماری تالاسمی افزایش بسیار خوبی در تولید داروهای داخلی داشتیم.

وی با بیان این‌که بعضی از مردم تمایل دارند از داروهای وارداتی استفاده کنند، گفت: این موضوع را متخصصان مربوطه مشخص می‌کنند، ما هیأت علمی و کمیته علمی داریم. اساتید بسیار گرانقدری در کشور هستند که در دوره کرونا توانستند ۶ نوع واکسن مورد نیاز را تأمین کنند، بنابراین با اولویت حمایت شرکت‌های دانش بنیان هرچیزی را لازم باشد تأمین می‌کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد رایگان شدن ارائه خدمات پزشکی به کودکان زیر ۷ سال گفت: هر حادثه یا  بیماری که در هفت سال اول زندگی رخ دهد، در بقیه عمر باقی می‌ماند و سلامت فرد را مختل می کند، بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیأت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آنها ایمن شود. این به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز