خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیرکشور:

طرح توسعه زنجیره‌های ارزش استانی راهبرد کلیدی وزارت کشور برای ایجاد تحول در اقتصاد منطقه‌ای است

طرح توسعه زنجیره‌های ارزش استانی راهبرد کلیدی وزارت کشور برای ایجاد تحول در اقتصاد منطقه‌ای است
کد خبر : ۱۳۲۳۸۴۵

محسن کوشش تبار با تاکید بر توسعه کسب و کارهای دانش بنیان در استانداری های سراسر کشور، گفت: طرح توسعه زنجیره های ارزش استانی راهبرد کلیدی وزارت کشور برای ایجاد تحول در اقتصاد منطقه ای است.

به گزارش ایلنا، محسن کوشش تبار معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌­ای وزیرکشور با بیان اینکه توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و اشتغال آفرین یکی از راهبردهای اساسی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی است: گفت: این مساله نیازمند ایجاد یک ساختار نظامند نهادی در حوزه توسعه کسب و کار مبتنی بر منطق زنجیره ارزش است.

وی گفت: در این رویکرد دولت نقش تسهیل گری ایفا نموده و با بسیج همه ظرفیت­های نهادی و مشارکت جدی نهادهای عمومی، بخش خصوصی و ذی نفعان محلی، زمینه شکل گیری زنجیره های ارزش را فراهم می نماید.

معاون اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور به عنوان نهاد مجری سیاست­های عمومی و اساسی دولت، طرح توسعه زنجیره های ارزش راهبردی را با همکاری و مشارکت دستگاه های تخصصی ذی ربط ملی در دستور کار قرار داده است؛ افزود: پیش نویس اولیه طرح در جلسه ای که به ریاست وزیر کشور و با حضور نمایندگان دستگاه های تخصصی ذی ربط برگزار گردید، ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در تاریخ بیست و هشتم دی ماه امسال  جهت اجراء به استانداران سراسر کشور ابلاغ گردید.

کوشش تبار، با اشاره به ضرورت نقش آفرینی طرح­های توسعه منطقه­ای در ارتقاء کیفیت زندگی و توزیع عادلانه امکانات، منابع و کاهش شکاف بین مناطق، اتخاذ رهیافت مشارکتی در فرآیند برنامه­ریزی،   تصمیم ­گیری و اجرای طرحهای توسعه منطقه­ ای و محلی را با حضور بازیگران و ذی نفعان محلی ضروری دانسته و اظهار داشتند: توسعه زنجیره های ارزش می­تواند به عنوان یک سیاست راهبردی در این زمینه مشارکت جدی ذینفعان محلی را جلب نماید.

وی در ادامه گفت: برای نظارت عالیه بر اجرای طرح، " شورای ملی توسعه زنجیره های ارزش راهبردی استانها " با شرح وظایف مشخص و عضویت دستگاه­های تخصصی ذی ربط، نهادهای عمومی و بخش خصوصی، پیش بینی شده و همچنین در سطح استانی نیز، گروه کاری توسعه زنجیره­های ارزش استان در ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شورای برنامه ریزی و توسعه استان، برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیرکشور اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح شاهد بهره مندی جوامع محلی از عواید طرحهای زنجیره ارزش، نظیر ارتقاء سطح درآمد و کیفیت زیست ساکنان جوامع محلی،  تقویت شاخص­های سرمایه اجتماعی از قبیل اعتماد، مشارکت، رضایتمندی، امید،   مشارکت حداکثری ذینفعان محلی در طرح­های سرمایه­ گذاری خواهیم بود.

حفظ و اعتلای ساختار اجتماعی کشور و کاهش میل به مهاجرت و ماندگاری جمعیت، پرهیز از خام فروشی و تکمیل زنجیره ارزش،  تزریق روحیه بالندگی و نشاط اجتماعی با اجرای طرح های موفق، ارائه الگوهای موفق توسعه­ ای و  ایجاد فرصت­های شغلی پایدار با استفاده از ظرفیت بازار مناطق دیگر ظرفیت های مهم این طرح است.

کوشش تبار در پایان با اشاره به ضرورت پیوند طرح های اولویت دار استان ها و منابع تخصیصی و در اختیار دستگاه های ملی و استانی با طرح توسعه زنجیره های ارزش، تاکید کرد: با محوریت استانداران این موضوع باید به عنوان یک سیاست راهبردی در دستورکار همه دستگاه­های اجرایی و نهادهای عمومی استان قرار گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز