خبرگزاری کار ایران

کوهساری در گفت‌وگو با ایلنا:

اجرای دقیق قوانین سه‌گانه مجلس زمینه‌ساز مهار گرانی بازار مسکن توسط دولت می‌شود/ تاثیرگذاری مشاوان املاک بر قیمت خانه غیرقابل کتمان است

اجرای دقیق قوانین سه‌گانه مجلس زمینه‌ساز مهار گرانی بازار مسکن توسط دولت می‌شود/ تاثیرگذاری مشاوان املاک بر قیمت خانه غیرقابل کتمان است
کد خبر : ۱۳۸۲۳۹۵

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بی‌تردید اگر قوانین سه‌گانه مجلس در حوزه مسکن دقیق و با حساسیت و دلسوزی اجرایی شود کنترل بازار مسکن و افسار این اسب سرکش بعد از مدت‌ها در دست دولت قرار خواهد گرفت.

غلامعلی کوهساری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با وضعیت بازار مسکن و گرانی حاکم بر این بازار، گفت: در سال‌های اخیر برای ساماندهی بازار مسکن اقدامات کم نظیری صورت گرفته است. اگر چه بازار مسکن به دلیل بی‌توجهی‌های دولت قبل در ساخت مسکن و تاثیرپذیری از نواسانات ارزی و اقتصادی رشد‌های سرسام آوری را تجربه کرد اما خوشبختانه کم کم شاهد اثرات مثبت اجرای قوانین در بازار و کف جامعه هستیم.

وی ادامه داد: طبق اخبار منتشر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی، نرخ تورم تیرماه بازار مسکن نسبت به ماه گذشته کاهش ۳.۸ درصدی داشته که این رقم اگر چه چشم‌گیر نیست اما نشان‌دهنده تاثیرپذیری بازار از قوانین و نظارت‌ها است که پس از مدت‌ها سیر صعودی جهت نزولی را در پیش گرفته و این امر در ماه اول تابستان که نقل و انتقال مستاجران و مالکان در اوج خود قرار می‌گیرد، امیدوارکننده بوده و انتظار داریم این روند کاهشی ادامه‌دار باشد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس در پاسخ به سوالی پیرامون علت آمار کاهش قیمت مسکن، ابراز داشت: یکی از موضوعاتی که تاثیر بسیار زیادی بر بازار مسکن داشته، اجرای دقیق‌تر قانون جهش تولید مسکن و واگذاری زمین برای ساخت مسکن به خود مردم بوده است. این امر موجب کاهش انتظار تورمی در جامعه شده که به تبع آن معاملات مسکن نیز کاهش یافته و مردم در انتظار خرید و یا اجاره خانه‌ها با قیمت‌های مناسب‌تری هستند.

وی تصریح کرد: عامل موثر دیگر را می‌توان اجرای دقیق طرح ساماندهی واحدهای صنفی مشاورین املاک و شناسایی و برخورد با اخلالگران بزرگ حوزه بازار مسکن دانست. تاثیرگذاری مشاوان املاک بر قیمت خانه غیرقابل کتمان است. از این رو چارچوب‌گذاری و نظارت موشکافانه بر عملکرد این مجموعه‌ها سیگنال مثبتی را به بازار مسکن می‌‎دهد.

کوهساری همچنین با اشاره به قانون مالیات بر خانه‌های خالی و طرح ساماندهی اجاره‌بها عنوان کرد: اجرای قانون مالیات بر خانه‌های خالی با وجود کندی بسیار زیاد در مرحله اجرا قرار گرفته که این امر خود موجب تزریق خانه‌های خالی از سکونت به بازار شده است.

عضو کمیسیون عمران با تاکید بر لزوم اجرای دقیق قوانین مصوب شده گفت: طرح مسکن درحوزه اجاره‌بها گام بلند مجلس بود که حتی اخبار تصویب آن هم در بازار تاثیرگذاری خوبی داشت. بی‌تردید اگر قوانین سه‌گانه مجلس در حوزه مسکن دقیق و با حساسیت و دلسوزی اجرایی شود کنترل بازار مسکن و افسار این اسب سرکش بعد از مدت‌ها در دست دولت قرار خواهد گرفت. تمام تلاش مجلس نظارت بر اجرای دقیق قوانین و کمک به دولت برای رفع موانع ساخت و ساز و برقراری نظام در بازار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز