خبرگزاری کار ایران

میرتاج‌الدینی مطرح کرد:

آزادسازی واردات خودرو باید تحقق پذیرد

آزادسازی واردات خودرو باید تحقق پذیرد
کد خبر : ۱۳۶۲۰۲۱

رییس فراکسیون راهبردی مجلس و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استیضاح آخرین راهکار مواجه با مسئله است، گفت: باید روند کار به شکل طبیعی پیش برود و استیضاح به عنوان آخرین مرحله درمان و نه اولین راه حل، تعریف شود.

/ استیضاح وزرا هزینه سنگینی برای دولت دارد

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مقوله استیضاح وزرا باید به دنبال حل مسئله و مشکل باشند، اظهار کرد: استیضاح موضوع بسیار مهمی است و باید به عنوان آخرین مرحله درمان مدنظر قرار گیرد و اگر مسیرهای دیگری برای حل مسئله به جای استیضاح وجود دارد باید به آن توجه داشت و از همان ابتدای کار سراغ استیضاح نرویم.

وی ادامه داد:‌ باید روند طبیعی را پیش ببریم؛ همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع اشاره کردند و فرمودند یک وزیر از مجلس رای اعتماد گرفته و سه چهار ماه بعد همان وزیر استیضاح می‌شود! سه ماه، استیضاح برای چه؟

رییس فراکسیون راهبردی  مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری به درستی بیان فرمودند و چندی پیش نیز به این موضوع در نطق خود اشاره کردم، وزیری که دو سه ماه قبل استیضاح شده است، استیضاح مجدد وی کار اشتباهی است و به عقیده بنده پدیده جدیدی است که در ۱۱ دوره مجلس با آن روبرو نبوده‌ایم. بنده در نطق خود به این موضوع و سوابق استیضاح‌های دوره‌های قبل، اشاره کردم که حتی در مجلس هفتم که مجلس اصولگرا و دولت اصلاحات بود، آقای باهنر گفتند ما بیش از یک استیضاح نخواهیم داشت حتی اگر دولت همسو نباشد، حال آنکه دولت و مجلس فعلی همسو هستند.

میرتاج‌الدینی با تصریح اینکه هر استیضاح هزینه سنگینی برای دولت به همراه دارد، عنوان کرد: این اتفاق سرعت حرکت قطار دولت را کند می‌کند و معتقد هستم در مقوله استیضاح باید به دنبال حل مشکل بود و اگر با مسئله‌ای حل نشدنی مواجه شدیم سپس به سمت استیضاح برویم.

وی ادامه داد: آیا با برکناری وزیر مشکل خودرو حل شد؟ تمام مشکل خودرو در وزارت صمت جمع نشده است و این وزارتخانه ۲۹ ماموریت دارد که یک مورد آن صنعت خودرو است و در بخش‌های دیگر شاخص‌ها نشان می‌داد، موفق بودند، همچنین در وزارت صمت، ‌تولید در حال افزایش و واردات نیز در حال پیش‌برد بود اما موانع دیگری وجود داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس  شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حل مشکل صنعت خودرو در ۳ مورد نهفته است، گفت: ابتدا اینکه باید دروازه واردات خودرو را باز کنند حتی اگر قرار است یک یا دو سال این اتفاق رخ دهد و در نهایت باید آزادسازی واردات خودرو تحقق پذیرد، ‌ دوم اینکه میزان تولید داخلی افزایش یابد و موضوع سوم‌ نیز که در صورت انجام دو مورد اول تحقق می‌یابد به فاصله قیمت خودرو کارخانه با بازار مربوط است که باید حذف شود تا در این صورت قیمت خودرو به وضعیت طبیعی خود باز ‌گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز