خبرگزاری کار ایران

یوسفی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

در برنامه وزیر پیشنهادی ورزش جلوگیری از سیاست‌زدگی باشگاه‌های پرطرفدار مطرح است

در برنامه وزیر پیشنهادی ورزش جلوگیری از سیاست‌زدگی باشگاه‌های پرطرفدار مطرح است
کد خبر : ۱۳۹۸۰۱۹

نماینده اهواز و باوی گفت: وزیر پیشنهادی ورزش قصد دو باشگاه پرطرفدار استقلال و پرسپولیس و دیگر باشگاه‌های حرفه‌ای را به یک ثباتی برسانند و باشگاه‌ها راا سیاست زده نکند.

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی گفت: من جزء موافقان وزیر پیشنهادی ورزش هستم. وزیر پیشنهادی ورزش از بدنه خود ورزش است. از کارشناسی آمده است و یکی از تفاوت‌هایی که ایشان دارند این است که در حوزه مدیریتی هم کار کرده‌اند. ایشان  برنامه‌ای که ارائه کرده‌اند بر اساس واقعیت‌ها است و همه موارد را گفته است. 

نماینده اهواز و باوی با بیان این‌که برنامه‌های وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان بر اساس واقعیت‌ها است، اظهار داشت: ایشان سابقه درخشانی در کمیته المپیک داشته و در موقعیت جهانی کار کرده است، با نوع مدیریت واحد در ورزش دنیا و بین‌الملل آشنایی دارد. برنامه پیشنهادی‌اش تفاوت‌هایی با برنامه‌های وزرای گذشته دارد که البته باید در دولت همراهی شود. 

یوسفی با اشاره این‌که متاسفانه ما شاهد هستیم بیش از دو، سوم فدراسیون‌ها در حال حاضر با سرپرست اداره می‌شوند و بلاتکلیف هستند، بیان کرد: یکی از نکاتی که ایشان گفتند این بود که فدراسیون فعلی را تقویت و کار را به ورزشکاران بسپارند نه اینکه فدراسیون جدیدی ایجاد کند. اشکالی که در دوره گذشته وجود داشت این بود فدراسیون‌ها ساماندهی نشده بودند، نیازها هم نامحدود و منابع محدود بودند و فدراسیون‌های جدید به وجود آمدند که ایشان بیان کردند فدراسیون‌های فعلی تقویت شود. 

وی ادامه یادآور شد: ما پروژه‌های نیمه تمامی در اکثر وزارت‌خانه‌ها داریم اما در وزارت ورزش بیشتر است در برنامه وزیر پیشنهادی ورزش آمده است که این‌ها بیشتر به جهت توسعه ورزش همگانی که ریزساخت ورزش حرفه‌ای است، صرف می‌شود و باید به یک سرانجامی برسد، اولین نکته ایشان هم این  بود که از ظرفیت بخش خصوصی واقعی و فدراسیون‌ها استفاده شود که این پروژه های نیمه تمام به نتیجه برسند. 

یوسفی افزود: نکته دیگر برنامه وزیر پیشنهادی ورزش، استفاده از ظرفیت شورای عالی ورزش است. یکی از اشتباهاتی که صورت می‌گرفت این بود که فکر می‌کردند وزیر ورزش فقط وزیر وزارت خانه ورزش است درصورتی که وی باید وزیر ورزش باشد یعنی در دستگاه‌ها و وزارت‌خانه های دیگر  از آموزش و پرورش گرفته تا آموزش عالی و حوزه جوانان سیاست‌گذاریش باید با وزیر ورزش و جوانان باشد که اینجا هم باید کادر سازی کنند و نکته بعدی این بود مثلا یک ورزشی در آموزش و پرورش راه صحیح را رفت و اینکه دانش‌آموزان بعدها اگر از فعالین و ورزشکاران حرفه ای در کشور شوند کار خوبی است که در برنامه آقای هاشمی وجود دارد. 

وی بیان کرد: متاسفانه باید بگویم به بخش معاونت جوانان در دولت‌های مختلف توجه نشده است و وزارت ورزش وزرات‌خانه تک بعدی بود که ایشان استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و NGO در برنامه پیشنهادی‌شان وجود دارد. در صورتی که در بسیاری از موارد مشاهده کرده‌ایم وزارت‌خانه تک بُعدی می‌شود و فقط به حوزه ورزش توجه دارد و یا محور دیگر استفاده از ظرفیت شهرستانی و استانی است. به طور مثال بعضی از رشته‌ها در برخی از استان‌ها مزیتی دارند ما به جای این که وقت بگذاریم برای این رشته‌ها می رویم به صورت عام در کشور برنامه ریزی می‌کنیم عملا آن استعداد از بین می‌رود و در رشته‌ای که استعداد نیست وقت می‌گذاریم. من در برنامه ایشان مشاهده کردم به آمایش سرزمینی و تقویت ورزش استان ها توجه شده است 

یوسفی ادامه داد: وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در برنامه خود برای دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و باشگاه‌های مطرح به دنبال رفع نگرانی در بین طرفداران این دو تیم که همان عدم ثبات در مدیریت و دخالتی است که در حاکمیت دو باشگاه پرطرفدار و بقیه باشگاه‌های مطرح کشور دیده می‌شود، قصد دارد این باشگاه‌ها را به یک ثباتی برساند و باشگاه‌های حرفه‌ای را سیاست زده نکند. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز