خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

اربعین اسم رمز بقا و دوام حماسه حسینی است/ امیدوارم شاهد تشکیل یک دولت یکپارچه در عراق باشیم

 اربعین اسم رمز بقا و دوام حماسه حسینی است/ امیدوارم شاهد تشکیل یک دولت یکپارچه در عراق باشیم
کد خبر : ۱۲۷۳۵۱۹

خطیب نماز جمعه تهران گفت: اربعین اسم رمز بقا و دوام حماسه حسینی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در نماز جمعه این هفته تهران گفت: در ماه محرم تعظیم شعائر عاشورا و تاسوعا بود و ماه صفر هم تعظیم شعائر حسینی با محوریت اربعین است، اربعین اسم رمز بقا و دوام حماسه حسینی است. 

وی ادامه داد: برادران و خواهران عزیز و ایمانی با سرمایه گذاری سید الشهدا در عاشورا خطر بزرگی که اسلام عزیز را تهدید می‌کرد و می‌رفت که فاتحه اسلام با آن ارتداد بزرگ و بازگشت به جاهلیت خوانده شود قیام بزرگ توانست جلوی انحطاط را بگیرد و این سرمایه بزرگ توانست این آرمان الهی را محقق کند.

وی افزود: اربعین راهپیمایی بزرگ مقابل شرک و استکبار جهانی است. اربعین یک حرکت جمعی به سوی امام‌و حجت الهی و به سوی حسین زمان است. اربعین حرکت به سوی اسلام ناب، اخلاق، معنویت، صلح و امنیت است. اربعین لبیک یا مهدی است. اربعین یک رسانه بین‌المللی منحصر به فرد برای جهانی‌سازی حماسه حسینی است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: اربعین در زمان ما به صورت شگفت انگیزی نقش یک رسانه را برای قیام امام‌حسینی ایفا می‌کند. استکبار جهانی نمی‌خواست یک خبر از حرکت امام‌حسین منتشر شود. یکی از پیش نیازهای اصلی برای تحقق ظهور الفت بین مومنان است.

حاج علی اکبری گفت: حوالی یک ماه مانور عشق و مهرورزی، دلدادگی در این مسیر پر نور بهشتی را درست می‌کند که می‌تواند بهشت الهی را احساس کند. اربعین مسئله سازمانی انصار المهدی است

خطیب این هفته نماز جمعه تهران اظهار داشت:  اتفاقاتی در کشور عراق رخ داد که اربعین امسال را تحت‌الشعاع قرار دهد که با درایت بزرگان عراق به خیر گذشت که امیدوارم شاهد تشکیل یک دولت یکپارچه و واحد در این کشور باشیم و جمهوری اسلامی ایران از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد. 

وی با اشاره به هفته دولت گفت: شاهد دیدار اعضای دولت با رهبر انقلاب بودیم که ایشان از اقدامات دولت راضی بودند و البته توصیه‌های دقیق به رئیس جمهور و اعضای دولت داشتند ‌. دولت کارنامه موفقی در یکسال گذشته داشتند. انشالله دولت مشکلاتی که از قبل مانده است را با صبوری پشت سر خواهد گذشت. دولت دیپلماسی منطقه‌ای و همسایه ها را دستور کارش قرار داده است که از آثارش بهره مند خواهیم شد.

وی افزود: قبلا بیشتر حواس‌ها به برخی از کشورهای غربی بود اما امروز نگاه به شرق در حال تقویت خواهد بود که همراه با موفقیت خواهد بود. توازن اگر بر قرار شود و ما باید از ظرفیت همه جهان استفاده کنیم. 

وی با اشاره به مذاکرات گفت: رئیس جمهور بسیار دقیق و صریح اعلام کردند و تیم قوی مذاکرات را دنبال می‌کند و از تلاش‌های تیم مذاکره تشکر می‌کنم . بسته پیشنهادی هم تقدیم شده است. اروپایی‌ها هم فرصت همکاری با ایران از دست ندهند که پشیمان خواهند شد و بی‌وفایی‌ها را در تعهدات را جبران کنند. بدانند یوم الحسابی در راه است و به زودی بازگردند و جبران کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز