خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری مطرح کرد؛

باید خبرهای منتشر شده از منابع ناشناس را کالبدشکافی کرد / برای کاهش آمار مرگ و میر ویروس کرونا باید همایش شکر برگزار کرد

باید خبرهای منتشر شده از منابع ناشناس را کالبدشکافی کرد / برای کاهش آمار مرگ و میر ویروس کرونا باید همایش شکر برگزار کرد
کد خبر : ۱۲۴۳۸۸۴

خطیب نماز جمعه تهران گفت: در جریانات شلوغی معیشتی و جنگ روانی دشمن، کاهش بی سابقه آمار مرگ و میر و همچنین مبتلایان به بیماری کرونا، دیده نشد و نیاز است تا همایش شکر برگزار کرد و از فرماندهان سلامت تشکر و تقدیر به عمل آید.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گفت: یکی از مصادیق تقوا، تقوای تبین است. در آیه ۶ سوره حجرات مطرح شده است. دعوت خدای متعال از جامعه مومنان از سطحی نگری  در برابر اخبار، مبارزه کنند بررسی و تامل و درنگ داشته باشند.

وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی جامعه اسلامی و انقلابی، شایعه ناپذیری است.  اما برای زمانه ما که عصر اطلاعات و فناوری های نو است و انبوه اطلاعات بر سر مردم می بارد مخصوصاً در فضای مجازی که بخشی از زمانه ماست و هر روز ارتباط مردم با این فضا بیشتر و بیشتر می شود و زیست بشر معاصر تحت تاثیر این فضا قرار گرفته است.

حاج علی اکبری تصریح کرد: زمینه ساز بستر جهاد تبیین، فرهنگ جهاد تبیین است. زود باوری، ساده انگاری، ظاهربینی، شتاب زدگی، تعجیل در قضاوت، خودآگاه پنداری، خودعالم پنداری، زمینه های خطرناکی  است که جامعه را در برابر مخاطرات اخلاقی و امنیتی قرار می دهد. گاهی در برابر یک قطعه فیلم یا عکس، دلبخاتگی لحظه ای در برابر پیام ها و قضاوت سریع، افراد ظاهر انگار و ساده بین باعث می‌شود تا خودشان به پل اطلاعاتی و نقل برای اشاعه  آن چیزهایی که دشمنان می‌خواهند، تبدیل شوند. 

وی افزود: راه این است که جامعه مومن به آنچه خدای متعال می پسندد، آگاهانه، متفکرانه و متعهدانه با اخبار و گزارش‌ها مواجه شود. این فرمان تبین است. در آیه ۹۴ سوره نسا به بررسی دعوت کرده اما آیه حجرات به حوزه خبری و افکار عمومی مربوط می شود. مخصوصا منبع خبری منبع ناشناس باشد در اینجا به کالبدشکافی نیاز دارد تا به درستی خبر پی برد. 

حاج علی اکبری گفت: اگر از شبگه های معاند، خبر، تحلیل یا گزارشی منتشر شد، قرآن کریم آن شبکه‌ها را فاسق و کفر می داند. جریان نفاق را عضو جریان فاسق معرفی می‌کند. وقتی خبری از جانب این افراد می‌آید باید درنگ کرد. اول از قضاوت خودداری کرد. دوم به هیج وجه آن خبر را منتشر نکند به ویژه اگر درباره فردی، مصالح نظام و مسائل امنیتی است نباید آن خبر را منتشر کرد. مرحله بعد تحقیق درباره خبر است اگر در موضوعی تخصص دارید اسناد را بررسی کنید و اگر در موضوعی تخصص ندارید به سراغ متخصصان آن حوزه بروید. 

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبری در خطبه دوم گفت: قرآن کریم به حاجیان در سوره حج فرمورد: بهترین توشه ای که هر انسانی از جهان برمیدارد تقوای الهی است. در جریان برگزاری مراسم حج از مومنان توقع بیشتری می‌رود تا می‌توانند از این پدیده بیشتر استفاده کنند. همچنین آغاز برگزاری مراسم حج را بعد از دو سال وقفه به تمام حاجیانی که به مراسم حج می‌روند، تبریک می‌گوییم. 

وی تصریح کرد: از فرماندهی انتظامی مقتدر در شناسایی سارقان صندوق امانات بانک ملی تشکر می‌کنیم و امیدواریم با پیشگیری از اتفاقات، دیگر شاهد این حوادث نباشیم. یاد درگذشتگان قطار مشهد - یزد را گرامی می‌داریم و باید مسائل فنی و تخصصی آن پرداخته شود تا شاهد این حوادث نباشیم. 

خطیب این هفته نماز جمعه گفت: یکی از نکات مهم، مهار کرونا در جمهوری اسلامی ایران است که اتفاق بسیار بزرگ و مبارکی است. بعد از فراز و نشیب‌ها محدودیت‌هایی که وجود داشت، اخیرا خبر شنیدیم که در برخی از روزها مرگ بیماران کرونایی به صفر رسید که نیازمند همایش شکر است. متاسفانه این موضوع در جریانات شلوغی معیشتی و جنگ روانی دشمن این موضوع دیده و به شکل شایسته از فرماندهان سلامت تقدیر نشد. این ویروس امنیت قضایی، سیاسی، فرهنگی جهان را به خطر انداخت. کسی باور نمی‌کرد ۵ گرم ویروس، چرخ دنده ۵ قاره جهان را به چالش کشیده به طوری که مدعیان علم و فناوری نتوانستند در برابر این ویروس مقاومت کنند و امروز آمریکا در رتبه ابتلا و مرگ و میر در رده نخست قرار گرفته است و به همین دلیل برخی دوست ندارند موفقیت جمهوری اسلامی به چشم بیاید. 

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: نیمی از پرونده های تخلفات ساخت و ساز در کمیسیون ماده صد  بررسی می شود. اما پرونده متخلفین با پرداخت جریمه نقدی بسته می‌شود که اشکال مهمی است. این مسائل را باید به طور ریشه‌ای حل کرد. حادثه‌ای که در متروپل اتفاق افتاد ریشه آن به فساد در ماده صد و کمیسیون ماده صد برمی‌گردد. 

وی افزود: پول حاصل از کمیسیون ماده صد پول کثیفی است که وارد مدیریت شهری شده است. بسیاری از سرمایه داران از ابتدا به قصد تخلف در ساخت و ساز وارد این کار شده و با پرداخت ماده صد شهرک ها و ساختمان های آنچنانی می سازند. این کار آن‌ها ظاهرا قانونی است اما ریشه مساله همین جاست.

بحث کمیسیون ماده ۱۰۰ را باید اصلاح کرد چرا که این ماده قانونی فساد زاست. از دولت، مجلس و قوه قضائیه می خواهیم با سرعت و قاطعیت ماده ۱۰۰ قانون شهرداری ها را اصلاح کنند.

وی در پایان گفت: دیپلماسی فعال منطقه‌ای توسط دستگاه دیپلماسی کشور در دولت مردمی به خوبی اجرا می‌شود و آن‌ها به وعده خود و هم به فرمایشات مقام معظم رهبری به خوبی عمل کردند و در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمن ایستادند  که امیدواریم همچنان بر مسیری که حرکت می‌کنند باقی بمانند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز