خبرگزاری کار ایران

دهقانی فیروزآبادی در جمع خبرنگاران:

هرکسی به دنبال پیشرفت و اصلاح کشور است، فرصت تاریخی ۱۱ اسفند را از دست ندهد

هرکسی به دنبال پیشرفت و اصلاح کشور است، فرصت تاریخی ۱۱ اسفند را از دست ندهد
کد خبر : ۱۴۵۳۴۳۲

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: انتخابات مهمترین ابزار تاثیرگذاری در کشور است هرکه به دنبال پیشرفت و توسعه و اصلاح کشور است فرصت تاریخی ۱۱ اسفند را از دست ندهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی، در پایان جلسه هیات دولت با بیان اینکه انتخابات مهمترین ابزار تاثیرگذاری در کشور است، گفت: انتخابات مهمترین ابزار تاثیرگذاری در کشور است هرکه به دنبال پیشرفت و توسعه و اصلاح کشور است فرصت تاریخی ۱۱ اسفند را از دست ندهد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور بیان کرد: سه مکانیزم برای دانش بنیان شدن شرکت‌ها تعریف کرده‌ایم؛ نخست اینکه شرکت‌های جدیدی تاسیس شوند که به عنوان شرکت‌های «نوپا» نامگذاری می‌شوند. دسته دوم شرکت‌های «نوآور» هستند؛ اینها شرکت‌هایی هستند که دانش‌بنیان نبوده‌اند و با ورود به فعالیت‌های تحقیقاتی به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه می‌شوند.گروه سوم شرکت‌هایی هستند که سال‌هاست فعالیت دانش‌بنیان داشته‌اند و ما این‌ها را «فن‌آور» می‌دانیم.

وی افزود: در آیین‌نامه جدید، از قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، ۸۰۰ شرکت فن‌آور، ۲۲۰۰ شرکت نوآور و ۷ هزار شرکت نوپا هستند. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تلاش می‌کنیم که شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور با تقویت واحد تحقیق و توسعه وارد حوزه توسعه فناوری شده و به شرکت دانش‌بنیان تبدیل شوند.«روح الله دهقانی فیروزآبادی» معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه انتخابات مهمترین ابزار تاثیرگذاری در کشور است، گفت: انتخابات مهمترین ابزار تاثیرگذاری در کشور است هرکه به دنبال پیشرفت و توسعه و اصلاح کشور است فرصت تاریخی ۱۱ اسفند را از دست ندهد.

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: سه مکانیزم برای دانش بنیان شدن شرکت‌ها تعریف کرده‌ایم؛ نخست اینکه شرکت‌های جدیدی تاسیس شوند که به عنوان شرکت‌های «نوپا» نامگذاری می‌شوند. دسته دوم شرکت‌های «نوآور» هستند؛ اینها شرکت‌هایی هستند که دانش‌بنیان نبوده‌اند و با ورود به فعالیت‌های تحقیقاتی به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان اضافه می‌شوند. گروه سوم شرکت‌هایی هستند که سال‌هاست فعالیت دانش‌بنیان داشته‌اند و ما این‌ها را «فن‌آور» می‌دانیم.

معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری تصریح کرد: در آیین‌نامه جدید، از قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان، ۸۰۰ شرکت فن‌آور، ۲۲۰۰ شرکت نوآور و ۷ هزار شرکت نوپا هستند. با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، تلاش می‌کنیم که شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور با تقویت واحد تحقیق و توسعه وارد حوزه توسعه فناوری شده و به شرکت دانش‌بنیان تبدیل شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز