خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور:

دغدغه کمبود نیروی انسانی با اجرای هوشمندسازی رفع می‌شود

دغدغه کمبود نیروی انسانی با اجرای هوشمندسازی رفع می‌شود
کد خبر : ۱۲۰۸۴۴۹

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این سازمان گفت: با اجرای فرآیند هوشمندسازی و الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای ثبتی دغدغه کمبود نیروی انسانی هم مرتفع خواهد شد.

به گزارش ایلنا، حسن بابایی معاون رییس قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آخرین نشست شورای تحول و تعالی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال جاری ضمن تبریک حضور حیدر فتاحی به عنوان قائم مقام و مدیرکل حفاظت اطلاعات در سازمان، با اشاره به این‌که در سال جاری اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی فرآیندهای ثبتی و افزایش رضایتمندی مردم  انجام گرفته است گفت: با تعامل و همکاری تمامی ارکان سازمان طی سال جاری برنامه‌های مطلوبی در پیشبرد اهداف سازمان عملیاتی شده و با هدف‌گذاری‌هایی که صورت گرفته است در سال آتی در جهت رضایتمندی مردم گام‌های بلندتری خواهیم برداشت. 

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به پیشرفت این سازمان در کاداستر منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: بحث منابع طبیعی لایه نرمی در کاداستر بود حال آنکه با لایه سختی در کاداستر اراضی کشاورزی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: لایه کشاورزی تقاضا محور است و نقش مدیران استانی در اجرای آن با حضور مداوم در نشست‌های شوراهای قضایی دادگستری کل استان و جلسات شورای استانی حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی و منابع طبیعی کشور و همچنین انجام کارهای فرهنگی و تبلیغاتی در مساجد و شوراها در ترغیب زارعین بسیار موثر است.‌

بابایی با اشاره به پلاک‌هایی که در کمیسیون‌های رفع تداخلات هستند نقش سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را به عنوان مدعی‌العموم حدنگاری (کاداستر) در پیگیری اجرای کامل قانون مهم دانست و افزود: در سال آینده مدیران باید از ظرفیت نهادهای نظارتی در تحقق اهداف عالی قوه قضاییه استفاده نمایند.

وی توفیق در حدنگاری را منوط به تعامل سایر دستگاه‌های متولی دانست و بیان کرد: در سال جاری اغلب استان‌ها نسبت به سال‌های قبل در کاداستر منابع ملی و اجرای اسناد و وصول معوقات بانکی پیشرو بوده و امیدواریم این روند در سال ۱۴۰۱ هم تداوم داشته باشد.

بابایی به نقش نظارتی مدیران در پیشگیری و  کاهش فساد در دستگاه‌های اداری اشاره کرد و گفت: مدیران باید در بازرسی های محسوس و نامحسوس واحدهای تحت نظارت خود جدیت داشته باشند.

معاون رییس قوه قضاییه در ادامه خطاب به مدیران استانی که به صورت وبیناری در این نشست حضور داشتند گفت: مدیران باید عملکرد روسای واحدهای ثبتی خود را مورد بازبینی قرار داده و چنانچه در این امر کوتاهی محرز شد، از مدیران شایسته که مشخصات آنان در بانک اطلاعات نخبگان موجود است در پست‌های مدیریتی بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی گفت: با اجرای فرآیند هوشمندسازی و الکترونیکی شدن تمام فرآیندهای ثبتی دغدغه کمبود نیروی انسانی هم مرتفع خواهد شد.

در ادامه حیدر فتاحی قائم مقام رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مدیر کل حفاظت و اطلاعات سازمان، از سازمان به عنوان خانواده ای بزرگ و تاثیرگذار یاد کرد و افزود: بنا بر وظایف محوله به اینجانب، امیدوارم با تعامل و همفکری با معاونین و مدیران کل و استفاده از خرد جمعی، گامی موثر در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و سازمان داشته باشیم.

وی با اشاره به نقاط ضعف و آسیب ها در دستگاههای اداری گفت: بیشترین آسیب‌های مدیریتی ما عدم بکارگیری مدیران شایسته است. ما در مجموعه سازمان بکارگیری مدیران متعهد و متخصص را سر لوحه کار خود قرار دادیم تا علاوه بر ارتقای سلامت اداری باعث پیشگیری از آسیب‌ها گردد.

فتاحی با اشاره به برنامه تحول و تعالی دستگاه قضا افزود: تمام اولویت‌ها و اهداف سازمان بر مبنای تحقق سیاست‌های برنامه تحول و تعالی تعریف شده است که امیدواریم با تلاش و کار جهادی بتوانیم اقدامات ارزنده ای را در این زمینه انجام دهیم.

در طول جلسه آخرین وضعیت اجرای کاداستر در کشور مورد بررسی قرار گرفت.

شایان ذکر است در این نشست که با حضور معاونین و مدیران ستادی و استانی برگزار شد راهبردها و برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۱ استانها مورد بازبینی قرار گرفت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز