خبرگزاری کار ایران

با انشار یک نامه‌؛

فعال سیاسی اصولگرا، تقی‌پور را به مناظره درخصوص طرح صیانت دعوت کرد

فعال سیاسی اصولگرا، تقی‌پور را به مناظره درخصوص طرح صیانت دعوت کرد
کد خبر : ۱۲۰۱۲۷۱

یک فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا و عضو شورای وحدت طی نامه‌ای خطاب به رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای، وی را به مناظره دعوت کرد.

به گزارش ایلنا، متین منتظمی فعال سیاسی و رسانه‌ای اصولگرا و عضو شورای وحدت طی نامه‌ای خطاب به رضا تقی‌پور رئیس کمیسیون مشترک طرح صیانت از فضای، وی را به مناظره دعوت کرد.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای تقی پور

رئیس محترم کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت از فضای مجازی 

سلام علیکم

احتراماً با توجه به گسترده شدن بحث های در رابطه با طرح موسوم به صیانت از فضای مجازی به عنوان یک فعال رسانه ای و دانشجویی و پژوهشگر حوزه مسائل ایران بر خود واجب دانستم تا نکاتی را به صورت مکتوب به سمع و نظر جنابعالی برسانم. چرا با توجه به اخبار منتشر شده از اعضای محترم کمیسیون این طور به نظر می رسد که شاید دسترسی به فضای مجازی برای این بزرگواران محدود بوده و این حجم گسترده ای از اعتراضات به این طرح را رویت نفرموده اند..

مهمترین نکته ای که باید در رابطه با این مسئله متذکر شده محافظه کاری مطلق درباره این طرح است؛ انتشار قطره چکانی اخبار، عدم شفافیت در ارائه مشروح طرح به مردم، رسانه ها و حتی سایر نمایندگان مجلس نشان دهنده آن است که این طرح در خفای کامل پیش می رود و منجر به ایجاد ناراحتی در بین مردم می شود. معتقدم نفس وجود مجلس و در راس کار بودن آن، برخواسته شدن از بدنه مردم و البته پاسخگویی به مردم است که این عدم شفافیت های اعضای کمیسیون مغایر با این اصل اصولی مجلس شورای اسلامی است.

ضمناً باید به این نکته توجه داشت که کنش نمایندگان و اعضای موافق کمیسیون مشترک بررسی طرح صیانت، از نظر نگاه علمی به حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران، نمی تواند پاسخگوی افکار عمومی و اقناع آن باشد. فلذا منجر به کاهش اعتماد عمومی خواهد شد. به نظر می رسد ادامه چنین روندی در ادامه به سرمایه اجتماعی مجلس یازدهم ضربه بزرگی خواهد زد.

در پایان باید عرض کنم حجم اعتراض به طرح صیانت در افکار عمومی در وهله اول به دلیل عدم اقناع عمومی و پیگیری طرح در پشت در های بسته است. به همین دلیل انتقاد به مفاد موجود در این طرح در وهله دوم قرار دارد در حالی که مفاد موجود نیز موجب تشکیک در روند اینترنت کشور می شود. با این حال اینجانب جنابعالی را به گفتگویی در جمع رسانه ها پیرامون طرح صیانت دعوت می کنم تا مردم و افکار عمومی بتوانند اطلاعات حداقلی از آنچه که در این طرح رخ می دهد، حاصل نمایند و از طرفی جنابعالی و اعضای محترم کمیسیون نیز در فضای واقعی شنوای انتقادات جدی مردم باشید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز