خبرگزاری کار ایران

میرکاظمی در پاسخ به ایلنا:

وزارت کار به سرعت به درخواست جاماندگان دریافت یارانه پاسخ دهد

وزارت کار به سرعت به درخواست جاماندگان دریافت یارانه پاسخ دهد
کد خبر : ۱۲۲۹۲۶۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: وزارت رفاه طبق قانون مکلف به رسیدگی به اعتراض جاماندگان از دریافت یارانه است و باید صحبت شود در این کار تسریع شود و به سرعت جواب دهند و هر زمان هم جواب دادند باید ما به تفاوت را به آنها پرداخت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسعود میرکاظمی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یارانه معیشتی و یارانه ماهانه در یک حساب تجمیع می‌شود، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص تعیین تکلیف افرادی که به هر نحوی تاکنون یارانه معیشتی و ماهانه دریافت نکرده‌اند در سازکار جدید، گفت: در مورد این‌ها وزارت کار طبق قانون بودجه امسال ۳ ماه فرصت داشته که دهک‌ها را پالایش کند و آنهایی که درآمد بالا داشتند را تعیین تکلیف کند و افرادی جدید را وارد کند که جزو دهک‌های پایین هستند که از دریافت یارانه جا مانده بودند که وزارت کار این کار را می‌کند و اگر از خودشان سوال کنید در این مورد اطلاعات دقیق‌تری می‌دهند

وی در پاسخ به این سوال که در سامانه بررسی شکایات آمده که ۶ ماه پس از بررسی جواب اعتراض افراد را می‌دهند، گفت: من این را نشنیدم قاعدتا وزارت رفاه چون طبق قانون مکلف به این قضیه است باید صحبت شود اگر هم چنین چیزی هست در این کار تسریع شود و به سرعت جواب دهند و هر زمان هم جواب دادند باید ما به تفاوت را به آنها پرداخت کنند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی در خصوص یارانه اتباع خارجی نیز گفت: در این مرحله که روی کالاهای اساسی، یارانه داده می‌شود تصمیمی درخصوص این اتباع گرفته نشده است و تصمیمات تنها مربوط به مردم خودمان است. در مورد نان و دارو احتمالا باید برنامه‌ای دیده شود که تا اطلاع ثانوی یارانه آن‌ها قطع نخواهد شد و همان روند سابق برای نان‌های خبازی و دارو ادامه دارد. اگر روش جایگزین بیاید برای آن‌ها یک فکری می‌شود، اما در این مرحله برای اتباع بیگانه چیزی در نظر گرفته نشده است.

میرکاظمی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با مسدود شدن حساب یارانه‌های واریزی و صحت این مسئله گفت: این حساب بانکی کسانی است که قبلا یارانه می‌گرفتند و این یارانه نیز در همان جا رفته است و این مبلغ نگاه داشته شده است و هروقت طرح اجرا شود ماه به ماه آزاد می‌شود.

این عضو هیات دولت در خصوص حذف یارانه معیشتی و یارانه ۴۵ هزار تومانی گفت: این یارانه‌ای که واریز شده است تجمیع یارانه معیشتی و ۴۵ هزار تومانی است که در یک حساب جمع شده است.

رئیس سازمان برنامه و بردجه در پاسخ به سوالی در خصوص یارانه نان نیز گفت: تا زمانی که اطمینان حاصل نکنیم، هیچ اتفاقی برای مردم نمی‌افتد همین یارانه خبازی‌ها ادامه دارد و ممکن است تا پایان سال نیز این روند ادامه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز