خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی: زوار سفر خود را کوتاه کنند

بهادری جهرمی: زوار سفر خود را کوتاه کنند
کد خبر : ۱۲۷۶۶۶۴

سخنگوی دولت گفت: برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، خواهش ما این است که مردم، همکاری و همیاری بیشتر داشته باشند و سفر خود را کوتاه کنند تا محیط برای سایر زوار و رفت و آمد سریع‌تر فراهم شود.

به گزارش ایلنا، علی بهادری جهرمی در ارتباط زنده تلویزیونی در پاسخ به این سؤال که ارزیابی شما از همکاری عراقی‌ها با زوار ایرانی چیست، اظهار داشت: اصل حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین و زیبایی‌های آن، چه در ایران و چه در عراق، به‌طور کامل مردمی است. مردم هستند که حماسه را رقم می‌زنند و بانیان اصلی هستند و دولت‌ها نیز تسهیل‌گر و کمک‌کننده مدیریت و اجرای این حماسه می‌شوند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: امسال نیز مانند سال‌های گذشته، هم دولت عراق کمک‌کار بوده است و هم دولت ایران، همکاری‌های مستمری هم وجود دارد. رئیس محترم ستاد مرکزی اربعین گفت با توجه به این تعداد بسیار زیاد زوار که افزایش چشمگیری داشته است، سختی‌ها مضاعف می‌شود و این موضوع نیازمند همکاری بسیار نزدیک‌تر بین ایران و عراق است که الحمدلله این همکاری وجود دارد؛ یعنی پس از اینکه مشکلی پیش می‌آید یا هماهنگی نیاز می‌شود، دولت‌های دو طرف در کنار همدیگر سعی می‌کنند که مشکلات با سرعت بیشتر برطرف شود. 
 
بهادری جهرمی گفت: شعار اصلی راهپیمایی بزرگ اربعین، تولی و لبیکی است که مردم با آن لبیک یا حسین علیه‌السلام می‌خواهند به ندا و فرهنگ عاشورا پاسخ بدهند. فرهنگ زوار اباعبدالله الحسین (ع) این بوده است که همیشه همکار بقیه زوار و به طریق اولی، همکار خادمان باشند. 
 
سخنگوی دولت اظهار داشت: برای زیارت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، خواهش ما این است که مردم، همکاری و همیاری بیشتری داشته باشند. تعداد بسیار زوار، نیازمند همیاری همه است؛ زوار، سفر خود را کوتاه کنند تا محیط برای سایر زوار و رفت و آمد سریع‌تر فراهم شود. عذرخواهی هم می‌کنیم از اینکه سالمندان و کسانی که بیماری دارند یا کودکان در این تعداد جمعیت دچار مشکل شده‌اند؛ زوار بهتر است که سعی کنند سفر خود را به روز‌های دیگر موکول کنند تا ان‌شاء‌الله شرایط زیارت مناسب‌تر برای آنها فراهم باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز